לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

רצפת האגן ושיטת פאולה

סמדר נבו - שיטת פאולה, סמדר נבו - דרך גוף
סמדר נבו - שיטת פאולה, סמדר נבו - דרך גוף
מאת: סמדר נבו


חיזוק רצפת האגן נעשה באופן יעיל כאשר הוא משולב בטיפול במערכות פנימיות ובשינוי הרגלים. כיווץ יתר מזיק לרצפת האגן ואבחונו הוא חלק מהטיפול.

הטיפול במכלול התפקודי של רצפת האגן אצל נשים לפי שיטת פאולה נע על פני רצף, מחולשה וחוסר שליטה ועד לכיווץ יתר. החזרת האזור לכיווץ המיטבי עבור האישה הוא בין שני קטבים, האחד חיזוק ושיקום רצפת האגן והאחר שחרור מכיווץ יתר. חיזוק ושיקום נחוצים לנשים הסובלות מאחד הסימפטומים הבאים או מכמה מהם כגון: בריחת שתן במאמץ, דלקות חוזרות בשלפוחית, התרוקנות חלקית הכרוכה בביקורים תכופים בשירותים. שחרור מכיווץ יתר ומכאבים הקשורים בכך, עניין זה מזוהה בדרך כלל עם קשיים בתפקוד מיני. ובמקרים מעטים אף בהרגשת תכיפות וצורך להתרוקן שלא לצורך. יחד עם זאת יש נשים שאינן סובלות מקשיים בתפקוד מיני אך התרגלו עם הזמן לשמור על אזור האגן מכווץ ופיתחו כיווץ קבוע באזור המשבש את התחושות. האבחון של מקור הסימפטומים הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הטיפול בשיטת פאולה.

כאמור מקצת מהסימפטומים מבטאים נוקשות יתר ואחרים חולשה או עצבוב משובש. שיטת פאולה מטפלת ברוב הסימפטומים. ההפעלה המודעת של הפתחים על ידי כיווצים והרפיות משפיעה נוסף לעידון התחושות ופיתוח דיוק ביחס לצורך של השלפוחית על היבטים נוספים בבעיות הגופנית שאינם נראים קשורים ישירות לשרירי רצפת האגן. כגון: צורת היציבה, יכולת להרפיה, בעיות גב ושיפור ושכלול התפקוד הגופני.

תרגול שיטת פאולה אינו טיפול מקומי, הפעלת השרירים הטבעתיים במקומות שונים בגוף משפיע על תחושות ברצפת האגן ומוסיפה לתנועתו הכוללת של האגן יכולות שקשה ליצור בהפעלה ישירה. מקצת מהתהליכים הללו מתחילים בגילוי היכולת להפעיל שרירים שאינם מוכרים לרוב האנשים. כיווץ העפעפיים התחתונים של העיניים ללא כוונה לעצור או למנוע את כיווצי העפעפיים העליונים הנלווים לכך, תרגילי לשון שמשפיעים על תנועה במקומות אחרים בגופנו יכולים ללמד נשים להניע את הלשון לפי הצורך של רצפת האגן בזמן נתון. לימוד הפרדות בין הסוגרים הקרויים ספינקטר קדמי ואחורי מסייע לאיזון זווית האגן.

.

המאמר פורסם גם כאן »

סמדר נבו שיטת פאולה מטפלת ברצף המצבים שבין תחזוקת הגוף הבריא לבין טיפול בבעיות וחולשה גופנית. תחומי הטיפול: רצפת האגן, מערכת העיכול, מערכת הנשימה, הפגת כאב, חיזוק הגב והשלד, מפרקים, קשיי תנועה כמו במצבי פרקינסון, טרשת, ארגון הבדלים בין צדי הגוף

שיתוף חברים
עם : סמדר נבו