לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

לנשום אל החיים - רישי - אשראם במדבר

אחרון האורחים כבר הלך... פעילות זו התקיימה בעבר. להמשך התקשרות צרו קשר עם רישי לנשום אל החיים
נשימה »  נשימה מודעת »  סדנאות נשימה מודעת »  נשימה מודעת »

הצטרפ/י
עם : רישי
מתי : חמישי- שבת 22/6/2013-20/6/2013 14:00-17:00
עם :

רישי

סדנת נשימות ? ריברסינג בהנחיית רישי באשרם במידבר נחלוק יחד חוויה עשירה של ריפוי וטרנספורמציה דרך הנשימה. זהו מסע פנימי מרגש, אשר תומך בתהליך של צמיחה אישית ומודעות עצמית, תוך כדי גילוי

סדנת נשימות ? ריברסינג בהנחיית רישי באשרם במידבר

נחלוק יחד חוויה עשירה של ריפוי וטרנספורמציה דרך הנשימה. זהו מסע פנימי מרגש, אשר תומך בתהליך של צמיחה אישית ומודעות עצמית, תוך כדי גילוי הסוד הקסום של נשימת החיים.

לנשום אל החיים הינה סדנה עוצמתית ועמוקה המאפשרת שינוי ברבדים רבים: לנשום באופן בריא, להנות מעצמך, לאהוב את הגוף, לפתוח את הלב לריפוי וליצירת מערכת יחסים בריאה עם עצמך ועם העולם. נחגוג את החופש שבמהות הנשימה, האהבה והמדיטציה.
במהלך הסדנה נלמד להכיר שיטה טיפולית נפלאה לשחרור מתחים, הגברת מודעות רגשית וטרנספורמציה פנימית. באמצעות שיטת עבודה ישירה זו, הנשימה ``עוקפת`` את ה - mind, ומציעה תהליך ריפוי, המאפשר לאנשים להתחבר אל רגשותיהם המודחקים, לחוותם מחדש ולהביאם לידי ביטוי. לאחר שחרור רגשי עמוק, מתרחשת בגוף רגיעה המאפשרת את צמיחתם של רגשות חיוביים ורכים של אהבה, ממקום של בהירות ואמון.
שיטה זו משחררת הרגלי נשימה שליליים, דפוסי פחד כרוני ופותחת דרך להנאה הטמונה בחוויה הביו אנרגטית שבנשימה. נלמד להגיע לרגיעה, לטעון את הגוף באנרגית חיים, לשחרר מתחים, לאזן רגשות ולפתוח את הלב לשלווה רוחנית.
טכניקות נשימה הכוללות ריברסינג ופולסשין, תרגילי ביו-אנרגיה, מדיטציה אקטיבית, אלמנטים של פסיכודרמה, שיטות קרקוע, ריקודי טרייבל ורגרסיה, כל אלו תומכים ומסייעים לתהליך הריפוי הפנימי.

על המנחה - רישי מנחה סדנאות נשימה ומדיטציה משנת 1999. רכש את הכשרתו בעולם התרפיה העשיר של אושו. בשנים האחרונות מעביר קורסים להכשרת מטפלים בנשימה ומרכז פעילות ענפה בתחום הריפוי וההתפתחות האישית ברחבי הארץ. הקים את המרכז לנשימה ומדיטציה ואת מרכז סאנסה לאומנויות הריפוי. המפגש עם דרכו הייחודית והרגישה של רישי לטיפול והשקפתו על החיים מעצימה ופותחת דרך הסתכלות חדשה פנימה ותורמת רבות למשתתפי הסדנה.

לפרטים והרשמה:
טלפונים:
שחר ליעד: 054-4996663
סוקי: 050-5260271
לינק לאתר - http://www.rishi.co.il/
מייל: [email protected]

``חברים כותבים ומספרים``..http://www.rishi.co.il/Good2Know/
ריברסינג עם רישי
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YSOdkGezvyY

חומר נוסף:
עבודת נשימות מבית היוצר של ``Osho``


הנשימה הטבעית ? חברתנו הטובה ביותר
הזמר הלטיני המפורסם ריקי מרטין נשאל אם התנהגותו על הבמה אינה מינית ופרובוקטיבית מדי. בתשובתו דיבר מרטין על השראתו שבאה מ``שקט, כנות ומדיטציה`` והוסיף כי ``עייפתי מההיאנחויות סביבי, בואו נחיה, נעזוב את הטאבו, בואו נתחיל לנשום בבקשה`` (Times of India, 12.10.00).
אכן, הנשימה פותחת לנו עולם שמעבר לטאבו ומוסריות מעושה, תחת זו היא מחברת אותנו מחדש לזרם הסוחף של החיים.
הנשימה היא שער לחיים. נשימת האלוהים הפיחה רוח חיים ראשונה בגופו של האדם. ומאז, הנשימה הינה רוחו של היקום, מפיחה חיים לתוך גופנו ונושאת אותנו דרך כל מסתורי החיים, התלאות וההרפתקאות. עם השאיפה הראשונה אנו נולדים אל תוך החיים ועם נשיפתנו האחרונה אנו נפרדים אל המוות. בין תחילתו של הגוף ומותו, בכל רגע בחיינו, עושרם ועוצמתם של החיים תלויים בפעולה הפשוטה הקרויה ``נשימה``.
בכל דבר בו אנו מעורבים - עבודה, מערכות יחסים, מין, ספורט או מדיטציה, בין אם אנו חשים עונג או כאב, אהבה או דחייה, עצב או שמחה, פחד או סיפוק - הנשימה מתלווה אלינו כמו צל. ביכולתנו להפוך את הנשימה לחברתנו הטובה ביותר או לאויבת מאיימת. אנו יכולים להשתמש בה כשער, דלת, הפותחת אותנו אל תוך חדוות החיים או משליכה אותנו לעבר סבל, דיכאון, מוות. הדבר תלוי באופן ישיר בכמיהה שלנו לחיות מתוך שמחת חיים.

עוצמתה של הנשימה
כפי שאנו נושמים ? כך אנו חיים. הנשימה הינה חבל הטבור שלנו לחיים וקובעת את איכות ההוויה שלנו בעולם זה. נשימת התינוק הינה נשימה רגועה העולה מבטנו, באופן הגורם לו לחוש ``בבית`` בעולם זה. אולם במהרה הוא מתחיל לספוג רעיונות, אמונות והתנהגויות הנכפות על ידי החברה, המעוררות בו פחד ומתח וכן מצמצמות את תהודת הנשימה וזרימתה הטבעית בתוכו. הילד מאבד את שורשי החיים הטבעיים שלו. תוצאה מאוחרת יותר של תהליך זה מתבטאת בנשימה מכווצת, מיוגעת, שטחית ורוויה בפחד. איכות זו של הנשימה מעידה על איבוד הקשר של האדם בימינו עם היקום, עם זולתו ועם עצמו.

על אף שאיכותה הראשונית של הנשימה נשכחה מתודעתנו, אנו נושאים בחובנו ידע נסתר אודות הנשימה על ממדיה השונים. ביטויים כגון ``נוף עוצר נשימה`` באים לתאר את תחושותינו כאשר אנו רואים דבר מה יפה ומרגש. להבדיל, אנו ``עוצרים את נשימתנו`` כאשר אנו שרויים בפחד או באימה. במצבי תשישות אנו נותרים ``ללא נשימה``, ``בלי טיפת אויר`` או פשוט זקוקים למשהו כמו ``אויר לנשימה``. ככלל, אנו נעים ברוח הזמן, חיים בקצב שאין בו כמעט מרווח נשימה, עושים הרבה רוח ותכופות נותרים תלויים באוויר. ביטויים שגורים אלו מבטאים את טבע הנשימה, חיוניותה והצורך הקיומי שלנו בה.

הנשימה הינה תזכורת חזקה לכך שאנו חלק ממערכת קיומית רחבה יותר ? היקום ? עמה יש לנו חיבור הדדי וקשרי גומלין ענפים. כולנו נושמים את אותו האוויר, אך עד כמה אנו מקדישים תשומת לב לאופן שבו אנו נושמים? אנו יכולים להיות אסירי תודה על כך שחוש טבעי ואינסטינקטיבי דואג לנשימתנו, אחרת היינו שוכחים לנשום לחלוטין... למרבה הצער אין אנו מודעים לנשימתנו ולאפשרות לחיות חיים עשירים יותר באמצעות מודעות לנשימה.

הנשימה היא תבונתו של הגוף. היא מסייעת לנו להסתגל לשינויים בסביבתנו ושומרת על איזון בחיינו. המצאה מופלאה זו של הטבע קשורה בשיפור ושכלול היכולת בכל תחום שהוא, החל מההתמודדות עם הפרעות הקשורות בדחק (stress), דרך בעיות בריאות כרוניות, הישגים ספורטיביים ועד תרגול אמנויות לחימה ומדיטציה.
אך בחברתנו חסרת הנשימה והמרבה בישיבה, מערכת מופלאה זו סובלת ממתח קבוע, חוסר מיצוי וסכנת ניוון ממשית.

נשימה דינמית אינטגרטיבית
פעולת הנשימה הינה צומת מסועפת ונדירה של תפקודים ביולוגיים ודינמיים במערכת האנושית. זהו מפגש בין שני עולמות ? המודע והלא-מודע. מסיבה זו לנשימה מודעת ועמוקה השפעה עזה ומעמיקה על בריאותו של הגוף וביכולתה לגשר אל עבר מודעות גדולה ורחבה יותר לחיינו. נשימה מודעת יכולה לשחרר אותנו ממתחים שונים ולהעניק לנו חוויה בעלת ניחוח חדש של הרמוניה והרפיה.

נאמר על הנשימה כי היא הגשר בין הגוף, השכל, הלב והנשמה. ארבעה ממדים אלה בחיינו שזורים זה בזה ? פיזי, מנטלי, רגשי ורוחני. מסיבה זו הבריאות, המיניות, היכולות הספורטיביות, הרגשות והיכולת המדיטטיבית שלנו קשורות כולן בנשימה טבעית ועמוקה, כפי שאנו פוגשים בה בעבודת הנשימה הדינמית והאינטגרטיבית ? Osho Diamond Breath.

נשימה הינה ההזנה החשובה ביותר של גופנו ובלעדיה המוח אינו יכול לשרוד מעבר לדקות ספורות.
הנשימה מושלת ברגשותינו ומאפשרת חילופי אנרגיה תמידיים בינינו לבין העולם הסובב אותנו. לעתים אנו לוקחים נשימה לתוכנו מן העולם החיצוני לנו ולעתים נושפים החוצה מעולמנו הפנימי. איזון עדין זה, בין החיצוני והפנימי, יקבע את איכות ההוויה שלנו ומצבה בכל רגע ורגע.

נשימה, שכל ורגשות מצויים בזיקה הדדית. המצב התודעתי בו אנו מצויים ברגע נתון קובע ותוחם את הנשימה שלנו באותו הרגע. אם נשנה את קצב הנשימה, השכל והרגשות ישתנו בהתאם. הנשימה הינה מעין מאסטר פנימי, מורה דרך, המוביל אותנו אל מעבר למגבלות השכל והכאוס הרגשי שאנו חווים. ביכולתה לפתוח או לסגור את שעריו של עולמנו הפנימי. היא יכולה לעזור לנו במציאת שלווה, שמחת חיים ומימוש, או להותיר אותנו לכודים בחיים ריקים ושטחיים.

פלא הנשימה
אנו מורגלים בתפיסה המערבית לפיה הנשימה הינה תופעה ביוכימית, פיזיולוגית ואנטומית. בכדי לקבל הבנה מלאה יותר של הנשימה עלינו להבין את ההקשר דרכו רואה המסורת המזרחית את הנשימה. הבנה זו מסייעת ביותר כאשר אנו פוגשים באמנות העבודה עם הנשימה מבית היוצר של אושו - Osho Diamond Breath.
במשך מאות שנים של תרגול מדיטציה, גילה המזרח את האנטומיה האנרגטית הגלומה בהוויה האנושית, בכל אחד מאתנו: אין זה הגוף הנראה לעין, אלא המבנה האנרגטי המקיף ועוטף את גופנו ואינו נראה לעין. המזרח הקדים לגלות את מה שמאוחר יותר נגלה גם במערב, כי הנשימה שלנו לא מעבירה רק גזים הניתנים למדידה מדויקת, אלא גם נושאת אנרגיה בלתי נראית, אותה אנו יכולים רק לחוות ולחוש. אנרגיה זו קרויה ``פראנה`` במסורת היוגית, ``צ`י`` ברפואה הסינית או ``אנרגיה אתרית`` במסורות אחרות.

בניסוי שנעשה בנושא זה התבקשו אתלטים בעלי כושר גופני מעולה לחקות תנועות, התנהגויות וביטויים של ילדים צעירים במשך יממה אחת, בכדי לאמוד את קיבולת האנרגיה של הילדים. לפני תום היממה קרסו האתלטים תשושים ורצוצים בעוד הילדים המשיכו לשחק במלוא המרץ.
אנו יכולים לתהות מאין מתמלאים אותם מאגרי אנרגיה בלתי נדלים של ילדים. הרי אין זה פרי אימוני כושר וסיבולת ואפילו גופו של ילד אינו בשל ובוגר עדיין. ההבדל היחידי בין האתלט והילד הוא שהילד עדיין נושם בטבעיות לבטנו הרגועה, באופן המאפשר לאנרגיית החיים להצטבר ולזרום בצורה עשירה וחופשית ולעמוד זמינה ומידית לרשותו. בהיותו פתוח ומלא תום מחובר הילד לאנרגיה הרבה הסובבת אותנו כמעין תחנת תדלוק קוסמית. אין צורך בהכשרה ואימון אלא בזרימה חופשית וטבעית, כדרך הטבע. אנרגית חיים זו, ה``פראנה``, מפיחה רוח חיים באזור הבטן, מתחת לטבור במרכז אנרגטי המכונה ``הרה`` (Hara). במרכז זה אצורה אנרגיית החיים שלנו והוא הנותן לנו כוח רב עוצמה, בלתי נדלה.

המסורת הטאואיסטית בסין העתיקה הבינה את טיבה של אנרגיה זו ואת השלכותיה על בריאות האדם ותוחלת חייו. גוטהמה הבודהה תרם לליטוש יהלום הנשימה. חכמי הזן (Zen) שיחקו עם הנשימה ואושו התבדח עמה. מימי בודהה שוקדים אנשים על התבוננות בנשימתם, אשר מעניקה רגעים אחדים של מנוחה ממרוצת המחשבות, המתחים והלחצים, ומאפשרת חוויה מלאת אושר של מדיטציה והרפיה. נשימה מודעת מנחה אותנו במעבר מהפיזי אל הרוחני, מהגוף אל הנשמה.

נשימתה של אמא אדמה
עלינו לזכור היטב כי נשימתנו מתאפשרת דרך נשימתה של אמא אדמה. אנו מכנים את היערות, העצים והצמחים ``ריאות ירוקות``, ולא בכדי. במשך היום הצמחים נושמים פחמן דו חמצני ופולטים חמצן. במשך הלילה התהליך מתהפך, באופן שתואם את קצב החיים והנשימה האנושיים, בהם צריכת החמצן העיקרית היא במשך היום הפעיל, ומצטמצמת בלילה בשעות המנוחה.
אולם העלייה בשיעורי זיהום האוויר, השחתת היערות ובניית מפלצות בטון בערים פוגעים באותן ריאות ירוקות שהולכות ונעלמות מנוף הכדור בו אנו חיים. בכל יום אנו מחלישים את מערכת הנשימה הטבעית של אמא אדמה, הנשימה ממנה אנו עצמנו ניזונים.
כדור הארץ הולך ומאבד מהאיזון הטבעי של החמצן והפחמן הדו-חמצני לטובת ריבוי של זה האחרון. כיום אנו נוכחים לדעת שהאקלים משתנה אף מהר יותר ממה שצפינו. מדענים וחוקרים רבים מזהירים ומתריעים כי האקלים על פני הכדור עלול להגיע לנקודת קיצון, אחריה החיים על פני הכדור יעמדו בפני הכחדה.
עלינו להפנות את תשומת ליבנו ותודתנו לאמא אדמה שבנשימתה מעניקה לנו חיים ונשימה. עלינו לפעול באופן שיתמוך באיזון הטבעי של כדור הארץ ומערכות החיים הפועלות בו. האיזון האקולוגי בסביבתנו הוא תנאי הכרחי לאיכות החיים והנשימה של כל אחד מאתנו. וההפך: האיזון הנחוץ במערכות הגלובאליות יתאפשר אך ורק אם כל אחד מאתנו ידאג לחיות מתוך איזון פנימי.
כאשר אנו מקבלים ואוהבים את עצמנו, אנו יכולים להעניק מאהבתנו לאמא אדמה ולעולם הסובב אותנו. כאשר נשימתנו ערה ומלאת חיים, אזי נשימתו של כדור הארץ כולו תהיה גם היא כזו.

רישי

רישי מנחה סדנאות נשימה ומדיטציה משנת 1999. רכש את הכשרתו בעולם התרפיה העשיר של אושו. בשנים האחרונות מעביר קורסים להכשרת מטפלים בנשימה ומרכז פעילות ענפה בתחום הריפוי וההתפתחות האישית ברחבי הארץ.
הצטרפו להחלפת פרטי התקשרות ו/או להמשך הזמנה

שיתוף חברים
עם : רישי
מתי : חמישי- שבת 22/6/2013-20/6/2013 14:00-17:00