לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מה עושים כדי לשמור על תנועה חופשית?

מאת: תמר וייל


זה מדהים לגלות, על פי מחקרים עולמיים, שרק 3 מתוך 10 אנשים עוסקים היום בפעילות ספורט כלשהי

אני מכירה אנשים שאוהבים לאכול טוב, שאין להם בעיות עיכול, שלא כואב להם דבר, שהם תמיד ערניים, ובחברתם תמיד יש מצב רוח טוב. לעומתם יש לא מעט אנשים שכששואלים אותם מה שלומם התשובה היא "בסדר אבל לאחרונה היה...." ואני מקבלת "רשימת מכולת" ארוכה מה היה לא תקין בשבועות האחרונים. לרוב זה תמיד סביב כאבי גב או גוף אחרים.

מלא הסל תלונות אולי הם מתלוננים רק באזני, אולי אני נפלתי במקרה על יום לא נכון ויש להם מצב רוח קודר. העובדה היא שהמפגש הזה משאיר אותי עם סימני שאלה רבים: איך זה שאדם משכיל כמוהו אינו מבין שיש צורך לקחת את היוזמה ולעזור לעצמו? ואם הוא לא עושה את זה ? אולי המצב לא כל כך גרוע? או שאולי נוח לדבר על כאבים גופניים יותר מאשר על הצרות בפרנסה או בבית?
זה מדהים לגלות, על פי מחקרים עולמיים, שרק 3 מתוך 10 אנשים עוסקים היום בפעילות ספורט כלשהי, כשבכל רשתות המידע יש אין ספור מאמרים על יתרונה של הפעילות הפיזית לשמירה על אורח חיים בריא ועל איכות חיים שעשויה לשמור על יציבות בריאותית בגילאים המבוגרים, אליהם אנחנו מטפסים בדורנו.

אפילו שכבר ממש ברור שסכרת, השמנת יתר, עליה בערכי לחץ דם, מחלות אימוניות שונות, אסטמה ועוד מחלות כרוניות נוספות נמנעות על ידי פעילות פיזית ותנועת גוף חופשית ? עדיין יש אנשים הבוחרים להימנע מתנועה.
התלונה הנפוצה ביותר שמעודדת הימנעות מתנועה היא השעמום שמתלווה לפעילות הפיזית, אחריה מופיעה הטענה שזה לא נוח, וגם הטענה שהעיסוקים הרבים והעומס כל כך מעייפים שכל מה שרוצים זה להפוך לחלק מהכורסה או הספה.
לאורך זמן, לכל הטענות הללו השפעה מזיקה מרחיקת לכת המייצרת את אפקט כדור השלג, שרק הולך וגדל עד שלבסוף הוא מתפוצץ.
ועכשיו, איך יוצאים מזה?
יש רק דרך אחת להבטיח לעצמנו שהגוף שלנו ימשיך להתקיים עם תנועה חופשית משלו וזה להתחיל בפעילות פיזית כלשהי.

כמובן, שההמלצה המתאימה ביותר לאנשים החיים במאה ה- 21 היא לאמץ שיעורי פלדנקרייז כדרך חיים. השיטה הזו מאחדת בין הגוף והתודעה, באופן המתאים לכל אדם. רוצה אדם ? הוא מאיץ את תנועתו ומשלב באורח חייו גם פעילות פיזית-חברתית המסייעת להעצמת העניין. רוצה אדם ? הוא משקיט את התנועה המתבצעת בשיעור, לדרגת המינימום ומייצר תנועה פנימית שעצמותיה ניכרות בו ומפעילות אותו כל השבוע שאחרי השיעור.
יתרונה של השיטה הוא ביכולת של כל אחד מאיתנו להתאימה לצרכיו באופן שיאפשר לו או לה להגיע למיצוי הפוטנציאל האישי, הן הגופני והן הנפשי, כך שהתנועה החופשית שהגוף מייצר תאפשר לאותו אדם להיות במיטבו, להיות נוכח במלוא תשומת הלב בכל רגע של קיום, להוציא אל הפועל את כל מה שהגוף מבקש ולפעול במלוא העצמה השכלית-נפשית.

בשיטת פלדנקרייז בחיפה השיעורים מפגישים את המשתתפים ביכולות האישיות ובמגוון השינויים שהשיטה מציעה להכניס לתוך מגוון הפעולות הקיים והמוכר. השיטה מסייעת גם לאנשים שכאבי הגוף שלהם הדירו שינה מעיניהם וגם אנשים שרוצים לשדרג את היכולת התנועתית לשכלל את היכולת מתוך מודעות ונוכחות עכשווית.
השתתפות לאורך זמן בשיעורים מביאה לשינויים מהותיים ביכולת התנועה החופשית, מבלי שמרגישים בכך. יום אחד שמים לב שרוצים לעשות משהו והמעשה מתקיים. או שמים לב שאפשר להגיע ליותר שעות פעילות ללא התעייפות, או לניתור גבוה יותר, או לטיפוס קליל במדרגות, ועוד דוגמאות שלקוחות מספרים לי.
השתתפות בשיעורי פלדנקרייז יוצרת יתרון המתבטא בתנועה חופשית שהיא חלק משמירה על איכות חיים כדרך קבע.
כדי שאורח החיים הבריא יהיה חלק משגרת היום כדאי להשתתף בפעילות ספורטיבית שקטה פעם או פעמיים בשבוע, ללכת כמה ק"מ ביום ולשים לב למזון שצורכים. וכל היתר ? מסתדר מעצמו.

המאמר פורסם גם כאן »

תמר וייל בואו לשעור נסיון לחיזוק שרירי בטן וגב ליצירת יציבה בריאה, בסטודיו בשד` מוריה 72 בחיפה.
התייחסות אישית מדויקת לצרכיך במגוון חוגים בשיטות יוגה, פלדנקרייז, פילאטיס ובניית עצם. לחוות שעורים זה לשזור תנועה יעילה בתוך השגרה.
[email protected]

כל המאמרים של MBM: מומחיות גופנית:

שבעה מפתחות הכי חשובים

שבעה מפתחות הכי חשובים

מורה שכל הזמן ידגיש באוזניכם שהמאמץ אינו ראוי להיעשות במקום של כאב, ובמקום שבו אינכם בטוחים בעשייה.» מאת תמר וייל

שבעה מפתחות הכי חשובים

שבעה מפתחות הכי חשובים

» מאת תמר וייל

איך תעשי שיהיה לך זמן עבור עצמך

איך תעשי שיהיה לך זמן עב

עד שנולד הראשון לא היתה לנו בעיה בכלל. החיפוש של "זמן עבור עצמי" לא עמד על הפרק בכלל.» מאת תמר וייל

איך תצליחי להראות כמו פנינה רוזנבלום?

איך תצליחי להראות כמו פנ

כי השיעורים יובילו אותך לחזק את שרירי הגוף תוך התמקדות בשרירי הליבה כדי לייצב את הגוף מתוך הקשבה לגוף שלך הפרטי.» מאת תמר וייל

שיטת פלדנקרייז ב- 2 דקות

שיטת פלדנקרייז ב- 2 דקות

שיטת פלדנקרייז מבוססת על כל מה שאנחנו זקוקים לו: שמירת הגמישות, יצירת חוסן פנימי, שימוש בשלד, שרירים ועצבים, חדשנות תמידית.» מאת תמר וייל

שיטת פלדנקרייז ב- 2 דקות

שיטת פלדנקרייז ב- 2 דקות

» מאת תמר וייל

נס רצפת האגן

נס רצפת האגן

לרצפת האגן יש את כל הכישורים ואת כל היכולות להיות נמל הבית שלנו. הוא מעוגן אל כל הבסיסים האפשריים, הוא מספק כוח וחיות. כמו כל מבנה גם הוא זקוק לעבודת תחזוקה. הסיפור שמובא כאן - ממש מרגש.» מאת תמר וייל

נס רצפת האגן

נס רצפת האגן

» מאת תמר וייל

כל הפעילויות של MBM: מומחיות גופנית:

חוג פלדנקרייז בחיפה

לגוף גמיש ובריא

חוגי פלדנקרייז חיפה מתקיימים בסטודיו זמן תנועה, מוריה 72, מבריאים את התנועה, ממקדים תשומת לב ביכולת הגוף הנוכחית ובשיפורה. להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי ואת האפשרי לקל, נוח ונעים לעשיה» עם תמר וייל

חוג פלדנקרייז בחיפה

לגוף גמיש ובריא

עם: תמר וייל

לכל תנועה רשת ביטחון משלה

לכל תנועה רשת ביטחון

פלדנקרייז - חיזוק רצפת אגן, מטרתה להרשות לנו ליצור כל תנועה שאנחנו רוצים מהמקום הכי עמוק ובסיסי שיש בנו: רצפת האגן.באמצעות סדרת תנועות ונשימה מנתבת כל אחד יכול ליצור את רשת הבטחון שלו.» עם תמר וייל

רביעי-שישי
לכל תנועה רשת ביטחון משלה

לכל תנועה רשת ביטחון

עם: תמר וייל

מתי: רביעי-שישי

שיתוף חברים
עם : תמר וייל