לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

חיזוק רצפת האגן



חיזוק ושיקום נחוצים לנשים הסובלות מאחד הסמפטומים הבאים או מכמה מהם כגון: בריחת שתן במאמץ, דלקות חוזרות בשלפוחית, התרוקנות חלקית הכרוכה בביקורים תכופים בשירותים. שחרור מכיווץ יתר ומכאבים הקשורים בכך מזוהה בדרך כלל עם קשיים בתפקוד מיני.

שרירי רצפת האגן הם הגדרה למכלול מצבים באחד המקומות החשובים ביותר בגוף האישה. בין אם מדובר בהכנה ללידה או בתופעות גיל המעבר, בהחלשות שמקורה מבנה פיסיולוגי או פעילות כוחנית והרמת משקל. נוטים רוב העוסקים בתחום למקד את השיפור הדרוש בחיזוק שרירים שנחלשו. ניסיון מקצועי של העוסקים בתחום מראה כי מקור הבעיות אינו תמיד חולשה. במקרים לא מעטים דרוש לימוד ההרפיה באזור לצורך חיזוקו.

בשיטת פאולה הטיפול במכלול התפקודי של רצפת האגן אצל נשים נע על פני רצף, מחולשה וחוסר שליטה ועד לכיווץ יתר. החזרת האזור לכיווץ המיטבי עבור האישה הוא בין שני קטבים, האחד חיזוק ושיקום רצפת האגן והאחר שחרור מכיווץ יתר. חיזוק ושיקום נחוצים לנשים הסובלות מאחד הסמפטומים הבאים או מכמה מהם כגון: בריחת שתן במאמץ, דלקות חוזרות בשלפוחית, התרוקנות חלקית הכרוכה בביקורים תכופים בשירותים. שחרור מכיווץ יתר ומכאבים הקשורים בכך מזוהה בדרך כלל עם קשיים בתפקוד מיני. ובמקרים מעטים אף בהרגשת תכיפות וצורך להתרוקן לא מדויקים. יחד עם זאת יש נשים שאינן סובלות מקשיים בתפקוד מיני אך התרגלו עם הזמן לשמור על אזור האגן מכווץ ופיתחו כיווץ קבוע באזור המשבש את התחושות. האבחון של מקור הסמפטומים הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הטיפול בשיטת פאולה.

כאמור מקצת מהסמפטומים מבטאים נוקשות יתר ואחרים חולשה או עצבוב משובש. שיטת פאולה מטפלת ברוב הסמפטומים. ההפעלה המודעת של הפתחים על ידי כיווצים והרפיות משפיעה נוסף לעידון התחושות ופיתוח דיוק ביחס לצורך של השלפוחית על הבטים נוספים בבעיות הגופנית שאינם נראים קשורים ישירות לשרירי רצפת האגן. כגון: צורת היציבה, יכולת להרפיה, בעיות גב ושיפור ושכלול התפקוד הגופני.
תרגול שיטת פאולה אינו טיפול מקומי, הפעלת השרירים הטבעתיים במקומות שונים בגוף משפיע על תחושות ברצפת האגן ומוסיפה לתנועתו הכוללת של האגן יכולות שקשה ליצור בהפעלה ישירה. מקצת מהתהליכים הללו מתחילים בגילוי היכולת להפעיל שרירים שאינם מוכרים לרוב האנשים. כיווץ העפעפיים התחתונים של העיניים ללא כוונה לעצור או למנוע את כיווצי העפעפיים העליונים הנלווים לכך, תרגילי לשון שמשפיעים על תנועה במקומות אחרים בגופנו יכולים ללמד נשים להניע את הלשון לפי הצורך של רצפת האגן בזמן נתון. לימוד הפרדות בתפקוד בין הסוגרים הקרויים ספינקטר קדמי ואחורי מסייע לאיזון זוית האגן.

המאמר פורסם גם כאן »

שיטת פאולה סמדר נבו סמדר נבו מורה מוסמכת לשיטת פאולה מזה 15 שנים. מנוסה בעבודה יחידנית ובקבוצות. מטפלת בנשים, ילדים וגברים, מסייעת בבעיות כגון: כאבי גב, רצפת אגן, חולשה כללית, הפגת כאבים, מערכות פנימיות

כל הפעילויות של שיטת פאולה סמדר נבו:

לנשים: בעיות ברצפת האגן,עיכול ונשימה

שיטת פאולה עם סמדר נבו

ההשפעה של תנועת השרירים הטבעתיים מפעילה את הגוף כולו כעזרה למקומות החלשים ולתנועה. התרגול עדין ומונוטוני בלבוש מלא וללא מגע. הפרטיות מאפשרת ללמוד דרכי מעקב אחר שינויים בגוף, ועצמאות בתחזוקה.» עם שיטת פאולה סמדר נבו

לנשים: בעיות ברצפת האגן,עיכול ונשימה

שיטת פאולה עם סמדר נבו

עם: שיטת פאולה סמדר נבו

שיתוף חברים
עם : שיטת פאולה סמדר נבו