לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

איך בוחרים חלון גג



בחירת חלון לגג בטון אופקי או גג רעפים

כשמחליטים לנצל את המרחב של עליית הגג ולהפוך אותו ליחידת מגורים, זה הזמן לחשוב על חלון גג..
חלון גג עושה את כל ההבדל בין מרחב חשוך וחם לבין מרחב מואר ומאוורר.
המשמעות של פיזור חלונות בגג היא מעבר ליופי ולעיצוב המרענן.
יש לכך השפעה ישירה על רמת האקלים בתוך האזור כולו . ככל שיש יותר חלונות גג , תנועת האוויר גדלה וכך החום הרב העולה מעלה מהבית לעליית הגג משתחרר. חלונות גג לא רק שמשחררים אוויר חם החוצה, אלא, יש ביכולתם של חלונות גג להכניס אוויר רענן. הסיבה לכך היא השילוב של מצב הוואקום בחלל ובמבנה המיוחד של חלון גג הבנוי מציר אמצעי, בו כנף החלון פונה בזווית מתוך הגג וכך יוצרת זרימת אוויר אל הפנים.
אלמנט נוסף וחשוב הוא בפיזור של האור והפצתו במרחב של עליית הגג .
שילוב שני האלמנטים הללו הם אלה שיוצרים את המקום והופכים אותו למזמין.

כידוע חלונות גג הם מוצר שמשפיע על עיצוב המרחב הפנימי של עליית הגג.
כמו כן , חלונות גג סקיילייט מתחברים למפלס של השיפוע בגג, דהיינו מחליפים רעפים. המשמעות היא שהחדרים חשופים לסביבה החיצונית וזה מאוד יפה.
חשוב מכל שזה שהחלון יהיה איכותי. המשמעות היא בידוד מלא לנזילות, לחום ולקרינה. חלון גג איכותי חייב ליצור הפרדה ברורה בין האקלים שבחוץ לבין האקלים בתוך הגג.

חשוב מאוד לקבל החלטה נכונה שאומרת שחלון גג חייב לעמוד במזג אוויר קשה אפילו יותר קשה מהרגיל מזה שאנו רגילים. כדי להיות בטוחים בבחירת חלון גג קודם כל מומלץ לקנות חלונות גג המיוצרים ושעיקר שיווקם במדינות שיש להם מזג אוויר קשה. כך ניתן להיות בטוחים לגבי האטימות של חלונות גג אלו שנבחנו ונבדקו לאורך שנים במקומות שהבידוד לקור ולנזילות חייבת להיות איכותית וללא פשרות.
חלונות גג המשווקים למדינות שבהם תנאי האקלים קר וגשום מאוד, מגיעים עם מערכת של פחי מרזוב נוספים באריזה נוספת. פחי מירזוב אלה מהווים מקדם בטיחות נוסף למרזוב הרגיל. תוספת זו הכרחית. מערכת זו יודעת להתאים עצמה לסוג הרעף ומיקום החלון בגג.

פרטים אלו נראים לכאורה לא חשובים, אך הם אלה שמאריכים את חיי החלון בגג.כמובן שהפרטים הנוגעים בבידוד ואטימות של החלונות הם החשובים ביותר, אבל חשוב גם להסתכל על החלון מבפנים. לדוגמה ברמת העץ של משקוף חלון גג. יש לבדוק שהעץ איכותי ושעבר טיפול וצביעה בלקה על בסיס מים.


כמו כן כשרוכשים חלונות גג צריך לשים לב שכל האלמנטים יהיו עשויים מאלומיניום ולא מפלסטיק. כלומר, הידיות, הצירים, ברגים צריכים להיות איכותיים אחרת לא יחזיקו מעמד לאורך זמן.
יצרני חלון גג איכותיים, נותנים מענה איכותי ויפה גם לנושא של אביזרים נלווים לחון גג. ניתן למצוא היום בשוק הישראלי חלונות גג עם מגוון אביזרים חשמליים לחלונות גג המגיעים כחלק אינטגרלי של החלון וגג ואינם נראים כלל במסגרת המשקוף הפנימי של חלון הגג .כלומר, הם מוסתרים לחלוטין.
כמובן קיימים אביזרים לא חשמליים כמו וילון האפלה לחלון גג, וילון הצללה במגוון צבעים, תריסים.
יש לדאוג שהאביזרים יהיו ויראו איכותיים ושיהיו מקוריים של החברה היצרנית והמשווקת, רק כך ניתן לקבל אחריות מלאה ושלמות המוצר.

המאמר פורסם גם כאן »

הילל קניגשטיין

שיתוף חברים
עם : הילל קניגשטיין