הדפס דף
לדף מאמרים
חזרה לאתר 'דרך גוף'

ברימה - The Art of Being Present
מאת חנה הולצר

 

ברימה ® זה לנשום, ברימה זה לרקוד, ברימה זו שימחת חיים. ברימה זה לקחת את עצמנו בפחות רצינות אבל מצד שני בהכי הרבה רצינות ולפיכך להתחיל לחיות.

ברימה זו דרך שעושה לי הכרות עם עצמי. דרך שמאפשרת לי לראות באמת את עצמי ואז פתאום באמת לראות את האנשים סביבי.
ברימה טיפול

ברימה הופכת את החיים ממשהו שעוברים לידו, למשהו שנוגעים בו וחווים אותו.

ברימה זו דרך לחיות בצורה הרמונית יותר עם עצמי ואז גם עם סביבתי. מאפשרת לקבל טעויות כחלק בלתי נפרד מהלימוד. להצטער פחות על אתמול לדאוג פחות למחר, ופתאום מתפנה הרבה מקום  ואנרגיה למה שהיום. ורק היום אפשר להריח את הפרח, לרקוד, לשיר ולחבק את מי שאוהבים. האתמול חתום ולא ניתן לשינוי, והמחר רק תוכניות. על שניהם אפשר רק לחשוב, אבל רק בהווה אפשר לחוות וברימה מביאה אותי אל ההווה.

ברימה היא עבודת גוף שמחברת ומאזנת את הגוף, הרגש והמחשבה. בברימה יש:

  • תרגילים עצמיים. אלו הם תרגילים קצרים פשוטים ומרגיעים, שאדם מבצע על עצמו. היתרון הגדול: לא צריך שום דבר פרט לך עצמך. אם כי למרבית הצער, ברוב הזמן, גם משאב זה לא נגיש במיוחד ...

  • קטעים שמטפל מבצע על מטופל. טיפול ברימה מורכב מקטעים, שנבחרים באופן אינטואיטיבי ע"י המטפל, תוך כדי הטיפול. כל קטע מורכב מהנעה עדינה, ו\או אחזקה ו\או הברשה של גוף המטופל. התנועות הפשוטות והטבעיות בברימה, הן נעימות, נוחות, ממריצות ומזינות. ברימה משחררת מתחים, דבר המביא לרמת אנרגיה גבוהה יותר ותחושה כללית של חיוניות ובריאות. טיפול ברימה הוא טיפול תומך מאין כמותו, פיזית ורגשית. ברימה משפרת את תפקוד המערכות הפנימיות בגוף כמו מערכת העיכול והמערכת החיסונית, משפרת את דפוסי השינה ומביאה לחשיבה בהירה יותר. קבלת טיפול ברימה היא חוויה נעימה להפליא. בברימה לא מנסים "לתקן" את המטופל, אלא מאפשרים לו להתחבר לחיות והחיוניות שקיימים בו עצמו. הטיפול מתבצע כשהמטופל שוכב על מזרון, לבוש בבגדים נוחים.
בברימה מספר עקרונות פשוטים, שנלמדים דרך הגוף והופכים לנכס יקר בחיי היום יום. הנה כמה מהעקרונות:

  • גוף נוח. לאורך כל הטיפול, המאד דינמי, המטפל מחפש את נוחות הגוף שלו. ככל שלמטפל יותר נוח ,זו גם החוויה שעוברת למטופל, ולמטופל יותר נוח. בברימה, כמו בחיים, אנחנו לא יכולים לדעת מה השני מרגיש. אנחנו יכולים רק לדעת מה אנחנו מרגישים, (וגם זה לא טרווילי ...) ככל שאנחנו פועלים ממקום שמרגיש נוח וטוב לנו, טוב ונוח לאחרים אתנו. בברימה לומדים שיש הרבה מאד אפשרויות לשפר את הנוחות. לומדים שמותר וצריך לחפש אותם. החיפוש אחר מה שמרגיש נכון ונוח, בהתחלה נחווה  דרך הגוף רק באופן פיזי – רואים שתזוזה קטנה ואוו, מה שהרגיש קודם מאומץ ולא נוח, פתאום מרגיש כיפי ונעים. עם הזמן, הלימוד דרך הגוף, לוקח את החיפוש הזה אל חיי היום יום. לומדים להתייחס למצבים הדינמיים בחיים, בפחות קיבעון, בפחות אוטומטיות, ורואים שגם שם, יש הרבה יותר אפשרויות, ממה שראינו קודם.

  • תמיכה הדדית. בברימה, המטפל נותן תמיכה מקסימלית למטופל ובו זמנית, כדי לתת את התמיכה, הוא מקבל תמיכה מקסימלית מהמטופל. החוויה המשותפת היא חוויה הרמונית של תמיכה הדדית.

  • השתתפות מלאה. התנועה של המטפל היא עם כל הגוף. כשהמטפל מרים את יד המטופל, לא רק יד המטפל מבצעת את התנועה, אלא שכל גופו משתתף בתנועה. אי אפשר לחשוב על הפגישה מחר, ולעשות תנועה עם כל הגוף. תנועה עם כל הגוף, דורשת נוכחות מלאה: מנטלית, פיזית ורגשית.

  • ללא כח. בברימה אין שימוש בכח.
  • ככל שנחשפים ליותר ברימה, העקרונות שנחווים דרך הגוף, מחלחלים יותר ויותר פנימה והופכים לחלק מהחיים. כשהעקרונות הופכים לחלק מהחיים, החיים הופכים ליותר זורמים, ליותר הרמוניים, ליותר חיים.

     Breema® is a service mark of the Breema center


    חנה הולצר
    מטפלת מוסמכת מטעם
    The Breema Center, Oakland, California
    להתקשרות