לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

דרך הלוחמים



ההליכה בדרך הלוחמים הינה עניין של הכרח וחוסר ברירה עבור אותם אנשים הרואים, החשים, המתבוננים. אותם אנשים שחווים את האשליה ואת השקר שבתפיסת המציאות המקובלת ואינם מסכימים לקבלה עוד.

אנחנו נולדים לתוך מציאות קיימת, מלאה בחוקים ובהסכמים שמחייבים אותנו, ללא שבחרנו בהם כלל. אנחנו מתוכנתים, מאולפים ומוכנסים לתבניות המאפשרות לנו לפעול בצורה נוחה בתוך חברה, שאף היא כולה מורכבת מאנשים כאלה.

אנחנו חווים סבל רב תוך כדי החיים שלנו מכיוון שאנחנו לא חיים את עצמנו אלא איזושהי תבנית, אמנם מורכבת, אבל תבנית, של חשיבה, הרגשה, פעולה. תבנית שהיא כל כך מוגדרת ומוכתבת מראש שהיא הופכת אותנו לצפויים ברמה של דיוק מדהים, עד כדי רגע המוות שלנו.

אנחנו למעשה לא חיים בצורה הזאת, אנחנו מתקיימים, פשוט מונעים אוטומטית ע"י כוחות הפועלים עלינו והמשמרים אותנו בתוך אותה התבנית, אותה ההמשכיות. אנחנו פועלים, מרגישים, חושבים, בצורה מעגלית, החוזרת על עצמה, המחזקת את עצמה, עד שחלק כלשהו בנו קורס ואנחנו מתים.

במהלך הדרך הזאת מופיעים סימנים חלשים וחזקים הבאים להעיר אותנו משנתנו, להפיח רוח רעננה בתוכנו, רוח של עצמאות ויציאה לחופש של הוויה, יצירה וקיום שהוא מעבר לאוטומט. הסימנים הם שונים ומגוונים ויכולים להיות מחלות קשות, סכנות מוות, חוויות מוזרות שאנשים עוברים, אהבה גדולה, או כל דבר אחר שהוא חד פעמי וקשה, נפלא או מתמשך אך מיוחד במינו. בכל מקרה, חלק ניכר מהסימנים הללו אינם משנים כלל במרקם העניינים. הם אפילו אולי מחזקים את ההמשכיות ומוכיחים לנו את צדקת דרכנו. במקרים אחרים, האדם מתעורר לכמה זמן ואז חוזר לתרדמתו. במקרים נדירים, האדם קם לחיים.

באותו רגע, הוא מצטרף לדרך הלוחמים. הוא שואף לחופש ושחרור ממגבלותיו שאינן שלו למעשה. הוא שואף להתאחד עם עצמו ועם העולם ולהפוך לכלי של העוצמה שהוא. באותו רגע, לא ניתן למעשה לחזור לאחור והשכחה היא כמעט בלתי אפשרי.

ההליכה בדרך הלוחמים הינה עניין של הכרח וחוסר ברירה עבור אותם אנשים הרואים, החשים, המתבוננים. אותם אנשים שחווים את האשליה ואת השקר שבתפיסת המציאות המקובלת ואינם מסכימים לקבלה עוד.

להולכים בדרך זו דרכים רבות ומגוונות לבחור את דרכם, כל אחד מהם למעשה יוצר את דרכו תוך כדי המסע והדרך אינה אחת, היא כמספר האנשים ההולכים בה. כל אדם נוסף שהולך בה, אבל, מהווה למעשה עוד גל של עוצמה הבא לקדם את היקום כולו לעבר החופש והאהבה.

סיומו של המסע אינו ברור כלל, כמו גם התוואי שיתפוש בדרכו. ההולך בדרך הלוחמים משתמש במוות שלו כמדריך ומאפשר לו להוביל אותו בשבילים המתפתלים והלא מוכרים של הדרך הנוצרת עם ההליכה בה. ההולך בדרך הלוחמים מכיר במוות שלו ומקבל אותו. מכאן, הדרך פתוחה לחתירה בלתי נלאית לעבר השחרור גם ממנו. השאיפה והמטרה קיימת. ההתנהלות היא ללא רבב, העבודה על המידה היא מתמשכת. הניקיון, האהבה.

יש מידה של בדידות להולכים בדרך, אולם היא אינה נתפסת כך. ברור להולך בה כי דרכו היא פרטית וכי רק הוא יכול להלך בה. אולם, ההולכים בדרך יכולים ונעזרים בלוחמים נוספים, כדי להיטיב ולשפר את האופן שבו צועדים כולם, לעבר חופש ואושר חדש.


<פורסם לראשונה ב"חדשות שמבאלה"

המאמר פורסם גם כאן »

דלית-יעל אייזן מטפלת, מדריכה, מאמנת ומלווה, הכול בהתאם לאדם ולמטרה. עובדת עם אנשים בעזרת כלים שונים, ביניהם מגע וגוף, אבל גם עם הדרכה, אימון, הקשבה ואהבה. מתמחה בעבודה עם נשים על מיניו?ת ועל העצמה.

כל המאמרים של דלית-יעל אייזן:

אמנות המיקום

אמנות המיקום

בכתבה הזו אציג כמה רעיונות ראשוניים בנוגע לאמנות המיקום בהקשר הרחב ביותר שלה. איפה אני בוחרת למקם את עצמי, את גופי ואת מודעותי בכל רגע ורגע.» מאת דלית-יעל אייזן

אמנות המיקום

אמנות המיקום

» מאת דלית-יעל אייזן

דימוי עצמי

דימוי עצמי

מסרים כפולים - זה שם המשחק. משחק שבו כולם יוצאים נפסדים מסתבר. משחק שאותו לא האנשים מנהלים, אלא האופן שבו נדמה להם שהם צריכים להיות. וכל דבר אחר לא מתקבל.» מאת דלית-יעל אייזן

דימוי עצמי

דימוי עצמי

» מאת דלית-יעל אייזן

מגע מרפא

מגע מרפא

אנחנו נולדים, וחלק ניכר מהתזונה שלנו, הנדרשת על מנת להתפתח, קשורה במגע שאנחנו מקבלים. מגע מהווה את הכלי הבסיסי ביותר לביטוי של אהבה.» מאת דלית-יעל אייזן

מגע מרפא

מגע מרפא

» מאת דלית-יעל אייזן

שיתוף חברים
עם : דלית-יעל אייזן