לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

`לטפל בעצמי ולסייע לאחרות`- תרפיה בריקודי בטן

סהרה סיטי - סהרה סיטי בי"ס למחול מזרחי ולהכשרות - דרך גוף
סהרה סיטי - סהרה סיטי בי"ס למחול מזרחי ולהכשרות - דרך גוף


בשנים האחרונות מתגלה כוחו המרפא של המחול המזרחי באמצעות סיפורן של נשים רבות, שעברו תהליכי שינוי וריפוי מדהימים בעוצמתם. נשים שהמחול המזרחי שינה את עולמן.

מחקרים רבים מצביעים על הקשר בין ריקוד ובין תרפיה. לריקודי בטן יש יתרונות עצומים עבור נשים. מעבר לשיפור הכושר הגופני, יציבה, איזון וגמישות, הם מעלים גם הערכה עצמית ותחושת ביטחון. ריקודי בטן מאפשרים לכל אישה ללא קשר למשקלה, מוצאה, גילה ודתה ליהנות מריקוד נשי. לקבל את עצמן בהביטן במראה או בעמידה מול אנשים בעיקר בסביבה נשית תומכת.

ריקודי בטן מאפשרים ריקוד בקבוצה ותחושות אחווה נשיות. המורכבות של תנועות ריקודי הבטן מובילה ליתרונות רבים שיש לריקוד זה:
יתרונות פיזיולוגיים- כגון פיתוח יציבה נכונה, כוח שרירים, קואורדינאציה, סיבולת לב ריאה, הקלה על כאבי מחזור, שיפור זרימת הדם והעיכול והקלה על מתחים.
יתרונות פסיכולוגיים- כגון שיפור הדימוי העצמי, ביטחון עצמי, שיפור הקשר גוף נפש ויכולת הקבלה העצמית. היתרונות הרבים של ריקודי הבטן עבור נשים, יכולים לתרום לפיתוח כלי ייחודי לטיפול באמצעותו תוך שימוש באלמנטים של גישת הטיפול בריקוד.

הידע על תרומתם של ריקודי הבטן לנשים הצטבר גם מתוך סיפוריהן של נשים שרקדו ושיתפו מחוויותיהן מתוך התבוננות בתהליך שעברו. למשל נשים שמגיעות עם בעיות בריאותיות ונפשיות שונות, אשר ריקודי הבטן מסייעים בשיפור המצב, נשים שריקודי הבטן פתחו עבורן חסימות אנרגטיות בגוף או בנפש ואפשרו להן לקדם את חייהן בכיוון הרצוי להן, נשים שבאו לרקוד כי נתקלו בקושי להיכנס להריון והצליחו ועוד. ריקודי הבטן יכולים לשמש ככלי טיפולי משמעותי עבור נשים, הן עבור עצמן והן ככלי מסייע לטיפול בנשים אחרות מתוך התבוננות עצמית ופיתוח דיאלוג בין המטפלת והמטופלת כשתי נשים רוקדות.

לאור הידע שהצטבר מתוך סיפורים והעדויות והמבוסס על ניסיון רב שנים בתחום הוראת ריקודי הבטן, בבית הספר סהרה סיטי לריקודי בטן נבנתה תוכנית שמטרתה הכשרת מטפלות אשר יוכלו לקחת את ריקוד הבטן ולהשתמש בו ככלי טיפולי במגוון רחב של בעיות.

תוכנית ההכשרה לטיפול במחול מזרחי משלבת בין ידע מחקרי ובין ניסיון של 16 שנה בתחום לימוד ריקודי הבטן ופגישה עם מאות נשים שהגיעו לבית הספר סהרה סיטי, כדי ללמוד ולהתנסות בריקודי בטן לתקופות קצרות וארוכות. התוכנית מלמדת ריקודי בטן ככלי טיפולי עבור נשים במגוון של בעיות כגון בעיות באגן, הפרעות אכילה, חוסר ביטחון וקבלה עצמית, שיקום מתקיפה מינית, קשיים בכניסה להריון, בניית רצפת אגן אחרי לידה, פריצת דיסק, בלט בגב, דיכאון ועוד.

תוכנית זו מתאימה לנשים עם רקע בטיפול או לנשים עם רקע מתקדם בריקוד המבקשות לשלב בין שני התחומים ולהשתמש בכלי של ריקודי הבטן כדי לסייע לנשים אחרות.

לאחר כשלושה מחזורים של תוכנית ההכשרה לטיפול בריקודי בטן כבר ניתן לומר בוודאות שיש כאן דרך חדשה ומרגשת. תלמידות המחזור הראשון קיבלו כבר את תעודת ההסמכה וכבר משולבות במוסדות שונים בטיפול קבוצתי ופרטני בריקודי בטן עם אוכלוסיות שונות כגון נשים עיוורות, נערות במצבי סיכון, נשים חולות סרטן, נשים נפגעות תקיפה מינית ועוד. מחזור שני של התוכנית כבר מסיים השנה ומתחיל בהתמחות והמחזור השלישי כבר נמצא במהלך הלימודים. כל אשה שמגיעה מפתחת את התחום ההתמחות מתוך מקורות העניין שלה בשילוב הידע האקדמי, הניסיון המעשי שהיא מקבלת והמפגש עם השטח. כולן יחד פועלות ליצירת כלי חדשני ופורץ דרך עבור נשים, אשר יש באפשרות לסייע במגוון בעיות ובמקביל גם מהווה חוויה מהנה ומשמחת עבור הגוף והנפש. בימים אלה נפתחת ההרשמה למחזור שישי של התוכנית שיעניק תעודת הסמכה מטעם בית הספר סהרה סיטי .

טינה גירש בית הספר לריקודי בטן "סהרה סיטי" הוא המוביל בישראל ללימודי ריקודי בטן. נוסד ומנוהל מיום הקמתו ב-1996 על ידי טינה, רקדנית, מורה וכוריאוגרפית בתחום המחול המזרחי.

כל המאמרים של סהרה סיטי בי"ס למחול מזרחי ולהכשרות:

ריפוי עצמי באמצעות מחול מזרחי/ריקודי בטן: שבעה שלבים (ועוד א

ריפוי עצמי באמצעות מחול

הגוף מדבר גם כשהנפש שותקת: השלב הראשון בתהליך הריפוי הוא אבחון בעיות גופניות ונפשיות. נמצא כי ריקודי בטן מסייעים באבחון בעיות גופניות ואף נפשיות.» מאת ד"ר ענבל וילמובסקי

ריקוד סעידי מצרי - ריקודי בטן

ריקוד סעידי מצרי - ריקוד

ריקוד ה"סעידי" הינו אחד הז`אנרים הנמנים על הפולקלור המצרי, ממשפחת ה"בלאדי". כלי נגינה אופיניים הם כלי הקשה, רבאבה (כינור כיום) ומיזמר. באופיו זהו ריקוד אדמתי. » מאת שוש פרידמן

כל הפעילויות של סהרה סיטי בי"ס למחול מזרחי ולהכשרות:

כיתות יוגה נשית בהנחיית תמי אריאלי

סדנת יוגה נשית.

היוגה הנשית מתמקדת בגוף של כל אחת מאיתנו, ובדרכים היכולות להקל עליו ולהיטיב איתו ועם הנפש השוכנת בו.» עם תמי אריאלי

שלישי
כיתות יוגה נשית בהנחיית תמי אריאלי

סדנת יוגה נשית.

עם: תמי אריאלי

מתי: שלישי

סטודיו להשכרה בנווה צדק

סטודיו להשכרה בנווה צדק

סטודיו/אולם מאובזר ומרשים להשכרה» עם טינה - סהרה סיטי

סטודיו להשכרה בנווה צדק

סטודיו להשכרה בנווה צדק

עם: טינה - סהרה סיטי

שיעור מתחילות בבית ספר "סהרה סיטי"

שיעור מתחילות עם טינה

פשוט לרקוד, וכל זה יכול לקרות ע"י החלטה פשוטה פשוט לעשות את זה ולהירשם לקורס הבא קורס בסיס ריקודי בטן מתחילות מהצעד ה1 יוצא לדרך ב23.8 בואי להעניק לגופך רגיעה מסוג אחר.» עם טינה גירש

שני
שיעור מתחילות בבית ספר "סהרה סיטי"

שיעור מתחילות עם טינה

עם: טינה גירש

מתי: שני

ריקודי בטן - קבוצת מתחילות מהצעד הראשון!

ריקודי בטן קבוצת מתחילות

קבוצה חדשה עם טינה המופלאה, שתוביל אותך צעד-צעד אל תוך העולם הקסום של ריקודי הבטן. ריקוד מענג ומשחרר, שהוא מסע של גילוי ושמחה! בואי לעורר את כל החושים, לאמן את השרירים ולהיפתח לעוצמה שבך!» עם סהרה סיטי

שני
ריקודי בטן - קבוצת מתחילות מהצעד הראשון!

ריקודי בטן קבוצת מתחילות

עם: סהרה סיטי

מתי: שני

שיתוף חברים
עם : טינה גירש