לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מי מפחד ממתקשרים



תקשור, הינו יכולת טלפתית מולדת לקלוט מידע שאינו זמין לחלק המודע שלנו.

מה עושים כשמגלים לפתע שאנו שחקנים ראשיים בעיצומו של סרט אימה?
מי מכיר דרך לצאת משם?
כמה פעמים בחיים מצאנו את עצמנו על צומת דרכים, מתמודדים עם שאלה או בעיה שגם המוח האינטליגנטי שלנו לא מצליח למצוא לה פיתרון?
זה הולך ככה...
אנחנו מרימים טלפון לחבר הכי טוב, מספרים לו את עיקר הקושיה ומצפים ממנו להיות פסיכולוג מדופלם בפגרה שייקח אותנו כנושא מחקר מתמשך, כך שבסוף השיחה נוכל לשים את צרותינו מאחור ולהמשיך לדהור אל הדבר החשוב הבא.

ואכן, לעיתים מתגלה חבר פסיכולוגי מבריק ויצירתי, שדרך אפרכסת הטלפון מצליח להבריח אלינו מספר דברי חוכמה מבריקים, ובסוף השיחה אנחנו מרגישים קצת הקלה, אבל לרוע המזל המחשבות ממשיכות לנבוח בראש, כי האמת היא שיש רק אדם אחד בעולם שיוכל לפתור את החידה, מי אם לא..... זה שהמציא אותה!

ומה עושים כשההוא שהמציא אותה שכח את הפיתרון, או גרוע מכך, שכח בכלל שזה הוא האחד שהמציא אותה? אולי זה זמן טוב לחפש בעל מקצוע שיתקן את התקלה.

ישנה דרך בעזרתה ניתן להתחבר חזרה לתשובות שחמקו מאיתנו ולפתור את החידה. זוהי דרך התקשור.

איך תקשור עובד?
תקשור, הינו יכולת טלפתית מולדת לקלוט מידע שאינו זמין לחלק המודע שלנו.
בעזרת תקשור ניתן להגיע לנבכי הנפש של עצמנו או של זולתנו ולקבל מידע חשוב ותשובות לשאלות, כך שנוכל לפעול בחיינו בצורה שעובדת לנו ולסביבה.
לרוב, משויך תקשור לפן המיסטי-ביזארי, בזמן שהינו כלי מדויק ויעיל להפליא, שיכול לשרת כל אדם באשר הוא, גם אם הינו איש עסקים ממולח המעוניין לבדוק את אמינות העסקה אותה הוא עומד לבצע.
קבלת מידע בתקשור דורשת למידה ואימון או כישרון ספונטאני המופיע אצל חלק מהאנשים גם מבלי שלמדו את הטכניקה או התאמנו על כך. תקשור דומה לקליטה אינטואיטיבית חדה, בעזרתה יקבל האדם תשובות מחשבתיות או ויזואליות (דמיון) אל הכרתו.

למה צריך את זה?
ככל שאנו מתפתחים כיצורים פסיכולוגיים משוכללים ומבריקים, כך גם מתפתחות הדרכים בהן אנחנו מכשילים את עצמנו בחיים. כל תוצאותינו בחיים מגיעות מתוך מסקנותינו ומתוך הפעולות אותן ידענו לעשות.
במהלך חיים תקין (ללא מצבי רוח קיצוניים) מופעל שיקול דעת אשר מטרתו הנעלה היא להביא אותנו למצב הישרדות סביר. המוח האנושי פועל בצורה הישרדותית כדי לקיים את הישות האנושית ומורה לגוף לבצע את הפעולות הדרושות ע"פ למידה מאירועים שקרו בעבר והבנתנו את המציאות המתרחשת ברגע זה.

מוחנו מתפקד כמעבד מחשב משוכלל ומהיר המשדר פקודות חד משמעיות לשרירי גופנו שיבצעו את הפעולה שתקבע את התוצאה. הגם שמחשב זה מורכב, משוכלל ותבוני (למד ומתכנת את עצמו), הוא עדיין מחשב בלבד ולו מגבלות קבועות מראש. המוח עובד במעגל סגור ולכן לעיתים אנו קוראים לו "קופסא" מכיוון שהינו צפוי ומוגבל.

ללכת מעבר
תקשור מאפשר לנו הצצה חטופה מחוץ לקופסא, הוא מאפשר לנו להתחבר למקור החוכמה הפנימית ולראות את התשובות שמתחת לשאלות, את הידע הטהור שבתוכנו שאינו משוחד וחופשי מכל התניה.
כל בעיותינו בחיים מתחילות מחוסר מודעות, שהינו נתק בין החלק הפנימי הטהור והמודע, לבין השכל האנושי החושב והמוציא לפועל.
במצב הוויה תקין מתקיים קשר רציף בין החוכמה הפנימית לבין הגוף (מחשבה-מעשה), למצב זה אנו קוראים "הגשמה מלאה" והינו מצב נצחי של שחרור ופעולה מתוך בחירה.
חשוב לזכור כי בכל בני האדם נמצא זרע התקשור (אמת) וניתן לפתח יכולת זו ע"י תרגול ולמידה, יכולת זו חבויה מרוב בני האדם מכיוון שאינה נמצאת בשימוש מגיל צעיר. תינוקות ניחנים ביכולת זו באופן טבעי רק שאין להם את הכלים להגיד את מה שהם קולטים.
מתקשרים הינם אנשים שניחנו ביכולת תקשור מפותחת והינם בעלי כישרון וניסיון רב בקליטת מידע והעברתו לאנשים אחרים. בזמן התקשור מקבל המתקשר מידע המופיע כמחשבות וידיעה עמוקה ומעבירו לאדם שמולו הנמצא במצב הקשבה וקבלה. כמו בכל מקצוע, גם כאן יש מדויקים יותר ומדויקים פחות.

אז מה עושים? מה קורה כשאנו מגיעים למתקשר? מה כדאי לעשות?
בשנים האחרונות עלתה עקומת הביקוש לידע ומודעות אישית ובמקביל לרפואה ההוליסטית התפתחה תופעת המתקשרים בארץ ובעולם. ניתן למצוא רבים המכנים עצמם מתקשרים בצורות ושיטות רבות ומשתנות.

כמו פטריות לאחר הגשם הופיעו גם כאן כל אותם בעלי מקצוע שאינם בקיאים בתחום וצצו כל השרלטנים שניצלו ועדיין מנצלים את התחום הפרוץ, תוך כדי שהם מאמינים בכל ליבם כי הינם מתקשרים טובים, אך במציאות עדיין לא הוציאו מפיהם את אותן פניני חוכמה שיסייעו למחפש האומלל למצוא את דרכו שאבדה בחתחתי החיים. במקרים רבים העבירו מתקשרים מידע כוזב מתוך מחשבותיהם ושכליהם ויצרו נזק לשואל ולסביבתו.

ונשאלת השאלה, מה יכול הלקוח המהורהר לעשות בטרם הוא מגיע למתקשר? מה חשוב לדעת?
מה כדאי לעשות בטרם תגיעו למפגש בו תפתחו את בטנכם וליבכם אל אותו זר המתיימר להצילכם מצרותיכם?

המלצות
ראשית, על מנת לקבל המלצות על המתקשר אליו הולכים להתייעץ, כדאי לשאול את מי שכבר היה אצלו. יש לבדוק אם המפגש היה מועיל ומאיר עיניים ומה הן התוצאות בחיים לאחר המפגש. כשאתם שואלים את השאלות, שימו לב טוב טוב עם מי אתם מדברים, הממליץ הינו מפתח חשוב לאמינות ההמלצה. אם הממליץ הינו אדם חדור אמונות ודעות קודמות, קחו את המלצותיו בפרופורציה הנכונה והתקשרו לממליץ נוסף איתו תהיה לכם תקשורת טובה, אדם המדבר את שפתכם. זכרו שאנשים יעשו כמעט הכול כדי להצדיק את דעותיהם.

פרסום
מתקשרים שמכבדים את עצמם מופיעים באתר אינטרנט אישי בו תוכלו לקרוא עליהם, לראות תמונה שלהם ולקרוא מאמרים שכתבו בנושא. התבוננו בתמונה לעומק ושאלו את עצמכם אם האדם הזה משדר לכם אמינות. גם אם אינכם מבינים בשפת גוף ובתווי פנים, התמונה תספר לתת המודע שלכם את מה שאתם צריכים לדעת, פשוט הקשיבו, זהו שיעור התקשור הראשון שלכם.
קראו מאמרים שהמתקשר כתב, אם אין באתר כל חומר נוסף מעבר לסיפור העצמי של המתקשר, אתם יכולים להניח שאתר זה הינו כרטיס ביקור בלבד ותוכלו לוותר על ההתרשמות מהתשבחות העצמיות של המתקשר.
מתקשרים ותיקים ומקצועיים מוציאים לאור חלק מתק שוריהם וכותבים מאמרים לציבור.

שיחת הטלפון
לעולם אל תלכו לבעל מקצוע לפני שדיברתם איתו בטלפון! במיוחד אם הוא כזה שהולך לגעת בנבכי נפשכם.
הקדישו שיחה של כמה דקות שגולשת קצת מעבר לפרטים הטכניים של הפגישה, כדי לבדוק אם יש לכם תקשורת טובה וכימיה עם האדם שאולי יעזור לכם ליצור שינוי חשוב בחיים.
מעבר לשאלות הצפויות, דאגו לשאול שאלה לה הוא לא מצפה ומתוך תשובתו והצורה בה הוא יגיב תוכלו לזהות מי עומד מולכם, את רמת האינטליגנציה, המודעות ואת גישתו לבני אדם בכלל.

התקשור הינו מפגש אנושי בו תרצו הכלה ואכפתיות, זכרו שהוא מתחיל כבר בשיחת הטלפון.
היו מנומסים בשיחה ועם זאת עמדו על זכותכם לדעת מי עומד מולכם.
בשיחת הטלפון בדקו אם המתקשר הינו אדם חדור אמונות ודעות ועמדו על טיב השיחה תוך כדי שאתם מזהים אם אתם משוחחים עם קוסם חובב או עם אדם רציני שיודע בדיוק מה הוא עושה ולמה.
חשוב שתזכרו שרמת המודעות של המתקשר היא שתקבע את רמת התקשור ואת טיב העצות שתקבלו.
מתקשר אינו אמור להיות אדם נחמד ביותר ועגול מכל הפינות, ייתכן שהוא חד משמעי ומדויק ולא יהיה אפילו חביב כפי שאתם מצפים, הדבר החשוב בשיחה הוא זיהוי רמת המקצועיות.
הקשיבו לאינטואיציה שלכם, היא תספר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת.

לפני הפגישה
רצוי להכין שאלות ו/או נושאים עליהם תרצו לדבר בפגישה. היו ממוקדים בנושא אחד שהוא החשוב ביותר ועוד נושא משני עליו תדברו אם יהיה זמן. מיקוד יחסוך מכם לחלוש באופן שטחי על מספר נושאים ולצאת כלעומת שבאתם לפגישה, עם שאלות ותסכול.
מתקשרים רבים עובדים מבתיהם, דבר זה אינו פסול ומקובל בתחום, ועם זאת, מתקשר שמקבל בקליניקה מראה על רצינות ומקצועיות. אם הפגישה נקבעה זמן רב מראש, רצוי שתוודאו אותה טלפונית, יומיים לפני המועד שנקבע.

תשלום
אורך פגישה עם מתקשר נע בד"כ בין שעה לשעה וחצי. התשלום המקובל על פגישה זו הוא בין 200 – 600 ₪ ויוקרו יקבע ביחס ישיר למקצועיות ולוותק המתקשר.
קיימים בשוק מתקשרים הדורשים סכומי כסף גבוהים עד סכומי עתק, היזהרו מקוסמים אלה מכיוון שבד"כ הם ינצלו את מצוקתכם ולא יספרו לכם שלאחר הפגישה הראשונה, אם תרצו ליצור שינוי אמיתי בחיים, תיאלצו לעשות תהליך מתמשך של מספר פגישות וליישם את מה שלמדתם בעצמכם.

הפגישה בפועל - תוכן
במהלך הפגישה היו פתוחים, קשובים ומוכנים לעבור שינוי תוך כדי הפגישה עצמה, כך תצאו נשכרים כפליים, גם תקבלו ידע חשוב לחייכם וגם תעברו טרנספורמציה כשאתם מתבוננים מחדש על מה שאתם מכנים "בעיות בחייכם" ואולי אפילו מחייכים לכם בפנים בפעם הראשונה. מתקשר מפותח ומודע יוכל להעביר אתכם בקלות אל הצד של התשובות והפתרונות מתוך גישתו ותפיסת עולמו. אם הגעתם עד הלום, תנו לעצמכם הזדמנות אמיתית ותנו את מרב האמון באדם שמולכם, תמיד תוכלו לבחור לאחר מכן, באיזה מידע להשתמש ובאיזה לא.
במהלך הפגישה, חלק מהמתקשרים עוצמים את עיניהם בכדי להיות ברמת ריכוז גבוהה יותר וחלק ידברו אליכם בשיחה רגילה בה לא תוכלו לזהות כי הם מדברים אליכם מרמת קליטה גבוהה. אין דבר זה מורה על תקשור מדויק יותר או פחות, זאת פשוט צורה בה המתקשר מורגל להעביר את דבריו לאדם שמולו.
מתקשרים מנוסים יודעים להסוות את העובדה שהם בתקשור וזאת כדי להקל על האדם שיושב מולם.
הקשיבו לתוכן הדברים ולא לצורה בה הם נאמרים. אל תצפו לאותות ומופתים ולשום תופעה מיסטית עליה קראתם בספרים או ראיתם בסרטים.
אם לא הבנתם משהו, אל תהססו לשאול ולבקש מהמתקשר להסביר לכם את הנאמר.

מיקוד ותיעוד המידע - תוכן הפגישה
בכדי שתוכלו לקלוט את הדברים החשובים בפגישה עליכם להקשיב לנאמר ולוותר על מה שאתם מעדיפים לשמוע. בקשו מהמתקשר להיות איתכם כנה וישיר מבלי להסתיר מידע. מומלץ כי תקליטו את הפגישה ותקשיבו לה בבית כמה פעמים, כך תוכלו להיזכר בכל אותם פרטים שמוחכם יסנן עבורכם במסירות, בד"כ הוא יסנן את הפרטים החשובים ביותר.
לא מומלץ לכתוב תוך כדי הפגישה מכיוון שרצוי שתישארו בהקשבה ובקליטה מלאה. אם תהיו עסוקים בכתיבה, המיקוד יהיה בעתיד. אתם תהיו מרוכזים ברצון להשתמש במידע מאוחר יותר ולא במה שקורה כרגע בחדר, שהוא החשוב ביותר. מכשיר הקלטה פשוט יפתור אתכם מכל התעסקות בתיעוד השיחה.

מתוך שיחות רבות עם אנשים שהיו אצל מתקשרים, מתברר שלאדם תכונה מעניינת ביותר בכל הקשור לקבלת מידע והבנתו. כאשר האדם נתון במצב רגשי עמוק, אם זה דיכאון, כאב, או אפילו התרגשות חיובית, הוא נוטה לשייך את המילים הנאמרות לטובת הרעיון החיובי ביותר שנראה לו כפיתרון לבעיה.

לדוגמא:
אם לאדם יש קושי במערכת יחסים זוגית שרק התחילה והוא חווה שם דחייה וחוסר אכפתיות, הוא יסווג את המידע שהוא מקבל על פי הרצון החזק ביותר שלו.
אם רצונו הוא לחזק את מערכת היחסים, הוא ישמע ויבין רק את החלקים שתומכים במערכת היחסים.
משפטים כמו "אין התאמה בסיסית ביניכם" יסוננו ויבלעו בתוך בליל המידע.
משפטים כמו "עם השקעת אנרגיה רבה יש סיכוי מסוים ליחסים" יקבלו חשיבות עליונה ויופיע במוחו של המקשיב ככותרות זוהרות ומנצנצות.

מסתבר שהמיינד (שכל) שלנו מסנן את המידע בצורה מדויקת לטובת הישרדות האדם בלבד, מערכת יחסים זוגית היא אכן הישרדותית ותקבל חשיבות גבוהה בתהליך סינון המידע.


גורל ועתיד
אחד הנושאים הרגישים ביותר בעולם התקשור הינו העתיד ועניין הגורל. התשובה על השאלה: "האם גורלנו קבוע מראש?" אינה מוסכמת על כל המתקשרים והמורים. גישה אחת טוענת כי העתיד קבוע מראש וגורלנו כבר נחרץ עוד בטרם נולדנו. אדם החי באמונה זו נתון לחסדיו של היקום ונע ונד על פי השינויים אותם הוא חווה ללא יכולת לשנות את אשר הוא מאמין שנקבע עבורו מראש. חייו אינם בבחירה והוא מופיע בעולם כקורבן של הנסיבות. אדם באמונה זו יחפש אנשים שיספרו לו על גורלו ויסירו ממנו את האחריות על חייו ועל פעולותיו. כמובן שזה קרב אבוד מראש, "רק מי שהמציא את החידה יוכל לפתור אותה".

העתיד, כפי שאנו תופסים אותו הינו מחשבה המופיעה במוחנו ומספרת לנו כי המציאות העתידית תתקיים בדרך מסוימת. ההנחה הבסיסית תהיה כי האדם יוצר את חייו מתוך עצמו בזמן שהוא חי, מתוך תפיסת עולמו ופעולותיו בעולם. גישה זו מקנה לאדם שליטה על חייו ומאלצת אותו לקחת אחריות בכדי לקיים את חייו בדרך בה הוא רוצה לחיות.

גם אם אתם מוצאים עצמכם מזוהים עם גישה זו וגם אם לא, הימנעו מלשאול שאלות על עתידכם מכיוון שאם תתקבל תשובה היא תגזול מכם את היכולת ליצור משהו אחר ותכניס אתכם עמוק יותר אל תוך הבור ממנו אתם מנסים לצאת.
לדוגמא: נניח שאתם עומדים להגיע לראיון עבודה אליה אתם מאוד רוצים להתקבל. הראיון אמור להתקיים בעוד שבוע. כל תשובה על שאלה כגון "האם אתקבל לעבודה?" תכניס אתכם לקונפליקט בראיון עצמו ויש סיכוי טוב שתיצרו את התשובה אותה קיבלתם ממתקשר שאתם סומכים עליו.
היו נבונים ושאלו את המתקשר שאלות כגון: "מהן הפעולות הנכונות שעליי לעשות בכדי להתקבל לעבודה?, האם העבודה הזאת מתאימה לי?, מה איני רואה עדיין בקשר לעניין?". התשובות לשאלות אלו יתנו לכם כלים נכונים בכדי ליצור לעצמכם את המציאות הרצויה ולהישאר בשליטה על חייכם.

תוך כדי שהמתקשר ידבר, הקשיבו בחוכמה ובמסירות, וותרו על השפיטה של המידע והימנעו מתגובות כגון: "זה נכון מאוד, ממש לא מדויק, לא בטוח שזאת התשובה..." או כל תגובה שתפריע למהלך קליטת המידע. זכרו שהמתקשר זקוק לריכוז מרבי בכדי לתת לכם את מה שבאתם לקבל... את עצמכם בחזרה..

בהצלחה

מוזמנים להתעניין...
http://www.coma.co.il/allevent/event.asp?event_id=28
http://www.youtube.com/watch?v=gH19pQcpfiY

המאמר פורסם גם כאן »

אילן אביב אילן אביב-אמן תקשורת בין אישית, תלמיד ומורה למודעות אישית וטרנספורמציה, מנחה סדנאות תקשור והתעוררות, מטפל ומאמן אישי, מקים פורטל `עולם חדש` ומייסד בית אהבנה בת”א - מרכז לימודי התפתחות ומודעות neworld.org.il

כל המאמרים של :

מצב השינה

מצב השינה

» מאת אילן אביב

מצב השינה

מצב השינה

» מאת אילן אביב

שחרור מהאגו

שחרור מהאגו

האגו הינו מערכת מתוכננת מראש שנועדה לקיים את הגוף האנושי. במצבו המקורי נמצא האגו בשירות מלא של האדם ומקיים את סדרי החיים בצורה הרמונית ומשולבת עם הטבע והעולם כולו. » מאת אילן אביב

שחרור מהאגו

שחרור מהאגו

» מאת אילן אביב

אני אותנטי

אני אותנטי

באיזה עולם אתה חי? האם אתה מחליט החלטות לפי רגשות, מחשבות ותחושות שיש לך... האם זה כל מה שאתה? רגשות? מחשבות? תכונות אוטומטיות שפועלות מתוכך ומחליטות עבורך החלטות?האם יש לך בחירה או שאתה בסך הכול אוסף של תוכנות?» מאת אילן אביב

אני אותנטי

אני אותנטי

» מאת אילן אביב

שיתוף חברים
עם : אילן אביב