לדף מאמרים
חזרה לאתר

קול בתנועה
מאת סמדר אימור
תהליך עבודה המשקם את האינטליגנציה של המערכות האורגניות בגוף ובנפש ואת האינטגרציה ביניהן. בתהליך זה חוזרים הגוף, הנשינה והקול, לזרימה טבעית של אנרגיה יצירתית ואותנטית, לפעימה המוסיקלית האורגנית שלנו.

תהליך העבודה כולל תרגול מיוחד לעמוד השדרה, תרגול אשר מטרתו להחזיר לו את התנועה האורגנית, התנועה הגלית מעגלית. תנועה זו מתאפשרת כאשר השרירים רפויים ונינוחים והגוף מתפקד במינימום מאמץ ובמקסימום חיות וזרימה, כאשר חוזרת התנועה האורגנית, התנועה הגלית-מעגלית היא מאפשרת זרימה של אימפולסים חיים לכל חלקי המערכת ושקום התבונה התת הכרתית המארגנת מחדש את ההרמוניה הגופנית.

תהליך זה מתרחש גם בנשימה ומקבל את ביטויו בקול, בשחרור הקול, שהוא אחד מאמצעי הביטוי הראשוניים והעמוקים ביותר שלנו ובעל תפקיד רב עוצמה באיזון המערכת הגופנית, הרגשית והרוחנית, מקבל חזרה את יכולת הביטוי שלו, את גמישותו, את יכולתו להגיב באופן חי וספונטני לכל שינוי גופני או רגשי, את הפעמה המוסיקלית הטבעית שעליה נישאים השירה, הצעקה, האנחה, הצחוק והבכי.

יחד עם שחרור הקול משתחררים וזורמים דרכו מאגרים גדולים של ידע אודות עצמנו, זכרונות עתיקים המחברים אותנו מחדש אל מקורות החיים הקדומים שלנו, חויות רגשיות כלואות, מנגינות ושירים שהם חלק מהויתנו, אנו מאפשרים ליותר חלקים מעצמנו לבוא לידי ביטוי מלא וחופשי, ביטוי החיוני לאיזון המערכות והתפתחות בריאה.

עבודה זו שואבת את הבנתה והשראתה משיטת פלדנקרייז, שיטת אלכסנדר, עבודה עם ריטואליים עתיקים המשתמשים בשירי ריפוי מתהדים, מעבודתו של הבימאי הפולני יזי` גרוטובסקי וממחקר אישי ארוך של המנחה.

סמדר אימור היא רקדנית, כוראוגרפית, אומנית תנועה וקול ומורה, למדה באקדמיה עש רובין בירושלים, השתלמה בשיטות שונות בתחום התנועה, הקול, תאטרון ושיטות ריפוי אלטרנטביות. היתה בין מקימי להקת "סינפסה" ,עבודות הקבוצה הופיעו בפסטיבלים שונים בארץ ובעולם, ביניהם פסטיבל ישראל, פסטיבל עכו, ריקודי חדר, הרמת מסך, פסטיבל שיקגו בארהב` ועוד. לימדה כעשר שנים בבית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים, מעבירה סדנאות קול ותנועה בארץ ובגרמניה, כיום יוצרת במסגרת "המעבדה" המרכז החדש לאומנויות הבמה בירושלים יחד עם קבוצת "ממליגה" העוסקת במחקר ופיתוח שפה חדשה ומקורית בתאטרון.