לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מי זה בא אליי היום לשעור?



איך נוצר מרחב בטוח ופתוח לשירה? תהליכי למידת פיתוח קול.

מי מגיע אליי היום לשיעור?

כשאני מכינה את עצמי לקראת שעור, עוברות בי מחשבות על מי זה שבא להיות בשיעור הזה, ללמוד ממני משהו, להיות בקרבתי, לקבל ממני השראה, להשמיע את קולו, לשמוע את קולי, להתעמת עם משהו חדש, לעשות צעד נוסף בהתפתחות שלו.

חושבת איך אותו תלמיד יוצא את ביתו, על מה הוא חושב? מתארת לעצמי מה עבר עליו בדרך לשיעור? מה קרה לו מאז השיעור שעבר? האם הוא התאמן? האם משהו מתוכן השיעור נטמע בו? מה הוא רוצה להשיג דרך השיעור איתי היום? מה הוא צריך ממני? האם הוא נבוך שלא התאמן או אולי גאה שעשה מאמצים והתאמן כל יום וראה שיפור מובהק? האם יצא לו לשיר בפני מישהו וזה עשה לו תאבון לעוד? האם מישהו אמר לו שוב, שהוא לא יכול לשיר?

האם יכול להיות שהפגישה איתי היום תחולל בו משהו שישפיע על כל מהלכיו באותו יום, האם יפתח משהו, יזועזע משהו, אולי יירגע? איך הוא יצא מפתח ביתי? על מה אני אחראית, על מה הוא?

זה לא מובן מאליו שמישהו בא אליי לשיעור, נכון, יש לי הצלחות לא מבוטלות, המלצות מלוא החופן, אישיות קורנת, קרדיט בתור זמרת. אבל כל אלו בטלים אם אותו תלמיד לא מצא את אשר חיפש.

ומה שחיפש אולי לא קשור בכלל לכל מה שאני מציעה לו. ואולי לא ידע מה הוא מחפש עד אשר מצא את קולו בשיעור, עברה בו צמרמורת, גרונו נפתח ויצאה ממנו שאגת אריה שהייתה כלואה בו שנים מאחורי סורג וברזל. ואחרי השאגה הגיחו הקולות העדינים יותר, הקול החל מתפרש בחדר כמו אריג משי משובח, התרגשות, השתהות, פליאה.
כשאני מכינה את עצמי לקראת שעור, אולי לא בכל פעם מודעת לכך עד כמה אני משתוקקת לרגעי פליאה. אך משהו בי מעורר אותן בתוכי ומכתיב לי את ההכנות שאני מחויבת אליהן לקראת כל שעור. למדתי שישנן כמה הכנות שאני בתור מורה צריכה לעשות כדי ליצור מרחב שבו יתרחשו רגעי פליאה כאילו מאליהם. חלקן פיזיות כמו הכנת מרחב הלמידה כך שיהיה נעים, אסתטי ובטוח וחלקן נעשות בתוכי ברבדים הכי עמוקים שלי בתור יוצרת המרחב.

ההשתוקקות שלי לאותם רגעים היא זאת שיוצרת את המרחב שמעודד רגעים כאלו לקרות.

אם למדתי משהו מחיי ההוראה הוא שאין שעור סתמי, הנוכחות שלי והמרחב שאני אחראית עליו יוצרים את תוכן השיעור. התשוקה להקשיב, לכוון, להסתקרן כל פעם כאילו בפעם הראשונה ממלאים את המרחב במשהו שמרגיש כמו `בית` לקול, מרחב פתוח ובטוח. כשהתלמיד מזהה את `הבית` הזה, משהו נרגע בו, ואפשר באמת להתחיל לשיר.

המאמר פורסם גם כאן »

רותי חלבני פיתוח קול ליחידים ולקבוצות, ייעוץ קולי לאנשים שהקול חשוב להם.

כל המאמרים של רותי חלבני - אמנית קול:

הדברים שלא מספרים לכם על פיתוח קול

הדברים שלא מספרים לכם על

פיתוח קול זה פיתוח הקול לא? ברור, אבל מה אם אגיד לכם שזאת דרך לאהוב את עצמנו קצת יותר ואת מי שאיתנו, תאמינו לי?» מאת רותי חלבני

בואי תשירי לנו סולו - הזמנה לקבוצת שירה

בואי תשירי לנו סולו - הז

אם שירה מצליחה לפרוט על מיתרי לבך,
 מעניקה לך כנפיים, חירות ושמחה,
 אם את שרה סתם כך, בשביל הנשמה,
 אז תני לי לומר לך משהו מעומק לבי, אני פשוט מעריצה שלך!» מאת רותי חלבני

למה נשבר לי הקול?

למה נשבר לי הקול?

לכל אדם יש מבנה פנימי של חללי תהודה שמבדיל את קולו מהאחר ונותן לו צבע קולי מיוחד משלו. כשהקול נשבר הוא מתנתק מאותו צבע ייחודי ומותיר את האדם באזור לא בטוח.» מאת רותי חלבני

למה נשבר לי הקול?

למה נשבר לי הקול?

» מאת רותי חלבני

לדעת את הקול לדעת את עצמי

לדעת את הקול לדעת את עצמ

איך שרים מול קהל?» מאת רותי חלבני

לדעת את הקול לדעת את עצמי

לדעת את הקול לדעת את עצמי

» מאת רותי חלבני

טיפים למורים - 5 דברים שלא כדאי לעשות בסטודיו לפיתוח קול

טיפים למורים - 5 דברים ש

הסטודיו שלכם לא מלא במיוחד, השעורים לא עוברים לכם בכייף כל כך, תלמידים מאחרים או מבטלים שעורים - האם יכול להיות שזה משהו שאתם עושים בסטודיו ואתם לא מודעים לכך?» מאת רותי חלבני

האלתור של החיים שלכם

האלתור של החיים שלכם

אלתור מוזיקלי ? כדרך חיים. מי אמר שאלתור הוא רק לג`אזיסטים מקצועיים?» מאת רותי חלבני

האלתור של החיים שלכם

האלתור של החיים שלכם

» מאת רותי חלבני

שבעה עקרונות לצאת מכלא החובבנות

שבעה עקרונות לצאת מכלא ה

שבעה עקרונות שיהפכו 90% כישרון והתמדה ו 10% מזל ל100% הצלחה.לימודי מוזיקה מתחילים כתחביב ויכולים להפוך למקצוע.» מאת רותי חלבני

ג`אז ואופרה באותו גלגול

ג`אז ואופרה באותו גלגול

מי אמר שצריך לשיר רק בסגנון מוזיקלי אחד ולהתמקצע רק בו? המאמר הזה מסביר שאפשר גם אחרת.» מאת רותי חלבני

ג`אז ואופרה באותו גלגול

ג`אז ואופרה באותו גלגול

» מאת רותי חלבני

איך זה שלא שומעים אותי גם כשקולי חזק יותר מכולם?

איך זה שלא שומעים אותי ג

אנחנו לא שרים כדי לשרוד, אנחנו שורדים כדי להיות מסוגלים לשיר ולהינות מאמצעי החיזור הכי פשוטים וראשונים שהטבע העניק לנו.» מאת רותי חלבני

כולם רואים פיל אבל לא מדברים עליו

כולם רואים פיל אבל לא מד

פיתוח קול מבריח פילים מהחדר» מאת רותי חלבני

הקליינט הלא רציונלי

הקליינט הלא רציונלי

פתאום קמה אשה בבוקר סגרירי ורוצה לשיר, וזה לא ברור לה למה וזה לא כמו לרצות לרזות, לאכול בריא, להתעמל, לבלות יותר, לפגוש חברים או לקרוא ספר ולצפות בסרט. הרצון לשיר שייך לסיפור מיוחד ואחר.» מאת רותי חלבני

הקליינט הלא רציונלי

הקליינט הלא רציונלי

» מאת רותי חלבני

מה מניע אנשים לשיר?

מה מניע אנשים לשיר?

בראיון לרדיו ענה מרואיין, זמר אופרה מפורסם, לשאלה ?מה מניע אותך לשיר? בזו הלשון: ?אם לא הייתי זמר הייתי בוודאי הופך לאדם מסוכן?.» מאת רותי חלבני

מה מניע אנשים לשיר?

מה מניע אנשים לשיר?

» מאת רותי חלבני

כל הפעילויות של רותי חלבני - אמנית קול:

פיתוח קול אישי וקבוצתי

כתת אמן לחובבי שירה

הזדמנות ללמוד פיתוח קול ואת עצמך דרך מפגשי שירה או בשעורים פרטיים או בקבוצות שירה» עם רותי חלבני

כל השבוע-שני
פיתוח קול אישי וקבוצתי

כתת אמן לחובבי שירה

עם: רותי חלבני

מתי: כל השבוע-שני

קבוצת שירה ימי שני בערב

קבוצת שירה לנשים ולגברים

מסוקרנת לדעת איך שירה בקבוצה יכולה להיות מקור השראה להתפתחות באפיקים אחרים בחייך? אין לך רקע מוזיקלי מקצועי ואת לא נוהגת לשיר מחוץ לאמבטיה אבל מוכנה להתנסות במשהו חדש ומפתיע? קבוצת בוקר וערב» עם רותי חלבני

ראשון
קבוצת שירה ימי שני בערב

קבוצת שירה לנשים ולגברים

עם: רותי חלבני

מתי: ראשון

לשיר בקבוצה בימי ראשון ושני בבוקר

לדעת לשיר, לדעת הקול

מפגש בין שעתיים בקבוצה קטנה ואינטימיתהמשלב בין שירה יחידנית לשירה קבוצתיתהתנאים האידאליים לכל מי שאוהבת לשיר ורוצה קצת לעשות משהו עם השירה שעוד לא עשתה» עם רותי חלבני

שני
לשיר בקבוצה בימי ראשון ושני בבוקר

לדעת לשיר, לדעת הקול

עם: רותי חלבני

מתי: שני

שיתוף חברים
עם : רותי חלבני