לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מונולגים מהגוף



"נשמה בתוך גוף, גוף בתוך נשמה שרוצה לשנות אל אותה הבנה לגעת ביחד באותה טעימה שנותנת ללב מודעות פעימה" / סיגלית מחבר


מי מוביל את מי?
הגוף שלי מדבר אליי. מאותת לי בכל רגע מה הוא אוהב ומה מקשה עליו. הוא יודע.

הרגלתי אותו לאכול בריא, לעשות ספורט ולישון טוב, ועכשיו אין לו חשק לאכול כל דבר, לסחוב שעות של עייפות או לרבוץ כל היום על הספה, הוא מגיב בהתאם כאשר משהו טוב חסר לו. האם המחשבה היא זו המובילה את הגוף שלי או ההקשבה למסרים מהגוף הם אלו המאירים את המחשבה שלי?

שהרי הגוף מונע דרך גוונים שונים...כולנו מורכבים משלוש רמות: נשמה ? רוח- נפש.
רמת הנשמה זוהי הרמה הגבוהה ביותר האחראית על יצירת המחשבות שלנו, האינטואיציה, תחושות הבטן ויש המכנים זאת האני העליון שיודע את כל אשר מתוכנן
לנו בכל תקופת חיים.

רמת הרוח היא האחראית על המודעות שלנו ועל תפיסות העולם, ראיית המציאות, ההבנות שלי לגבי עצמי ולגבי הסביבה. אז מהו בעצם אדם רוחני? האם זה אחד שעושה מדיטציות כל יום? לובש לבן? עושה ויפאסנה? מתעסק בעשייה רוחנית? הכל אפשרי. ועם זאת...

ישנה נקודת מבט נוספת שאומרת שאדם רוחני הוא אדם שמתמיר מחשבות נמוכות לגבוהות, שיכול להתעסק בעבודה מאוד ארצית ופיסית כמו גנן או חשמלאי ועדיין להיות מאד רוחני בהלך המחשבה שלו. רוחניות זו צורת מחשבה, התבוננות גבוהה על החיים, כמובן לא מתוך התנשאות, אלא מתוך ידיעה פנימית, אחדות ויכולת ליצור אבחנה בין העולם הפנימי והחיצוני.

הרמה הבאה היא רמת הנפש אשר אחראית על הגוף הפיסי ותפקודו. כאן זו רמה של תכלס תוצאות בשטח. פעילות יומיומית שלי.

ופה המקום לשאול האם השגרה מנהלת אותי? אלו הנחות יסוד ותפיסות עולם יושבות שם ברמת הרוח שמשפיעות על העשייה שלי. יהיו אנשים ששינוי תמידי בחייהם הוא חלק מצמיחה אישית ויהיו כאלה שמסגרת קבועה ושגרה יוצרת עבורם שמחה והתפתחות. מקום שאנו יכולים לבחון עם עצמנו בהתנהלות היום יומית, הוא מי משפיע עליי יותר? ההיגיון, הרגש, האינטואיציה שהרי לכל אחד מהם תפקיד חשוב.

מסרים מהגוף הפיסי...

אם ננסה להתמקד בהקשבה איכותית יותר לגופנו הפיסי נבין כי הוא מדבר בעד עצמו, מאותת לנו ומעביר מסרים מדויקים כאשר אנו סוטים מהמסלול שנכון לנשמה שלנו וזאת
דרך הבנות והתבוננות פנימית. כלומר, הוא מחבר בין רמת הנשמה והרוח על מנת שנדע לשמור גם על איכות חיים פיסית בריאה. שהרי הגוף הוא כמו "בגד חלל" לנשמה שהיא בעצם אנרגיה מעודנת הזקוקה למקום אחסון בריא ושלם. בדיוק כשם שאסטרונאוט בחלל זקוק לבגד הגנה מושלם. ולכן שמירה על המקום הפיסי והקשבה למונולוגים מהגוף יוצרת איכויות חשובות לחיינו.

יש יאמרו הכי חשוב שתהיה בנו מחשבה חיובית, הקשבה לאינטואיציה ואכן כך הדבר. אך אנו בתוך הבגד חלל הזה מורכבים במחשבתנו מכל כך הרבה רעיונות שמחפשים הגשמה רוחנית ופיסית ולכן התפקוד המלא והאיכותי יכול להיות רק בנפש בריאה, בגוף בריא.

כמעט כל מחשבה או רעיון יכולים לבוא לידי ביטוי בעשייה גשמית דרך תפקוד פיסי בריא.

השאיפה להגיע לאיזון פנימי
איך אני יכול להיות במודעות נכונה ולשמור על איזון פנימי ואיכות חיים ?

במהלך חיי שמתי לב שהאיזון והשקט הפנימי הם נכונים ומובילים לתוצאות ולהגשמת האמת פנימית, אך יש מקום רב להתפתחות מתוך שינוי, אתגר וחוסר איזון.

אם אהיה כל רגע בחיי מאוזן ייתכן כי יהיה לי קצת משעמם... בדרך כלל השינוי מגיע מהקצוות; ישנו קצה דינאמי גברי וקצה נשי פסיבי. השאיפה של כולנו להגיע לאיזשהו איזון פנימי, אך לכל אחד איזון משקף משהו אחר בתוכו. לאחד האיזון הנכון הוא מקום של שקט וחוסר עשייה ולאחר יומן עמוס בפגישות זה מצב מאוזן.

החוכמה היא להקשיב למסרים הן הפנימיים של הגוף והן החיצוניים מהסביבה. הקשבה נכונה תמנע ממני נפילות אנרגטיות (במצב רוח, חשק עשייה, ויטליות, בריאות פיסית)..איכות חיים מגיעה מתוך הקשבה למסרים הללו בין השורות.

אין דבר מיותר שיצר בנו היקום. למחשבה ולהגיון יש תפקיד חשוב, לרגש ולאינטואיציה ואולי החוכמה שלנו היא לדעת מתי להשתמש בכל אחד מהם וכיצד. עניין של מינון ובחירה פנימית. אני שולט על המחשבות, התובנות והתחושות...ולא
בכל רגע הם צריכים לנהל אותי... אם רק אבחר בכך.

הכל עניין של התבוננות פנימית ויצירת שינוי מתוך בחירה.

המאמר פורסם גם כאן »

סיגלית מחבר ייעוץ אישי וארגוני, הנחיית קבוצות לתיאטרון פלייבק / סדנאות תיאטרון להצלחה ארגונית.
ותק מקצועי 9 שנים.

שיתוף חברים
עם : סיגלית מחבר