לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

הגוף האקספרסיבי קורס ליוצרים ופרפורמרים בתל אביב יפו

אחרון האורחים כבר הלך... פעילות זו התקיימה בעבר. להמשך התקשרות צרו קשר עם מילכה לאון - בתנועה
מודעות בתנועה »  שיטת לאבאן »  תכניות לימוד שיטת לאבאן »  שיטת לאבאן בתל אביב יפו »

להצטרפות והזמנה
עם : מילכה לאון
מתי : רביעי- רביעי 22/6/2022-11/5/2022 17:00-21:00
היכן : סטודיו בית אלפא
עלות : ₪1800
הטבה :₪1600
עם :

מילכה לאון

כאשר אנחנו מוכנים דרך העבודה הזאת של תנועה סומאטית אינטגרטיבית והגוף מגיע למקום של `ready-ness` - האקספרסיביות שלנו באה באופן הרבה יותר זורם, מובן, לא מתאמץ"

"כאשר הגוף מחובר באופן אינטגרטיבי דרך המערכות הפנימיות שלו והקואורדינציה הפנימית שלו - התנועה נעשית קלה מאד, זורמת, מתקשרת.

כאשר אנחנו מוכנים דרך העבודה הזאת של תנועה סומאטית אינטגרטיבית והגוף מגיע למקום של `ready-ness` - האקספרסיביות שלנו באה באופן הרבה יותר זורם, מובן, לא מתאמץ"

בקורס בן 7 מפגשים נתנסה בדפוסי הארגון התנועתי, נכיר מקרוב את הפוטנציאל הפיזי והאקספרסיבי, נשכלל ונתוודע אליו, כדי למלא את המרחב בנוכחות קורנת, נינוחה ומלאת הבעה.

דברים שחשוב לדעת לקראת הקורס "הגוף האקספרסיבי" בן 7 מפגשים שייפתח בחודש זה בתל אביב בהנחיתה של מילכה לאון.


✔ גם אם אתם לא אמני תנועה, כל עוד יש לכם פתיחות להתנסות, סקרנות ללמוד ולהבין את הקשרים המורכבים בין תנועה ומשמעות ואהבה לתנועה ? תוכלו להפיק הרבה מאד מהקורס וליישם אותו בכל תחום עיסוק.

✔ הקורס מלווה בחומרים מתורגמים וערוכים מתוך ספרי לאבאן שונים. הם מעניינים ותורמים הרבה.
בשיטת לאבאן/בארטנייף אנחנו מאמינים כי החומרים העיוניים מעמיקים את העבודה הפיזית, והלמידה הפיזית מאפשרת הבנה והטמעה של החומר העיוני. הלמידה הינה אינטגרטיבית.

✔ העבודה הפיזית/עיונית במפגשים מזמינה התנסויות יצירתיות. תוספת עבודה בבית תאפשר לך להרחיב ולהעמיק את הלמידה. כל אחד יעבוד בקצב משלו ובהקשרים משלו. אפשר בהחלט ליישם את הנלמד בשדה הפעולה שלכם, כך שניתן להשתמש בדברים שאתם ממילא עובדים עליהם ואיתם, או להשתמש בנלמד בקורס כדי ליצור דברים חדשים. אין ?משימות חובה? להגשה.
עכשיו אפשר להיכנס לקישור ולהצטרף אלינו.👇

=================

"התנועה הן מבטאת והן מייצרת את עולמו הפנימי של האדם" רודולף לאבאן (1879-1958).

קורס לאבאן בארטנייף לבמה

הקורס "הגוף האקספרסיבי" מזמין אתכם להכיר ולחקור מקרוב את הפוטנציאל הפיזי והאקספרסיבי שלכם דרך לימוד תנועה סומטית אינטגרטיבית בשיטת לאבאן/בארטנייף, המשלבת בין ההיבטים התפקודיים/תנועתיים של הגוף לבין אלה האקספרסיביים.

אנו מאמינים כי כאשר אנו מעלים את המודעות שלנו לגוף וליחסיו עם הסביבה, אנו יכולים לשנות הן את התפקוד והן את האקספרסיביות שלנו.

בקורס נתנסה בדפוסי הארגון התנועתי על פי בארטנייף ובעזרת תרגילים ייחודיים נארגן את הגופ(נפש), נשכלל את תנועתו ונכין אותו למלא את המרחב הבימתי בנוכחות קורנת, נינוחה ומלאת הבעה.

לאחר שלב זה נשתמש ביכולת התנועתית ובמוכנות המנטאלית-רגשית על מנת לחקור היבטים אקספרסיביים וליצור בתחומי המופע השונים בהתבסס על שיטת לאבאן, המשמשת רקדנים, כוריאוגרפים ואנשי תיאטרון רבים בעולם.

* על השיטה *
**********

הגוף הינו נקודת המוצא של הביטוי האנושי. אנו חווים את העולם דרך נשימתנו ותנועתנו במרחב; פעולותינו, רגשותינו, כמיהותינו ואפילו מחשבותינו מקורן בגוף והן מבוטאות דרכו באופן אקספרסיבי , לא בהכרח מילולי. לתנועה ולעולמנו הפנימי יש יחסים דו-כיווניים. כלומר, התנועה משפיעה על הגוף, השכל והרגש, ובו בזמן היא גם מבטאת צדדים האלה. הנחת היסוד של העבודה בשיטת לאבאן/בארטנייף היא קיומו של קשר דינמי בין תפקודי הגוף ויכולת ההבעה שלו.

הבמה הינה מקום בו נחשף עולמנו הפנימי באופן שהוא עמוק, יסודי ומרחיב דעת. הביטוי הבימתי יכול לקחת אותנו למסעות בטריטוריות הלא מוכרות של עצמנו ושל הקהל שלנו. היא יכולה להאיר ולהביע נרטיבים חברתיים, אישיים ואסתטיים בדרכים רבות. במיוחד בימינו, כאשר אומנויות הבמה משתלבות זו בזו, עולה וצומח הגוף כמדיום של יצירה וביטוי אנושי.

בשיטת לאבאן/בארטנייף אנו מאמינים כי הפוטנציאל האקספרסיבי שלנו נמצא במפגש שבין הגוף, המרחב שסביבו, איכויות התנועה שלו וצורת התנועה. כאשר הגוף מאורגן נכון מבחינה תנועתית ואנרגטית ? הוא נפתח אל המרחב באיכויות חדשות ומוצא ביטוי חדש ואפשרויות יצירה חדשות.

שיטת לאבאן/בארטנייף עושה שימוש בתיאוריה שפיתחו רודולף לאבאן ואירמגארד בראטנייף כדי לאפשר ניתוח וחקירה מעשית של תנועה ושל דיבור כדי לשחרר אותנו מהרגלים, קונבנציות, הטיות ומגבלות. על ידי בחינה סיסטמטית של האופנים בהם אנו משתמשים בגוף, במרחב, באיכות התנועה, בצורתה וביחסים ? אנו יכולים לבחור באופן מודע את האופן בו אנו נעים, יוצרים, מלמדים, מבצעים, מופיעים, ומתייחסים לאחרים.


העבודה בשיטה מתמקדת בכמה מישורים:


1. המישור התנועתי-תפקודי= עבודה על תנועה `נכונה` ונינוחה יותר, המאפשרת לשחקן/מוסיקאי/פרפורמר לשכלל את עבודת גופו ותנועתו וכך לשכלל ו`להכין` את הגופ-נפש מבחינה תנועתית-אנרגטית לביצוע, הופעה או יצירה. התרגול הפיזי ירחיב טווחי תנועה, יאפשר זרימה והעברת תנועה לאורך-רוחב-עומק הגוף וישכלל את המעברים בין תנועות, רמות גובה ומנחים תנועתיים, ובו זמנית ? יארגן את הנוירולוגיה של תנועת הגופ-נפש ויכין אותנו למלא את המרחב.

2. המישור האישי = מודעות עצמית דרך הכרות עם הבחירות התנועתיות והאקספרסיביות האישיות.

3. המישור האקספרסיבי = דרך העבודה בשיטה נחקר הפוטנציאל הרחב והעשיר ביותר של התנועה מהכיוון ההבעתי ולא רק התפקודי. באמצעות התנסויות וחקירות אלה מרחיב המבצע את הרפרטואר התנועתי-הבעתי האישי שלו, וכך יוצר לעצמו עוד אפשרויות הבעה שאינן דווקא בנמצא ב`ארגז הכלים` האישי שלו.

מי משתמש בניתוח תנועה לאבאן?
**********************
שיטת לאבאן (לאבאן-בארטנייף) מיושמת במגוון רחב מאד של דיסציפלינות: תרפיה בתנועה, משחק, מחול, מוסיקה,שירה, יוגה, ניצוח תזמורות, אנימציה של סרטים, מנהל עסקים, אימון עסקי ואישי, אימון פוליטיקאים בתנועה, הנחיית קבוצות, ספורט, אנתרופולוגיה, לימודי תרבויות, ואפילו... משפטים (אפליקציה מיוחדת בשביל אמהות יהודיות...).


מה תרוויחו מהקורס הזה?
****************
אם אתם רקדנים/כוריאוגרפים/מורים למחול -
? תשכללו יכולות ביצוע דרך ארגון תנועתי יעיל יותר
? תלמדו תרגילים היכולים לסייע לכם ולתלמידיכם לשכלל יכולות
? תכירו ותלמדו את ההקשרים שבין מרכיבי התנועה והביטוי האקספרסיבי שלהם
? תכירו את המנעד המרחבי - דינמי הרגיל שלכם ותוכלו להרחיב ולהעשיר אותו

אם אתם יוצרים בתנועה ומחול-
? תבינו לעומק יותר את הקשר בין הבחירות התנועתיות המוכרות לכם והביטוי שלהם על הבמה
? תלמדו את ה`מפות התנועתיות` שהשיטה מציירת לנו ותוכלו להשתמש בהן על מנת להעשיר, לגוון ולדייק את העבודה היצירתית שלכם
? תקבלו כלים נוספים לחקירה תנועתית ואת הרקע התיאורטי שלה.


אם אתם שחקנים ?
? תרחיבו ותעשירו את הרפרטואר התנועתי שלכם ? גוף נע ואקספרסיבי יותר
? תרחיבו ותעשירו את הרפרטואר הדינאמי הספציפי שלכם, המאגר ממנו אתם "שואבים" את הדמויות אותן אתם משחקים.
? תרכשו הבנה של מרכיבי התנועה וכיצד להשתמש בהם לבניית דמות, יצירת סצינה על הבמה, להיות "כאן ועכשיו".
? תרכשו שפה משותפת עם הבמאי/ת להגדרה וליצירה של העולם הייחודי של ההצגה/המופע.

אם אתם במאים-
? תעשירו את תפיסת המרחב והאופן בו משפיעה התנועה על המרחב הכללי והבין-אישי.
? תרכשו כלים להבנה של תקשורת בלתי מילולית וכוחה על הבמה.
? תרכשו הבנה של מרכיבי התנועה וכיצד להשתמש בהם לבניית דמות, יצירת סצינה על הבמה, להיות "כאן ועכשיו".
? תרכשו כלים להבנת הרפרטואר התנועתי-הבעתי של השחקנים איתם אתם עובדים ותלמדו דרכים להניע את השחקנים, ולסייע להם להגיע אל התוצאה המבוקשת.
? תרכשו שפה משותפת עם השחקנים להגדרה וליצירה של העולם הייחודי של ההצגה/המופע.

אם אתם מוסיקאים-
בעידן בו המוסיקה הופכת למופע ויזואלי - התנועה היא חלק הכרחי ממיומנויות הביצוע והמופע של המוסיקאי המבצע. אי לכך, באמצעות למידה תנועתית?
? מבצעים- תרחיבו ותעשירו את הרפרטואר הדינאמי שלכם ותפיקו רפרטואר דינאמי ועשיר יותר, איכויות ביצוע עשירות יותר ומגוונות וחיבור טוב יותר אל הקהל.
? דרך ארגון גופני נכון יותר, תשיגו יעילות וקלות תנועתית, וכך תוכלו `לפנות` ערוצים לאיכויות הביצוע ולתקשורת עם עמיתים במופע ועם הקהל. בונוס: העבודה תאפשר להקל על מחושים אופייניים למקצוע.

הקורס המוצע הינו אינטר-דיסציפלינארי, כך שהמשתתפים יוכלו להתעשר דרך המפגש בין התחומים.

אז למי מיועד הקורס?
**************
לאנשי אומנויות הבמה: רקדנים, שחקנים, מוזיקאים, פרפורמרים, מורים בתחומי אומנויות הבמה.
******************************************
??איכות הוראה כמו שיש למילכה ? אין לאף אחת?הוראה מדוייקת, עניינית וחמה. אפשר להתחבר יותר ופחות לכל מורה, אבל לאיכויות ולשיטת ההוראה של מילכה כולן התחברו?. שיר, מורה לתנועה לשחקנים
*****************************************

מתי?
****
הקורס יתקיים בחודשים מאי-יוני (7 מפגשים של 4 שעות) בימי ד` בשעות 17-21:00 החל מה-11.5.22

סה"כ - 35 שעות אקדמאיות
תאריכי הקורס:
מאי 2022 ? 11.5, 18.5, 25.5
יוני 2022 ? 1.6, 8.6, 15.6, 22.6

מילכה לאון

MA, CMA. עוסקת בתנועה ומשמעותה. תואר שני מה-Laban Centre והסמכה בניתוח תנועה. עובדת בתנועה סומטית אינטגרטיבית עם רקדנים,שחקנים ותרפיסטים.מלמדת קורסים המשלבים תנועה לאבאן,מחול ומשחק.מרצה באונ`חיפה, מכללת וינגייט ועוד.מנחה בשיטות אנרגטיות.
הצטרפו להחלפת פרטי התקשרות ו/או להמשך הזמנה

1 אהבו את מה שקורה כאן ולחצו על אייקון הלב

>
אביבית קלטר גנאור
טל אופיר
Peri Yakobov
Yael Emanuel
קרן-אור יניב
Keren Dalal
איזבלה בן אהרן
Talya Peleg
Noa Sagi Finci
חגית קושטאי
חגית קושטאי
אורנה שלם
מילכה לאון
מילכה לאון
מילכה לאון
שיראל פרנק
מילכה לאון
רונית אידלמן
רונית אידלמן
<

שיתוף חברים
עם : מילכה לאון
מתי : רביעי- רביעי 22/6/2022-11/5/2022 17:00-21:00
היכן : סטודיו בית אלפא
עלות : ₪1800
הטבה :₪1600