לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מצב השינה





התעוררות משינה
מצב השינה הנו המצב בו הפכת להיות תגובה למציאות שיצרת כשלא היית מודע, התוצאה של השינה שלך שהובילה אותך להיות אוטומאטי ומגיב למה שקורה, במקום לשלוט בחייך ולכוון אותם למקום אליו אתה רוצה להגיע.
- כדי להתעורר אתה צריך לוותר על השינה. לא תוכל גם להמשיך לישון וגם להתעורר.

עבודת ההתעוררות הבסיסית היא לראות את השינה, לראות את התכנותים המרכיבים את הנפש האנושית הרדומה. כשרואים את המנגנון פועל בצורה מודעת

עבודת ההתעוררות הבסיסית היא לראות את השינה, לראות את התכנותים המרכיבים את הנפש האנושית הרדומה. כשרואים את המנגנון פועל בצורה מודעת ומלאה, ומבינים שזאת בדיוק התוכנה היוצרת לנו בחיינו סבל רב כל כך, אנחנו יכולים לבחור להפסיק להגן על התוכנה, אנו מנטרלים את ראש הנפץ מפצצת התרדמת. אנו נתחיל לשאול, על מה יש לי להגן? מה אתה יכול לקחת ממני באמת? ואם תגיד לי שאני רע האם אצא להגן עליי? הרי ברור שאני רע. ואם אתה תגיד לי שאני טוב, האם אאמין לך? ברור שאני טוב. אני מכוער? כן. אין בעיה, ברור שאני מכוער, אני גם יפה וגם מכוער, אני הכול ביחד. מודעות מלאה למנגנון ההגנה הבלתי פוסק משחרר את האדם מלהמשיך לספק אנרגיה למנגנון אנוכי זה שמגן אך ורק על עצמו, גוזל את אנרגיית החיים והחיוניות, פתאום אתה רואה כמה שנים עברו מאז שהתחלת לרמות את עצמך עם שקרים.

השינה בנויה מקיומם של הסכמים שהתקבלו בעבר, הסכמים והחלטות לא כתובות שמחזיקות את מצב השינה יציב, אחרת תקרה התעוררות ספונטאנית מתוך רצון האדם לגדול ולהתפתח אל השלב הבא. השלב הראשון הינו שלב המודעות לשינה, השלב בו האדם מכיר בכך כי הינו ישן. זהו שלב הכרחי לתהליך, אחרת ילכד האדם באשליה הגדולה מכל כי "הכול בסדר" עם מצבו הנוכחי והתעוררות לא תוכל לקרות. לאחר שלב ההכרה יבוא השלב הבא בו נרצה לחשוף את ההסכמים שהתקבלו כשהיינו בשינה, שלב בו אנו חופרים בעברנו ורואים את ההשפעות הישירות שיש לעברנו על ההווה שלנו, על חיינו.

כמצבנו הישן, כשהיינו פוחדים חתמנו עם עצמנו הסכמים הכוללים בתוכם תירוצים רבים המסבירים את מצב השינה כמצב אידיאלי לקיום נוכח המצב הבעייתי בו נמצא האדם. מודעות להסכמים הקודמים עדיין לא פותרת כל בעיה ולא מקדמת אותנו לכיוון המיוחל, היא שלב הכרחי שהינו קרקע הכרחית ליצירה של הסכמים חדשים שאנו עומדים לעשות בקרוב.

אך, בכדי לעשות הסכמים חדשים אנו מוכרחים להפר את הישנים.
מי מוכן לוותר על הסכמים שעובדים לו בחיים, מי מוכן לוותר על פרה חולבת כשהוא רוצה לשתות חלב? מי מאיתנו יהיה מוכן לעשות פעולה שנראית בהסתכלות ראשונה שמכשילה את עצמנו אנו, הסכמים חדשים הבאים ממצב מודע של האדם יחייבו אותנו לוותר על הישנים, יהיה מחיר מיידי לבחירות חדשות אלה שיאלצו אותנו לבחור מחדש את דרכנו בחיים וליצור את מה שבאמת חשוב לנו, מעבר להתניות הסביבה ולזיכרונות העבר.

למה אנשים ישנים?
יש כיף בלהיות ישן, אפשר לעשות את כל מה שרוצים, לא צריך להתאמץ, פשוט ללכת אחרי הרצונות והתשוקות שלנו, ללכת עם העדר – עם הזרם, לא צריך להתאמץ לחשוב כי מישהו אחר חושב בשבילי האחרים יעשו את השינוי בזמן שאני דואג לחיים נוחים, נטולי אתגרים וכישלונות גדולים.


הסבל
איך זה שאנו מקבלים את הסבל ולא מתאמצים לחיות חיים נטולי סבל? למה אנחנו סובלים? הסבל משווק כחלק בלתי נפרד מהחיים. מגיל צעיר אנו לומדים שהחיים קשים ושעלינו לקבל עובדה את הסבל הכרוך בלחיות, זה מה שיש, אין לנו ברירה אחרת. אנו מתרצים לעצמנו את הסיבות לכך שאנו לא נהנים מהחיים, למה הצבעים לא בוהקים ויפים.

הזדהות אובססיבית עם בעיותינו מביאה איתה כמות סבל שתעסיק אותנו במשך כל ימי חיינו בניסיון לפתור את אותן בעיות אשלייתיות. אך בעיות אינן זקוקות לפיתרון, הן זקוקות להבנה.
התבוננות בהזדהות תוכל להביא איתה שחרור מהצורך לפתור את הבעיה ומהצורך להעלים את הגורם העוין שחדר לנו למערכת. ההבנה השלמה כי במהותה של כל קושי שמגיע לחיינו נמצאת הזדמנות מופלאה לשחרור ולמידה, תשחרר אותנו מהעיסוק האובססיבי במלחמה חסרת פשרות בפולשים מהעולם החיצון.

מוזמנים להתעניין...
coma.co.il
neworld.org.il
http://www.youtube.com/watch?v=gH19pQcpfiY

המאמר פורסם גם כאן »

אילן אביב אילן אביב-אמן תקשורת בין אישית, תלמיד ומורה למודעות אישית וטרנספורמציה, מנחה סדנאות תקשור והתעוררות, מטפל ומאמן אישי, מקים פורטל `עולם חדש` ומייסד מרכז אהבנה בת”א - מרכז לימודי התפתחות ומודעות

כל המאמרים של :

שחרור מהאגו

שחרור מהאגו

האגו הינו מערכת מתוכננת מראש שנועדה לקיים את הגוף האנושי. במצבו המקורי נמצא האגו בשירות מלא של האדם ומקיים את סדרי החיים בצורה הרמונית ומשולבת עם הטבע והעולם כולו. » מאת אילן אביב

שחרור מהאגו

שחרור מהאגו

» מאת אילן אביב

מי מפחד ממתקשרים

מי מפחד ממתקשרים

תקשור, הינו יכולת טלפתית מולדת לקלוט מידע שאינו זמין לחלק המודע שלנו.» מאת אילן אביב

מי מפחד ממתקשרים

מי מפחד ממתקשרים

» מאת אילן אביב

אני אותנטי

אני אותנטי

באיזה עולם אתה חי? האם אתה מחליט החלטות לפי רגשות, מחשבות ותחושות שיש לך... האם זה כל מה שאתה? רגשות? מחשבות? תכונות אוטומטיות שפועלות מתוכך ומחליטות עבורך החלטות?האם יש לך בחירה או שאתה בסך הכול אוסף של תוכנות?» מאת אילן אביב

אני אותנטי

אני אותנטי

» מאת אילן אביב

שיתוף חברים
עם : אילן אביב