לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

META מופע מאת תמר בורר ביפו

אחרון האורחים כבר הלך... פעילות זו התקיימה בעבר. להמשך התקשרות צרו קשר עם תמר בורר
ריקודים מהעולם »  מחול בוטו »  הופעות מחול בוטו »  מחול בוטו ביפו »

הצטרפ/י
עם : תמר בורר
מתי : רביעי- חמישי 24/5/2018-23/5/2018 21:00
היכן : התיבה
עלות : ₪80
הטבה :₪60
עם :

תמר בורר

שתי נשים רוקדות במרחב דמוי תיבת פנדורה ומתמסרות לכל העולה מתוכו. הן לובשות ופושטות צורה לאורך מסע מרתק המשלב מגוון של הלכי נפש, תלבושות רב גוניות, חומריות עשירה של חפצים, צלילים ומילים..

... הכל כדי להגיע לרגע זך של שלוה.

META היא הזמנה להתמסר לתהליך שמוליך אל מעבר לידוע, למחוזות מרחיבי דעת ולב.
שיתוף פעולה בין יוצרים מתחומים רבים : אמני בוטו, שירה, עיצוב ומוסיקאים. העבודה עוסקת במהותם של תהליכים מטמורפוזיים בחיי אדם.

כוריאוגרפיה, במה, תלבושות, פסקול ? תמר בורר
רקדניות יוצרות ? נעה שביט, תמר בורר
מוסיקה ? YAK , UTON , J.s.Bach, Goldberg variations, by Glenn Gould, Cisfinitum, Hiroko Komiya & Atsushi Takenouchi
טקסט ? קטעים מתוך : אשת לוט\ שימבורסקה ויסלבה, בתרגומו של רפי ווינרט, נשים ללא גברים\ שהרנוש פרסיפור, בתרגומו של יובל רוטמן, השיר הגנוז\ שרון אס.
קול ? אילנה צברי, נעה רימר, תמר בורר
עריכת פסקול ? אלון לדר
תאורה ? נדב ברנע
צילום סטילס - מר לם

העבודה עוסקת בתהליכים מטמורפוזיים בחיי נשים בפרט, ובחיי אדם בכלל.

משמעות המושג : מטמורפוזה : שינוי צורה ? במיתולוגיה ובפולקלור, יכולתה של ישות לשנות את צורתה. התמרה ? בגאולוגיה, שינוי צורה של סלעים בהשפעת חום או לחץ. מטמורפוזה (ספרות) - שינוי של דמות; (וגם) השפעה ספרותית של סיפור - הרגשה שונה לאחר קריאת הסיפור. כמו כן, ניתן לשמוע בצליל השם את המילה מתה, היא מתה, מתוך הנחה שבכדי להיות יכולים לעבור שינויים מטמורפוזיים יש להסכים למות לידוע, להסכים להשאר באי ידיעה, ולמצוא נתיב, כיוון חדש. בנוסף, המושג METTA, שקיים בשפה ההודית PALI, משמעו : חסד, אהבה נדיבה, סמפטיה, והוא קיים בפילוסופיה ההודית כאחד מארבעת המרכיבים היסודיים של היוגה.

זהו דואט של שתי נשים, כאשר כל אחת מהן מייצגת היבט שונה ומשלים : האחת היא האישה שעוברת תהליכי מטמורפוזה, ואילו השנייה מייצגת היבטים שונים בנפשה של האישה, בהתאם לתהליך אותו היא עוברת בכל פרק. כגון : הלוחמת בדמותה של האלה השומרית איננה מוצאת בתוכה את קהלת המלהגת, אישה שהופכת לעץ, ושטה על פני הנהר כנבגים, האם ,בעלת הלב שלמד להתפרש ענק, פוגשת את עצמיותה לאחר מות בנה, הנודדת שצועדת הלאה כשהיא מתבוננת במשחק החיים והמות. לאורך המסע הן לובשות ופושטות צורה, תלבושות ואביזרים.

העבודה מורכבת מארבעה פרקים, כאשר לכל פרק סיפור פנימי השואב השראתו מטקסט ספרותי אחר. הפרקים הם : אשת לוט, שירה של שימבורסקה ויסלבה, מהדוכט בת ירח, מתוך סיפרה של הסופרת האירנית הפמיניסטית שהרנוש פרסיפור,אמרפל, מתוך השיר הגנוז של שרון אס, ואפילוג העוסק במושג חסד, על פי טקסט מתוך סדהאנה- חיי בינה, ספרו של ר. טאגור.

ארבעת הפרקים נאספים לריקוד אחד שנרקד על גבי רצפת טאטאמי ירקרקה זהובה ( מחצלת יפנית עשויה ממקלעת נייר), שמשמשת כמסגרת עליה מצויר ציור דמוי מיניאטורה פרסית, בה כל הדמויות, האירועים, והניואנסים הדקים מופיעים ונעלמים כמו מתוך תיבת פנדורה.

התפאורה : לאורך העבודה מצטבר מגוון רחב של חומרים שונים כגון : אלומיניום מושחר (בלאק ראפ), צמר לא מעובד של טלה לבן, ביצי יען עשויות קרמיקה לבנה, שמלות במגוון צבעים, פעמונים למיניהם, גיגית אמייל ישנה, סלסילת נצרים מענפי זית, ועוד חפצים ותלבושות מארון התלבושות של תמר בורר, שנאספו לאורך שנות יצירה רבות, ובעבודה זו עוברים מטמורפוזה.

הפסקול המרובד שיצרה תמר בורר וערך אלון לדר מכיל קטעי מוסיקה אקספירימנטלית בהם שזורים קטעי קריינות ושירה מתוך הטקסטים הספרותיים, כגון :
" הבטתי לאחור מחמת בדידות, מבושה שאני נמלטת בגניבה.." "מהדוכט, בת ירח, על גדת הנהר, נטעה עצמה עם בוא הסתיו.." " אמרפל, עוף חול שנותר ברפאים, חייך שגאו ונעלמו בתוכי.." "בלי הפוגות נמשך לנגד עיננו משחק החיים והמות.."
שפת התנועה ביצירה נושקת לשפת מחול הבוטו מעצם טבעה. זו שפה שמקורה בנביעה פנימית של שאלות העוסקות בנפש האדם במובן הפילוסופי, ומתאמתות עם מצבי תודעה שונים. שאלות כגון : איך ניתן לרקוד את המרחב הקיים בין ההתמסרות לחוויה שמתקיימת בזמן הווה לבין ההתבוננות בה כעדות למתרחש ? אותן שאלות מופשטות מעוגנות בגוף הרוקד באופן מפורט המתבטא בניואנסים דקים של תנועה. זאת, במקביל לאופין המשתנה של המערכות הפיזיולוגיות מהן נובעת התנועה ( עצמות, עצבים, פעימת הלב, הנשימה, זרימת הדם ).
"היצירה שעוסקת במורכבות עולמה של אישה באשר היא, אירופה, אירן, תל אביב, הודו. לאורך תהליך היצירה התגבש בי רצון להתעלות על המכשולים היומיומיים בעזרת כוחה של הכניעה, כדי לראות בתהליכי המטמורפוזה דרך חיים חיונית והכרחית לשכלול התודעה.. " תמר בורר

תמר בורר

תמר בורר יוצרת בימתית רקדנית, ומורה לבוטו יוצרת ומופיעה מזה 20 שנה בארץ ובחו"ל, עוסקת בחקר התנועה הפנימית וביטויה הרב גוני והטוטאלי כאחד מרבה לשתף פעולה עם אומנים מתחומים שונים ומלמדת בוטו לקהל הרחב ולאוכלוסיות ייחודיות
הצטרפו להחלפת פרטי התקשרות ו/או להמשך הזמנה

>
<

כל הפעילויות של תמר בורר:

סדנאות בוטו מאת תמר בורר

חקר התודעה באמצעות תנועת הבוטו. הסדנאות משלבות לימוד בוטו כדרך להתבוננות פנימית וכאומנות מופע, כל אדם לפי בחירתו.הסדנאות מיועדות לקהל הרחב» עם תמר בורר

סדנאות בוטו מאת תמר בורר

עם: תמר בורר

שיתוף חברים
עם : תמר בורר
מתי : רביעי- חמישי 24/5/2018-23/5/2018 21:00
היכן : התיבה
עלות : ₪80
הטבה :₪60