לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

פציעות ספורט - מניעה וטיפול

פציעות ספורט - מניעה וטיפול מאת ד"ר דקלה אורן - ד"ר דקלה אורן - דרך גוף
פציעות ספורט - מניעה וטיפול מאת ד"ר דקלה אורן - ד"ר דקלה אורן - דרך גוף


פגיעות ספורט- כיצד ניתן למנוע ולרפא אותן כדי לתחזק את הגוף הספורטאי בעזרת כירופרקטיקה ואוסטיאופתיה

אדם נולד לתנועה. שנים רבות של חיים מודרניים וישיבה ממושכת גובים מחיר בריאותי משמעותי ואנחנו מבינים שצריך לזוז, להניע, לנוע, לרכוב, לרוץ, לשחות. מרתון אל ראש ההר, חציית הים, דיווש בשוויץ, יוגה, פילאטיס, חדר כושר, רצועות גמישות, הכול הולך, רק תבחר/י.

פעילות ספורטיבית מבורכת וסוחפת איתה המונים מכל הגילים. אנשים רבים מגלים את ה"הי" הבריאותי, את הסיפוק שבכיבוש המטרה, את היכולת של הגוף לתת עוד ועוד. ועוד.. אופס! עד הרגע שקורה משהו בלתי צפוי. משהו פוקע בגוף והוא מסרב להמשיך. נפצעת. אכזבה גדולה, חשש מההמשך.

פציעות ספורט שהן שכיחות מאד יכולות להשבית את השמחה. "הגוף בוגד בי" אתה אומר, ושוכח שהגוף הוא החבר הטוב ביותר שלך. הבגידה היא שלנו בגוף. בחוסר הקשבה, בחוסר ידע לגבי אימונים נכונים ודרכים לשמירה עליו. על הגוף.

התנהלות נכונה ושמירה על הבריאות עוזרת למנוע פגיעות מכאיבות, ואם אלה קורות, וגם פרארי לפעמים חורקת, גישה נכונה לטיפול בגוף יכולה לקצר את זמן ההחלמה ולעזור לך לחזור לפעילות חזקה ומוכנה למאמץ הנדרש. תחזוקת הגוף היא חלק בלתי נפרד מחיי הספורט והיא שתבטיח לך המשך פעילות מהנה ומספקת במשך שנים רבות.

ניתן לחלק את פציעות הספורט לשני סוגים מרכזיים:
האחד, פגיעה כתוצאה מחבלה כמו נפילה, התנגשות, תנועה לא נכונה בעוצמה גבוהה. במקרה כזה, יתכן שהספורטאי פונה לחדר מיון כדי לעצור דימום או לשלול שבר. גם כשהרופאים או אתם אומרים "לא קרה כלום" , חייבים לזכור שהכוונה היא שאין שבר או דימום נסתר. אך סביר מאוד שכן קרה נזק, רק שהרופאים אינם מתמחים באיתור בעיות מסוג זה ובמקרה הטוב, תשלחו לטיפול פיזיותרפי שמטרתו שיקום האזור.

נסו לדמיין חבטה בקיר באגרוף חשוף. מכה חזקה וישירה. יתכן שהאגרוף, כלומר כף היד על מפרקיה יפגע ויפצע. במחשבה נוספת אפשר להבין שהמכה לא עוצרת בקיר או באגרוף אלא עוברת בקו ישיר גם אל הזרוע כולה ואל חוליות הצוואר. ולכן חשוב מאד במקרה של חבלה לטפל לא רק באזור הישיר שספג את הפגיעה אלא בכל המפרקים שקשורים לאותו אזור. יש צורך בבדיקה מקיפה של הגוף כולו שקשור באמצעות רקמות חיבור, שרירים ועצבים ליצירת יחידה תנועתית אחת.

הסוג השני הוא פציעה כתוצאה משמוש יתר במפרק מסוים. כאן מדובר בפעולות שדורשות חזרה ממושכת על אותן תנועות. מרפק טניס הוא דוגמה אופיינית למפרק שסובל כתוצאה מחבטות מרובות בכדור. חותר בקיאק יכול גם הוא לסבול מדלקות בכתפיים או בגב התחתון כתוצאה מתנועה שחוזרת על עצמה. אצל שחיינים נפוצות בעיות בכתפיים ואילו רוכבי אופניים, נוטים לסבול מבעיות בקרקעית האגן שיכולות להשפיע גם על אברי המין והרבייה.

בשני הסוגים נגרם נזק לגוף. קיימת תזוזה של עצמות המפרק, הסחוסים וכל הרקמות הרכות כמו השרירים, הגידים ורקמות החיבור ניזוקים, העצבוב אינו תקין והאזור אינו מקבל אספקת דם מספקת. גם כאשר הכאב חולף קיים חשש שהמפרקים שיצאו מאיזון לא יצליחו לאזן את עצמם ולכן יעברו עם הזמן שינויים ניווניים שיתבטאו בבעיות בגיל מאוחר יותר. חבלה בגיל העשרה, יכולה לבוא ולנשוך בגיל ארבעים או חמישים. (כמו גלגל מכונית שאינו מאוזן כתוצאה ממכה קלה במדרכה, במשך הזמן הוא יעבור תהליך שחיקה למרות הגומי הקשיח. בתהליך השחיקה, נוצר חום- כלומר דלקת, ולאחר זמן נוסף הגלגל מתפרק לחתיכות קטנות.)

פציעות ספורט נפוצות כוללות:
*פגיעות גב וצוואר: תזוזות של חוליות, פריצות דיסק
*נקעים במפרקים: קרסוליים, ברכיים, כתפיים, מרפקים, פרקי כף יד
*מתיחות וקרעים בשרירים
*דלקות בגידים
*הפרעות בזרימה עצבית- נימול, עצבוב לקוי, כאב
*זעזוע מוח

מה כואב לך? סימפטומים שכיחים בפגיעות:

*כאב- חד, עמום, דוקר, פועם
*נפיחות נראית לעין או מורגשת
*כאבי ראש
*שרירים כואבים או מכווצים
*נוקשות במפרקים
*תחושה של חום, נמלים, עקצוץ, הירדמות
*טווח תנועה מוגבל
*חולשה

טיפול כירופרקטי/אוסטיאופתי לספורטאים: הבחירה הנכונה לבריאותך

הגישה לטיפול בספורטאים מקורה בהבנה שכדי למנוע פגיעות ולהחלים מהן כשכבר קרו, יש למצוא את גורמי הסיכון ואת מוקד הבעיה. הרפואה הטבעית איננה מחלקת פלסטרים ולא כדורים בצבעים שונים. אנחנו מעוניינים לשמור על הגוף שלך כדי שיוכל לתפקד במלא הפוטנציאל שלו.

באבחון ובטיפול הכירופרקטי והאוסטיאופתי מאתרים מפרקים שיצאו מאיזון, שרירים שסובלים ממתח וחסימות במערכת העצבים ובמערכות הגוף השונות שמושפעות ממנה. במקצועות אלה קיימות טכניקות ושיטות רבות לאיזון הגוף. כיום הנטייה היא לעבור לטיפולים עדינים ומדויקים שנתמכים על ידי מחקרים מדעיים. כאשר מוצאים את המוקד לחוסר האיזון בגוף ומחזירים אותו לתפקוד נאות, מונעים פציעות ועוזרים לספורטאי להמשיך באורח החיים שלו באופן שאינו מצריך מאמץ יתר ואינו מסכן אותו.

במרפאה שלי מתמחים בטכניקות מאד עדינות ומדויקות מהטובות ביותר בעולם הריפוי.
הגישה הנכונה לטיפול בפציעות ספורט היא לאבחן, לטפל, לשקם, ולתחזק כדי למנוע נזקים בעתיד.

עקרונות חשובים לטיפול בספורטאים:

יש צורך להבין את הספורטאי, את האמביציה שלו לספורט תחרותי ואת מה שנדרש ממנו כדי להמשיך בפעילות.

הרופאה המטפלת צריכה להכיר בחומרת הפציעה ולא להיות מושפעת מהרצון של הספורטאי והסביבה לחזור לפעילות במהירות האפשרית.

יש ליצור פרוטוקול טיפולי אובייקטיבי ואישי שמטרתו לעזור לגוף הספורטאי להחלים. פעמים רבות יש צורך בשילוב מספר שיטות טיפולים ולכן עדיף לבחור במרפאה שמשלבת מטפלים מתחומים שונים. מרפאה קטנה ואישית שבה מכירים אותך ונותנים לך יחס אישי עדיפה על מכון גדול ומפורסם שבו את אחת מני רבים.

טיפול בפגיעות ספורט- במקרה שכבר נפצעת כדאי להתקשר למרפאה כמה שיותר מהר ולקבל יעוץ, אנחנו מתמחים באבחון ואם צריך טיפולים נוספים כמו ביקור אצל אורטופד או נוירולוג, נוכל להפנות אותך. קחו בחשבון שכלי העבודה של האורטופד הוא הסכין או זריקות וכדורים. אם אינכם מעוניינים באלה, פנו אלינו ונשמח לעזור לכם להירפא.

הזמן לא מרפא, חשוב לפעול מהר. ככל שמאבחנים ומטפלים בפציעה במהירות תוך קבלת החלטות נכונות, הגוף יחלים יותר נכון. לכן חשוב להימנע מריצה בין אנשי מקצוע שונים שרק תגרום להוצאות מיותרות וסבל. יש לבחור במרפאה אמינה עם מטפלים מוסמכים ומומלצים.

המטרה היא תמיד להגיע להחלמה מלאה. האם זה אפשרי? לא תמיד, אבל המטרה נשארת ולעולם אין לדעת את יכולת הגוף וגבולותיו. קסמים קורים כשמדברים את שפת הגוף.

מעבר לטיפולי מגע, מטפל טוב ידע לייעץ לספורטאי בתחומים חשובים כמו תזונה, שיקום, ודרכים נכונות לשמירה על הבריאות.

טיפול בספורטאים : מתי להגיע לטיפול?

הטיפול המונע הוא הדרך הנכונה לשמור על הגוף. כל כמה זמן צריך להגיע? תלוי בך. בטיפול לומדים להכיר את הגוף ואת צרכיו ובהתאם לכך מתאימים את תכיפות הטיפול. לכל גוף צרכים שונים וכל אדם מגיב באופן שיחודי לו. כאשר באים לטיפולי תחזוקה ניתן לחסוך בהוצאות ולשמר את הגוף לאורך כל חייו של האדם.

כאשר נגרמת פציעה מומלץ להגיע כמה שיותר מהר. שלבי הטיפול כוללים את הטיפול האקוטי. בשלב זה יש צורך בטיפול עדין וממוקד להפחתת הכאב, לאיזון המפרקים והרקמות כדי לאפשר את תחילת ההחלמה. יש להכיר בעובדה שזמן ההחלמה משתנה בכל פציעה בקשר ישיר לסוג הרקמות שנפגע וליכולת הגוף לרפא אותן. משם עוברים לשלב מייצב, בו הגוף כבר פחות סובל אבל עדיין לא יציב ומועד לפגיעות נוספות. שלב זה מאד חשוב ואין לדלג עליו. בשלב האחרון מומלץ לבוא לבדיקות תקופתיות לא כי כואב, אלא כדי לשמר ולתחזק את הגוף שעובד עבורך.

כירופרקטיקה ואוסטיאופתיה הם מקצועות טיפול מדעיים שהתפתחו לפני כמאה ועשרים שנה בארצות הברית, קנדה ואירופה. המטפלים במקצועות אלה מומחים בטיפולי מגע בגוף, באיתור חסימות מפרקיות ורקמתיות בעזרת טכניקות שונות. מקצועות אלה שמו להם למטרה להשיב את בריאות הגוף שלך, באופן טבעי. כמובן.

ד"ר דקלה אורן ד"ר דקלה אורן, דוקטור לכירופרקטיקה, בעלת תואר בחינוך גופני ומורה ותיקה ליוגה. לד"ר דקלה ניסיון של עשרים שנה בטיפול בספורטאים במגוון שיטות מדעיות ומהמתקדמות בעולם הטיפול.

כל המאמרים של ד"ר דקלה אורן:

הראש שלך כואב? אפשר לעזור?

הראש שלך כואב? אפשר לעזו

כאבי ראש הם אחת הסיבות השכיחות לביקורים אצל הרופא ולהפסד ימי עבודה. הם עולים למערכות השונות מיליונים והכי חשוב משבשים את חייהם של מי שנושא בראש כואב.» מאת ד"ר דקלה אורן

הראש שלך כואב? אפשר לעזור?

הראש שלך כואב? אפשר לעזור?

» מאת ד"ר דקלה אורן

קליקים וקלאקים בלסת? מה היא אומרת?

קליקים וקלאקים בלסת? מה

מפרק לסת שאינו מאוזן יכול לגרום לכאבים בלסת, באוזנים, כאבי ראש, ושאר מכאובים. כיצד לטפל בלסת באופן טבעי? קראו כאן.» מאת ד"ר דקלה אורן

שיחות עם הגוף

שיחות עם הגוף

כי הגוף שלך הוא החבר הטוב ביותר שלך.. הגיגי בוקר עם גוף אחד.» מאת ד"ר דקלה אורן

שיחות עם הגוף

שיחות עם הגוף

» מאת ד"ר דקלה אורן

האם הגוף שלך שמח?

האם הגוף שלך שמח?

הגוף הוא החבר הטוב ביותר שלך. האם אתה שומר עליו?» מאת ד"ר דקלה אורן

האם הגוף שלך שמח?

האם הגוף שלך שמח?

» מאת ד"ר דקלה אורן

שיווק זו לא מילה גסה

שיווק זו לא מילה גסה

איך לשווק את מה שיש לך להציע בלי להרגיש רגשות אשם» מאת ד"ר דקלה אורן

שיווק זו לא מילה גסה

שיווק זו לא מילה גסה

» מאת ד"ר דקלה אורן

זה לא סתם ישבן - הכנה להיריון

זה לא סתם ישבן - הכנה לה

איזון האגן וחשיבותו לעזרה לנשים שמעונינות להכנס להיריון, שיטות טיפוליות חדשניות שמטרתן לאתר בעיות בגב ובאגן.» מאת ד"ר דקלה אורן

זה לא סתם ישבן - הכנה להיריון

זה לא סתם ישבן - הכנה להיריון

» מאת ד"ר דקלה אורן

כאבי גב

כאבי גב

תגובה על המאמר בנוגע לפריצות דיסק» מאת ד"ר דקלה אורן

כאבי גב

כאבי גב

» מאת ד"ר דקלה אורן

פריצות דיסק

פריצות דיסק

סקירה של תוצאות והשפעות ניתוחים על פריצות דיסק וכירופרקטיקה לעזרה בטיפול ובהחלמה.» מאת ד"ר דקלה אורן

פריצות דיסק

פריצות דיסק

» מאת ד"ר דקלה אורן

בין בורקס לעיקר

בין בורקס לעיקר

על הבחירה בחיי חוסר או חיים של שפע» מאת ד"ר דקלה אורן

בין בורקס לעיקר

בין בורקס לעיקר

» מאת ד"ר דקלה אורן

על קצרים וגשרים  - החיים קצרים

על קצרים וגשרים - החיים

קצרים קורים. קצרים במסרים שעוברים מעלינו, מתחתינו ובתוכנו.מערכת עצבים מקוצרת מגיבה איך לא, ב ע צ ב נ ו ת. החיים קצרים. הבריאות משמעותה הפחתה בקצרים שבתוכנו. » מאת ד"ר דקלה אורן

על קצרים וגשרים  - החיים קצרים

על קצרים וגשרים - החיים קצרים

» מאת ד"ר דקלה אורן

מגע מרפא

מגע מרפא

עלון הבריאות של חודש מאי, על רגישות יתר וקרניו סקרל, ממתיק האגבה, ושיר מרגש של אנטוני-ברצונך» מאת ד"ר דקלה אורן

מגע מרפא

מגע מרפא

» מאת ד"ר דקלה אורן

לעשות אהבה חושנית עם החיים

לעשות אהבה חושנית עם החי

לעשות אהבה חושנית עם כל נשימה» מאת ד"ר דקלה אורן

לעשות אהבה חושנית עם החיים

לעשות אהבה חושנית עם החיים

» מאת ד"ר דקלה אורן

בעיות נפוצות בהריון

בעיות נפוצות בהריון

סקירת בעיות נפוצות בהריון והפתרונות הטבעיים לשמירה על גופך בדרך לאמהות» מאת ד"ר דקלה אורן

בעיות נפוצות בהריון

בעיות נפוצות בהריון

» מאת ד"ר דקלה אורן

שמחת אביב

שמחת אביב

חדשות מרץ-אפריללהגיד כן, להתנסות, בעיות לסת, צרופי מזון והפתעות קטנות» מאת ד"ר דקלה אורן

שמחת אביב

שמחת אביב

» מאת ד"ר דקלה אורן

קרניו סקרל לילדים עם קשיי קשב וריכוז

קרניו סקרל לילדים עם קשי

חשיבות הטיפול הקרניו סקראלי לילדים עם קשיי קשב וריכוז» מאת ד"ר דקלה אורן

להורים של ילדים עם קשיי קשב ורכוז

להורים של ילדים עם קשיי

מגע מרפא לילדכם – במו ידכם האם הילד שלך נמצא בחוסר שקט תמידי? האם הוא תזזיתי, ומגיב בעצבנות מיותרת בסיטואציות רבות? האם קשה לו לשבת בשקט במקום אחד» מאת ד"ר דקלה אורן

על מצב הביזי ופריחות משגעות

על מצב הביזי ופריחות משג

על מצב הביזי ופריחות משגעות: כירופרקטיקה בהריון, מתיחות בריאות,שקדים קלופים, וברכות לחג האילנות» מאת ד"ר דקלה אורן

על מצב הביזי ופריחות משגעות

על מצב הביזי ופריחות משגעות

» מאת ד"ר דקלה אורן

לגעת בחושך- ללכת אל האור

לגעת בחושך- ללכת אל האור

ההליכה לגיהינום היא זו שגרמה להתהוותם של הדברים המשמעותיים ביותר שעשיתי בחיי. Earl Warrenכדי ליצור תכשיט יש צורך להתיך בחום גבוה מתכות טובות.» מאת ד"ר דקלה אורן

לגעת בחושך- ללכת אל האור

לגעת בחושך- ללכת אל האור

» מאת ד"ר דקלה אורן

ring the bell-לנשים בגיל המעבר

ring the bell-לנשים בגיל

איך יראה החצי השני של חייך? גיל המעבר הוא אכן מעבר דרך שערים לא פשוטים. ברצוני להושיט לך יד במסע הזה שלך.» מאת ד"ר דקלה אורן

ring the bell-לנשים בגיל המעבר

ring the bell-לנשים בגיל המעבר

» מאת ד"ר דקלה אורן

שיתוף חברים
עם : ד"ר דקלה אורן