לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

שחרור מהאגו



האגו הינו מערכת מתוכננת מראש שנועדה לקיים את הגוף האנושי. במצבו המקורי נמצא האגו בשירות מלא של האדם ומקיים את סדרי החיים בצורה הרמונית ומשולבת עם הטבע והעולם כולו.


האגו הינו מערכת מתוכננת מראש שנועדה לקיים את הגוף האנושי. במצבו המקורי נמצא האגו בשירות מלא של האדם ומקיים את סדרי החיים בצורה הרמונית ומשולבת עם הטבע והעולם כולו. ללא פיקוח האדם המודע על האגו הוא יתנהג כמו גוף זר במערכת הקיום, הוא ישאף לקיים אוטונומיה פרטית ולא מקושרת לסביבה וימציא חוקיות דיקטטורית שתקיים ראשית את עצמו ורק אז את הפרטים האחרים שיהיו לשירותו הבלעדי. בלא מודעות לעצמו הוא יהפוך להיות הפרעה לקיומו של הגוף הגדול, העולם.
האגו האנושי כפי שמתקיים כיום בעולם הינו יחידה תודעתית שהתנתקה ממודעותה והחליטה שהיא המקור בכבודו ובעצמו. האגו אומר אני אלוהים, אני היקום, אני הכול, הכול נובע ממני, האמת מתחילה בי, אני הוא העולם כולו.

התפיסה האבסורדית של האגו את עצמו תציב בפני האדם התמודדות בלתי פוסקת עם מהלך החיים, מכיוון שהיקום כולו מכוון לפעולה משותפת והרמוניה בין כל חלקיו, הכרזת נפרדות כזאת תיצור התנגדות מיידית לזרימה הטבעית של המציאות ותיאלץ את האדם ליצור עבור עצמו מערכת מחשבה ופעולה הישרדותית כדי שתמשיך לקיים את האוטונומיה השקרית המתבססת על תפיסת מציאות שגויה.

צעדים לשחרור
עולם "האחרים" בו אנו חיים יציב בפני האגו המשוכלל את האתגר הגדול ביותר וגם את ההזדמנות הגדולה ביותר להשתחרר מהסבל. כל עוד יתפוס האדם את האחר כחלק נפרד ממנו, יקיים סביבו מציאות המבוססת על הפרדה ועל דאגת יתר לעצמי השורד. כל עוד ישים האדם את עצמו במקום הראשון יגזור על עצמו סבל בלתי פוסק ומאמץ רב כדי לשרוד.
מתוך הבנה שהאדם האחר הינו הוכחה מוחצת כי אני קיים, תישאל השאלה: האם אני קיים ללא האחר? מה חשיבותו של האחר, מי יותר חשוב?

כאשר מבין האדם את העובדה הפשוטה והמרה כי האחר חשוב יותר מהאני, הוא ישים את האחרים לפניו, יהפוך את האנשים האחרים ליותר חשובים ממנו, הוא יבין שבלעדיהם הוא לא קיים ושהם נותנים לו חיים.
ההכרה בכך הינה התעוררות כואבת בד"כ, מכיוון שביסס לו האדם את כל עולמו על תפיסת נפרדות והאדרת העצמי השורד, וכשניפתח הוא לתובנת היחד נאלץ הוא לוותר על תפיסת המציאות הבסיסית ועל צורת מחשבה שלפיה פעל עד כה.

לנצח את האגו
אגו הינו תפיסת עצמי הכרחית לקיום האדם בעולם, אם ננסה להעלים את האגו ניתקל מייד בהתנגדות שבאה מתכנות ההישרדות הבסיסי שלנו ופעולה זו תיתפס כהכרזת השמדה של האדם על עצמו, דבר שיביא מייד לקונפליקט קיומי ולמאבק עיקש שלא יאפשר לאדם לפנות זמן להתפתחותו והתבוננותו בקורה סביבו.

לא ננסה להעלים את האגו שלנו כי אנחנו צריכים אותו בכדי להגיע להארה! כן, כן – אנו צריכים את האגו כדי להיות מוארים. השאלה היא לא אם יש לך אגו או לא, השאלה היא מי רוכב על מי? אתה על האגו או הוא עליך? האם אתה מנהיג את האגו לכיוון עשייה שנובעת מהערכים הגבוהים שלך או שהוא מנהיג אותך לפי מחשבות ורגשות ספונטאניים שעולים בך ברגע? אנחנו לא רוצים להרוג אגו, אנחנו רוצים להיות המאסטר של המכונה הזאת. לנהוג, להנהיג את הגוף הזה בעולם, זהו כלי הרכב שלנו ואנחנו רוצים לנהוג בו. מכיוון שהמכונה הזאת יצאה מכלל שליטה צריך להתבונן במכונה הזאת לפני שנרצה לשנות אותה. האגו הינו צורת מחשבה החוצצת בין האדם לבין המציאות. חשוב להבין שאנחנו לא באמת שומעים ורואים את המציאות כמו שהיא אלא רואים את הסיפור שיש לנו המציאות, אנו קולטים את מה שהפילטר מאפשר לנו לקלוט. האגו גונב לנו את המציאות, אנחנו צריכים לראות את הגנב לא לפחד ממנו, אלא פשוט לראות אותו.

יציאה מתכנותים
התכנות לעולם לא נגמר, הוא רק הופך להיות שקוף ואז בחירה יכולה להתקיים.

להתעורר אומר, לבחור את הפעולות שלי מתוך הערכים הגבוהים שלי ולא להיות מותנה ברגשות, תחושות ומחשבות. להיות הבחירה שלי שאף פעם לא תבוא מתוך הרגש הזמני שלי, אלא אפעל מתוך שירות מלא לכוונה גבוהה המנחה אותי בחיים.

האבדון שאנו כבני אדם חווים בחיים בא מתוך פער שנוצר בין הערכים הגבוהים שלנו לבין הפעולות אותם אנו עושים בחיי היום יום. פער שנובע מתוך שכחה של מי שאנחנו באמת.

מה שעלינו ללמוד הוא להנהיג את עצמנו בעולם מתוך ערכים גבוהים, ולזהות אם הערך הגבוה לא בא במתאם עם המציאות אז יש לבחור בדרך פעולה אחרת ולעשות בחירות חדשות. שאלה נוכל לשאול: האם אני מונחה מתוך ערך גבוה או שהמעשים שלי באים מתוך תחושות זמניות?


אז איך אפשר להשתחרר מהתכנותים? האם אפשר לפרק את כל התוכנות?
האמת היא שאי אפשר וגם אין צורך.
אל תנסה לחסל את התכנות, אל תנסה לחסל משהו בתוכך. לרצות לחסל משהו בתוכך זהו תכנות מוות, זהו אגו מוחלט. הרצון לחסל את האגו בא מתוך האגו בכבודו ובעצמו, זה טריק. האגו אוהב לבוא להלוויות של עצמו, הוא אוהב לספר לעצמו שהוא ניצח את עצמו. קורה להרבה מחפשים שכבר הגיעו להלוויה של האגו, הם מספידים את האגו, בעצם האגו מספיד את עצמו כדי שהאדם יחשוב שהכול בסדר "לך לישון, זה בסדר, הרגנו אותו".
אין באמת שום בעיה עם התכנותים, אפשר להתייחס אליהם כמו אל תוכנה במחשב. אני יכול להשתמש בה ואני יכול שלא. החכמה היא להשתמש במה שאנחנו צריכים, להשתמש במה שמשרת את הכוונות הגבוהות שלנו, ואם תכנות הופעל ולא משרת את הכוונה הגבוהה אז אנו לא נפעל לפיו.
יש תכנותים שאנחנו רוצים לשמר כי אין בעיה איתם. ניקח למשל את הרגל שתיית הקפה, בהחלט תכנות. מפריע או לא מפריע? אם זה לא מפריע אז אני אמשיך לשתות קפה, אם זה מפריע לי אז אפסיק כי יש משהו יותר חשוב לי.

לאדם ער יש תכנותים בדיוק כמו לכולם, לשתות קפה ולאהוב את המתוק זה תכנות, זה הרגל אוטומאטי לחלוטין. כשמתעוררים לא נגמרים התכנותים, הם פשוט נעשים שקופים, רואים אותם, מודעים להם ומתמסרים למשהו שהוא יותר גדול ממני ומכל רצונותיי הקטנים והחולפים. משהו אחר הופך להיות חשוב הרבה יותר.

כבר קיימים אנשים הפועלים למען משהו גדול יותר מעצמם רק שהם עושים זאת מתוך בחירה שכלית, זה משהו שניתן ללמוד, אפשר לעשות את זה טכנית אבל כך שחרור אמיתי לא יגיע מכיוון שהבחירה להתעורר הינה הבחירה הראשונה שאדם יכול לעשות בחייו ומשם יתחילו להיפתח בפניו אפשרויות בחירה נוספות, הוא יגלה בתוך עצמו משהו שהוא חיכה לגלות כל חייו ויתמסר אליו במלאות ובשלמות, למשהו גדול יותר מהעצמי הכולל בתוכו את כל מחשבותיו של האדם על עצמו. האדם יגלה שהוא חלק בלתי נפרד מהעולם בו הוא חי, הוא יבין כי המציאות הופרדה וחולקה בתוך שכלו בלבד, הוא יתמסר להיות חלק מהגוף הגדול הנקרא עולם. כשהוא יבין זאת ויטמיע בתוכו את ההכרה כי הינו חלק מהגוף הגדול, יתעורר בתוכו רצון אמיתי לשרת את העולם, לשרת את הכלל, שם הוא ימצא את ההנאה האמיתית. ברגע שיגלה זאת פעם אחת הוא כבר לא יתפשר על הנאות קטנות של האגו, כוח החיים יידלק בתוכו והדברים שעניינו אותו לפני כבר לא יהיו רלוונטיים, מטרה חדשה ומרתקת תתגלה בתוכו והוא ינוע לתוכה בלב שלם, זה יקרה ללא מאמץ, פשוט כך.

מוזמנים להתעניין...
coma.co.il
neworld.org.il
http://www.youtube.com/watch?v=gH19pQcpfiY

המאמר פורסם גם כאן »

אילן אביב אילן אביב-אמן תקשורת בין אישית, תלמיד ומורה למודעות אישית וטרנספורמציה, מנחה סדנאות תקשור והתעוררות, מטפל ומאמן אישי, מקים פורטל `עולם חדש` ומייסד בית אהבנה בת”א - מרכז לימודי התפתחות ומודעות

כל המאמרים של :

מצב השינה

מצב השינה

» מאת אילן אביב

מצב השינה

מצב השינה

» מאת אילן אביב

מי מפחד ממתקשרים

מי מפחד ממתקשרים

תקשור, הינו יכולת טלפתית מולדת לקלוט מידע שאינו זמין לחלק המודע שלנו.» מאת אילן אביב

מי מפחד ממתקשרים

מי מפחד ממתקשרים

» מאת אילן אביב

אני אותנטי

אני אותנטי

באיזה עולם אתה חי? האם אתה מחליט החלטות לפי רגשות, מחשבות ותחושות שיש לך... האם זה כל מה שאתה? רגשות? מחשבות? תכונות אוטומטיות שפועלות מתוכך ומחליטות עבורך החלטות?האם יש לך בחירה או שאתה בסך הכול אוסף של תוכנות?» מאת אילן אביב

אני אותנטי

אני אותנטי

» מאת אילן אביב

שיתוף חברים
עם : אילן אביב