הדפס דף
לדף מאמרים
חזרה לאתר 'דרך גוף'

מעברים קסומים

המעברים הקסומים היא אומנות תנועה אינדיאנית עתיקה, שתורגלה ע"י מכשפים שאמאנים לפני 10,000 שנה. השיטה נחשפה לעולם לפני כ 10 שנים בלבד ע"י האנתרופולוג הסופר קרלוס קסטנדה בעקבות הכשרתו כשאמאן ע"י מורו דון חואן.

תרגול "מעברים קסומים" הביא לתוצאות משמעותיות ביותר בכל הנוגע ליכולת המנטלית, הפיזית ורענון הכוחות פנימיים. השפעת התנועות היתה כה חזקה ודרמטית שכינו אותן "מעברים קסומים".

המקור למעברים הקסומים
את המעברים הקסומים גילו השאמאנים בעת שהיו במצב של מודעות מוגברת, מצב תפיסתי שמאפשר חיבור לידע והבנות לא רגילים.
מטרתם של המכשפים היתה להרחיב את גבולות התפיסה ולהצליח לתפוס עולמות מקבילים ומציאויות נוספות; לצורך כך הם נזקקו למלאי גדול של אנרגיה.
על פי תפיסה שאמאנית זו, האדם נולד עם כמות אנרגיה סופית ואין באפשרותו להגדילה או להקטינה. כמות האנרגיה שנמצאת בשימוש מושפעת בין השאר מחוויות ומפגשים שונים שתוצאתם היא "איבוד" אנרגיה (כוח) או התעצמות. בראיה אנרגטית, מצב שיתואר בהמשך, בני האדם נראים כמו כדורים או ביצים מאירות המורכבות מאוסף של שדות אנרגטיים המאוחדים יחד ע"י כוח המחבר אותם לישות אחת. בדומה לחור שחור או לכוח המשיכה, במרכז הכדור המאיר ישנו כוח ששומר על המבנה של השדות כיחידה אחת.

מה קורה לאנרגיה שלנו
במפגשים קשים, מכאיבים, מפחידים וכתוצאה מטרדות ודאגות אנו "מאבדים" מכוחנו; למעשה האנרגיה עוזבת את מרכזי האנרגיה בגוף ומתפזרת לשולי הכדור המאיר המקיף אותנו. עם השנים האנרגיה מתאספת ונראית כקליפה על הכדור המאיר. זהו מצב בו אין לנו גישה לאנרגיה שלנו. קרלוס קסטנדה מביא דוגמא מדבריו של דון חואן, שהמצב דומה לאדם שהולך במדבר וברשותו מיכל מים שאותו אינו יכול לפתוח. כמות האנרגיה איתה נולדנו לא משתנה, רק שחלק ממנה בלבד נמצא בשימוש. מכאן הדרך למצבי חוסר איזון ברורה ומוכרת.

מחזירים את האנרגיה
המעברים הקסומים הם תרגילים פיזיים בהם לוקחים את האנרגיה מקצוות הכדור ומחזירים אותה למרכזים האנרגטיים בגוף. זהו סידור מחודש של האנרגיה שמביא ולשימוש מחודש באנרגיה שלנו, אנרגיה שהתפזרה ויצאה מכלל שימוש. רוב המתרגלים חשים משהו שמתשנה בהם לאחר התרגול,
תחושה של חיבור מחודש לעוצמה פנימית והרגשת אושר.

תהליך תפיסת המציאות
בתהליך תפיסת המציאות אנו מפרשים את נתוני האנרגיה ובונים את תמונת המציאות, את המטריקס. (ההקבלה היא לא מקרית, אפשר לומר שהסרט מטריקס I הוא פירוש די מדויק של התפיסה השאמאנית לגבי מהות החיים); כל בעל חיים תופס את המציאות דרך מערכת הפירוש שלו, כלומר דרך מערכת החושים.
פיל שמסתכל על עציץ עם פרח אדום רואה שם דבר אחר מנחש, שרואה את התמונה באינפרא אדום, מדבורה שרואה שם כתמים זוהרים או מכריש, שבמידה והעציץ היה מתחת למים, היה רואה את השדה האלקטרומגנטי של הפרח. למעשה, הכל קיים, כל הפרשנויות הם צורת הסתכלות אחת מיני רבות, והפרח מכיל את כל מה שניתן לתפוס שם בו זמנית.
מטרתם של השאמאנים האינדיאנים היתה לשבור את גבולות התפיסה, "לצאת מהמטריקס". לראות את האנרגיה כפי שהיא זורמת ביקום, וכך להצליח לתפוס עולמות נוספים ומצבים שעבורנו נחשבים לדמיוניים אם בכלל ניתן לתפוס אותם.

מה מרוויחים מתרגול המעברים הקסומים?
כל פעולה דורשת מאתנו אנרגיה: להפסיק לעשן, לעשות דיאטה, להתחתן, להיפרד, לשפץ את הבית, כל דבר זקוק לאנרגיה שלנו, לתשומת הלב, לכוח שלנו. אם תהיה לנו מספיק אנרגיה נצליח בפעולה ואם לא, החלטה לדוגמא על דיאטה או הפסקת עישון תחזיק מעמד ימים ספורים בלבד. הניגוד בין המאוויים שבלב לבין אי היכולת להשיג אותם, עקב מחסור באנרגיה, מביא לתסכול
שמוביל בהמשך לירידה בחיוניות, נטייה לחלות, להשמין ולירידה כללית באיכות החיים.

אין צורך להיות שאמאן אינדיאני ולעסוק בחקירת עולמות מקבילים, מספיק לעשות את המעברים הקסומים לשם מטרתם היחידה, השגת אנרגיה שבעקבותיה אנו מרגישים מאושרים ומחדשים את יכולותינו לחיות את חיינו כאן, מלאים בכוח ועוצמה.

המיוחד הוא שכבר בתרגול הראשון או השני ניתן לחוש בשינוי. אומרים שמי שמתרגל את המעברים הקסומים משתנה לתמיד, וזו אחת מהדלתות של עליסה לעולם קסום ומלא כוחות.

תרגול ה"מעברים הקסומים" בנוי מסדרות תרגילים פיזיים העובדים בין השאר על דיוק, גמישות, יציבה, ריכוז, שליטה עצמית ועוד. התוצאה מביאה לכושר גופני גבוה, קורדינציה, גמישות, חידוש מרכזי האנרגיה, עוצמה חיות ונעורים.

דרך התנועות אנו מחדשים קשר עתיק ועוצמתי עם כוח החיים שמחזיק אותנו; "הנגיעה של הרוח", זהו ניצול מחודש של אנרגיה שיצאה משימוש על מנת להשיג את מטרותינו ולחיות בצורה בריאה ומהנה.

אהד אזולאי, מלמד קורסים וסדנאות עבודה בשאמאניזם מעשי ומעברים קסומים.
מזה 10 שנים עוסק בתחומי הגוף והרוח. מדריך מוסמך בשיטת גרינברג ושיטות ריפוי נוספות. מתמחה באומנויות תנועה שונות כמו יוגה, אומנויות לחימה ועוד. "מעברים קסומים בישראל"