לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

עזרו לי להעניק מוזיקה לילדים חרשים

אחרון האורחים כבר הלך... פעילות זו התקיימה בעבר. להמשך התקשרות צרו קשר עם סטודיו עכשיו טוב
טיפול ביצירה »  טיפול במוסיקה »  הופעות טיפול במוסיקה »  טיפול במוסיקה »

הצטרפ/י
עם : Mordechai Braunstein
מתי : רביעי- שלישי 9/4/2019-3/4/2019
עלות : ₪100
עם :

Mordechai Braunstein

הי אני מרדכי ברונשטיין ואני רוצה להביא את המתנה של מוזיקה לילדים חרשים בישובים שונים בפריפריה.

מה אני עושה
בזכות המיזם שלי Cymagic, יש לי את הזכות הגדולה לשמח ילדים חרשים וכבדי שמיעה שלא חשבו שהם יכולים לחוות או להבין מוזיקה. במיזם אני מבטא תופעה פיזיקלית מגניבה בשם קימטיקה (cymatics) שבה רואים איך צליל מקבל ביטוי בתוך חומר, בצורה ויזואלית, או תחושתית, ולאו דווקא דרך האוזן ומשלב אותה עם מופעי מוזיקה חיה.למה מימון המונים? למה פריפריה? ילדים עם מוגבלויות שנמצאים בפריפריה סובלים מכך שפעילויות מעניינות שמציתות את החושים, הרבה פעמים לא מגיעות אליהם. דווקא האוכלוסיה שכ"כ צריכה גיוון ויצירתיות, לא מקבלת מענה.גם הצוותים החינוכיים והטיפוליים נשארים חסרי אונים ומדברים בכאב על החוסר בתוכן מקורי ועל הקושי להביא אותו. זה מכעיס, זה מקומם. אני לא יכול להסביר לכם עד כמה זה מרגש לראות ילד או ילדה שמרגישים מוזיקה בפעם הראשונה, ועד כמה זה כואב לחשוב על עוד אלפי ילדים שנדחקים לתחתית סדר העדיפויות בגלל פוליטיקה ותקציבים.לכן החלטתי להשתחרר מהתלות במדינה שלא מוצאת פתרון מספק, ולהגיע אל הילדים בעזרת ההמונים.הצלחת הגיוסתאפשר לי להגיע ישירות אל המסגרות השונות ולהעשיר את החוויה של הילדים הלומדים בהן. עם הכסף אוכל להפיק לפחות 10 ימים חוויתיים במקומות כמו המרכז לקויות חושים בבאר שבע, בית הספר אלעטאא לחינוך המיוחד בכפר קרע, ניצנים ? גן טיפולי בטבריה, מרכזי וראייטי בירושלים, מרכז לגיל הרך דימונה, גן טיפולי אבו רומן בתמרה ועוד.יום חוויתי שכזה כולל הופעה של מוסיקה חיה, המונגשת בעזרת המכשירים שפיתחתי בסיימג`יק.

אז איך זה עובד?באמצעות המכשירים אפשר לראות איך צליל נראה כשהוא מתבטא במים או בחול, על במת תאטרון (המבוססת קימטיקה) או בצורה של מיצגים אינטרקטיבים שמזמינים את המשתתפים לחוות מוסיקה וצלילים, כמו שהם מעולם לא חוו, על ידי קוביות חישה, הרצאות ועוד.הנה למשל תמונה של מה שצליל עושה לטיפה של מים.
צלילים בטיפת מים
Photo by CyMagic Microscope
ותמונה של צלילים תחושתיים
מוסיקה תחושתית בקערת מים
Photo by Yoray Liberman
צפו בכתבה של "רשת" על "נוגעים בצלילים עם בטהובן" - שיתוף הפעולה שלי עם עמותת תו המשווה שזכה בפרס נגישות ישראל 2018


מי אני ומה עשיתי עד כה?מרדכי, בן 35, נשוי לאפרת ואבא של יטיב ויגל, גר בריחן. אני נמצא בתוך עולם הקימטיקה כבר 9 שנים. יצרתי את סיימג`יק על מנת לייצר חוויות אמנות, משחק ותקשורת שבהם המוסיקה באה לידי ביטוי. את המיזם הצגתי באינספור מקומות כמו כנסים של מייקרוסופט, כנס הטכנולוגיה MTF בשוודיה, שדרות החדשנות ברוטשילד, כנס מדע ותודעה בבר אילן, ובפסטיבלי מוזיקה כגון אינדינגב, זורבה, יום הסטודנט ועוד. הרצתי בכל העולם על התופעה היחודית הזו. קיבלתי מימון בעבר מקרן אריסון וממשרד העבודה והרווחה ועבדתי עם עמותת תו המשווה אשר עוסקת בהנגשה של תרבות.למה אני עושה את זה?אני מרגיש שכבני אדם, התפקיד שלנו הוא להגדיל את מעגל ההזדהות בינינו. העבודה עם ילדים חרשים ובעלי צרכים מיוחדים והנגשת מוזיקה עבורם ? זה הדבר האמיתי בשבילי. מוזיקה וצלילים הם חלק ממני ויש לי זכות גדולה ללתת את מתנת הקימטיקה כפי שהיא באה לידי ביטוי בעבודה של סיימג`יק, למי שלא יכול לחוות סאונד בדרך רגילה. בעבר עבדתי בעיקר בבתי ספר לילדים חרשים, אבל אני מאוד רוצה להרחיב את המעגל. החוויה הזו של מוסיקה תחושתית היא בעלת ערך רב עבור אלה שאינם שומעים, אבל יכולה להיות בעלת ערך רב גם לילדים עם אתגרים בויסות חושי, עם אוטיזם, ואפילו עיכוב התפתחותי. אם תעברו על רשימת התשורות תראו שהשותפים שלנו, מספר לא מבוטל של בעלי עסקים ואמנים בכל הארץ, נתנו מהיצירה והעשיה שלהם על מנת לאפשר לפרויקט הזה לקרות. אני מזמין אתכם למצוא משהו שאתם אוהבים להצטרף אלינו לחלום של תרבות מכלילה ומונגשת לכל הילדים בכל חלקי הארץ. אני צריך אתכם איתי. אמנית הקול ויקטוריה חנה מדגימה את אפקט הקימטיקה


Mordechai Braunstein

הצטרפו להחלפת פרטי התקשרות ו/או להמשך הזמנה

>
<

כל הפעילויות של סטודיו עכשיו טוב:

תרגול תנועה ונשימה

צ`י קונג שפירא

מפגשים לתרגול ולמידה של סגנונות תנועה יסודיים וכייול אנרגטי.» עם נוקולאס קס

ראשון
תרגול תנועה ונשימה

צ`י קונג שפירא

עם: נוקולאס קס

מתי: ראשון

שיתוף חברים
עם : Mordechai Braunstein
מתי : רביעי- שלישי 9/4/2019-3/4/2019
עלות : ₪100