לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

אהבה כפייתית

מאת: ניקול דן


האם את מוצא/ת עצמך אובססיבית לגבי הקשר הזוגי שלך? האם את סובלת בקשר הזוגי שלך? האם אינו משיב לך אהבה?

המאמר נכתב בלשון נקבה למרות שהוא פונה לשני המינים

כאשר אהבה מתבטאת בכאב וסבל זה סימן שהקשר אינו תקין. כשאת עסוקה במשך שעות היום ברגשות שלו, במחשבות שלו, כל משפט שאת מוציאה מפיך הוא עליו סימן שאת מפתחת תלות שאינה בריאה.
כאשר קשרי האהבה שלנו מסכנים את בריאותנו הרגשית ואולי אפילו את הבריאות הגופנית ובטחוננו זה אמור להדליק נורה אדומה. אהבה כפייתית היא התנסות נפוצה אצל אנשים שנוטים להאמין כי זהו האופן שבו צריכים להתנהל קשרים אינטימיים. רובנו אהבנו יותר מפעם אחת לפחות בחיינו ולגבי רבים מאיתנו זהו דפוס החוזר על עצמו שוב ושוב (אותה הגברת בשינוי האדרת).
אנו מחפשים מישהו שיאהב אותנו. גם כשאנו יודעות שקשר מסוים אינו טוב לנו, אינו עונה על צרכינו, אינו מתאים לנו, כשהוא אדיש או בלתי רגיש ובכל זאת קשה לנו לוותר עליו. ואפילו רוצות אותו יותר וככל שהוא אדיש יותר, כך נרצה אותו יותר. אנו רוצות להיות נאהבות, להרגיש ולחוות אהבה ולאט לאט מבלי משים האהבה הופכת להתמכרות.
התמכרות היא מילה מפחידה. היא מעלה בדמיון תמונות של צרכני סמים המנהלים חיים של הרס עצמי. איננו אוהבות את המילה ואיננו רוצות ליישם את המושג לצורה שבה אנו מתייחסות לגברים. אם מצאת עצמך פעם שקועה באובססיה לגבי גבר מסוים , ייתכן ששיערת שהאובססיה לא הייתה אהבה אלא פחד, פחד להיות בלתי נאהבת ובלתי ראויה, פחד מפני כך שיתעלמו ממך, כמיהה שהגבר שכלפיו פיתחת רגש זה יטפל בפחדים שלך, אך במקום זאת הפחדים מתחזקים ומעמיקים עד שהענקת האהבה במטרה לקבלה בחזרה הופכת להיות הכוח בחיינו. עד כדי כך שאיננו מבחינים כי אנו "חונקים" את בן הזוג באהבתנו, שאנו דורשים ממנו את מה שאינו מסוגל לתת וגורמים לו לברוח.

אינני רומזת כי רק הנשים יכולות לאהוב אהבה אובססיבית יש גברים שמקיימים אובססיה זו בקשרים שלהם ובלהט שיכול להשתוות ואף יותר מלכל אישה.
מעבודתי עם נשים וגברים שהנם כהגדרתי "מכורים לאהבה הרסנית" גיליתי שדפוס זה עלול להיות הרסני ולגרום לנזק ממשי בבריאות הגופנית והרגשית. עבודת ההחלמה דורשת מחויבות מלאה לתהליך ואין שום קיצורי דרך למוצא מתוך דפוס זה שנלכדת בו. זהו דפוס שהויתור עליו יהיה כרוך בהרבה מאוד פחד, חוסר ביטחון ואתגר בלתי פוסק.
אך כשהוא קורה ואת מצליחה להחלים זה אחת ולתמיד. חייך משתנים ללא היכר ואת לומדת לאהוב את עצמך ולהעריך את חייך בכל רגע נתון.
אם כן הבחירה בידייך - האם תבחרי להפוך מאישה שאוהבת מישהו אחר במידה כזאת שהדבר מכאיב לה לאישה שאוהבת את עצמה די הצורך להפסיק את הכאב.


מתוך : VICTIM OF LOVE

קורבן של אהבה
"אני רואה לב שבור
יש לך סיפור לספר
קרבן של אהבה
זהו תפקיד כה קל
ואת מיטיבה לשחקו

צועדת על חבל מתוח
של כאב ו תשוקה
מחפשת את האהבה שבאמצע"

המאמר פורסם גם כאן »

ניקול דן מטפלת בשילוב גישות פסיכולוגיות ורוחניות. פסיכותרפיה, פסיכותרפיה גופנית, הוליסטית, טיפול בחרדות, פחדים, מתן כלים להתמודדות עם משברים, טראומות ומחלות.

כל המאמרים של ניקול דן פסיכותרפיה, פסיכותרפיה הוליסטית, טיפול בחרדות ופחדים:

נכות פיזית ורגשית

נכות פיזית ורגשית

"בהזכירו כי האדם נוצר בצלם אלוהים, מצביע התנ"ך על יכולת רוחנית מסוימת הטמונה בכל אדם, הוא אינו מבחין בין אנשים ללא נכות לבין אנשים נכים". הרב לוי» מאת ניקול דן

נכות פיזית ורגשית

נכות פיזית ורגשית

» מאת ניקול דן

הרגע הזה

הרגע הזה

כוחה של לקיחת אחריות לחיות את הרגע הזה והשלכותיה על חיינו.» מאת ניקול דן

הרגע הזה

הרגע הזה

» מאת ניקול דן

גוף ונפש כמיקשה אחת

גוף ונפש כמיקשה אחת

המפתח לבריאות טובה הוא להיות בחיבור מתמיד עם הגוף הפנימי שלכם - להרגיש ולהעמיק אותו. הגוף החיצוני הוא זה המושפע מהגוף הפנימי.» מאת ניקול דן

גוף ונפש כמיקשה אחת

גוף ונפש כמיקשה אחת

» מאת ניקול דן

ריקוד הקיפודים

ריקוד הקיפודים

ריקוד הקיפודים...האם הריקוד מוכר גם לכם?» מאת ניקול דן

ריקוד הקיפודים

ריקוד הקיפודים

» מאת ניקול דן

חרדות, פחדים ומה שביניהם

חרדות, פחדים ומה שביניהם

התמודדות עם מצבים טראומטיים, חרדות ופחדים - מינוף הפחד לדחף וחשיבה חיובית כדרך חיים.» מאת ניקול דן

שיתוף חברים
עם : ניקול דן