לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

דמיון מודרך, NLP, ומה שבינהם



מהי הנחיה בדמיון מודרך ו NLP, מי יכול להעזר בסוג הנחיות אלה ומה ניתן להפיק מהן.

NLP ודמיון מודרך שתיהן שיטות אשר שייכות לעולם הרפואה האלטרנטיבית המדוברת, מה שנקרא, הפסיכולוגיה האלטרנטיבית. אך המרחק בין פסיכולוגיה לשתי שיטות אלה עצום. בעוד הפסיכולוגיה נוברת במיינד, במודע שלנו, במה היה, איך היה ולמה, NLP ודמיון מודרך אלו גישות אשר מתמקדות בחלק הלא מודע שלנו, באיך לרפא, לשנות, בהסתכלות עיקרית על ההווה והעתיד.

מה ההבדל בין דמיון מודרך ל NLP?
דמיון מודרך הינו תהליך שמועבר, בדרך כלל, כאשר המונחה פסיבי, שוכב או יושב, והמנחה מדבר אליו, מדריך אותו למצב של הרפיה. במצב זה הדרך ישירה אל החלק הלא מודע שלנו, ניתן לדבר איתו ישירות וליצור בו את השינוי הרצוי, שינוי בחלק הלא מודע שלנו יביא בסופו של התהליך לשינוי הרצוי במודע שלנו. במצב של הרפיה ושימוש בדמיון מודרך, המונחה נמצא במצב של שליטה, כך שלא ניתן לבצע שינוי אשר הוא אינו מסכים ומוכן לקבל אותו.

NLP הינה גישה אקטיבית יותר. גם ב NLP התהליך והפניה נעשית אל החלק הלא מודע שלנו, על מנת לפתור בעיות וליצור שינוי מהמקום העמוק ביותר שלנו. אך NLP הינה הקשבה פעילה. שימוש בחושים שלנו, בהקשרים ובאופן שבו המוח שלנו עובד על מנת ליצור את השינוי. התהליכים ב NLP מותאמים באופן בלעדי לכל מונחה, מתוך השפה שלו, עולם ההקשרים שלו, תוך זיהוי האמונות והערכים שלו ועבודה איתם.
התהליכים ב NLP הם אקטיבים במובן שהמונחה לוקח חלק בתהליך, הוא נמצא בהרפיה קלה, מנהל דיאלוג עם המנחה, חלק מהתהליכים נעשים בישיבה, עמידה, ולעיתים אפילו תנועה במרחב, הן של המונחה והן של המנחה.

כיוון הפעולה ב NLP הוא מה אנו רוצים להשיג, מה אנו רוצים להביא לחיינו, ולא מה אין לנו, מה אנו לא רוצים. כאשר אנו ממוקדים ומכווננים אל מה שאנו רוצים- קל יותר להגיע לשם, באופן ישיר וללא עקבות, תוך טיפול ונגיעה במה שמפריע לנו בדרך.

NLP ודמיון מודרך הן שתי גישות אשר, מבחינתי, משלימות זו את זו ומחזקות זו את זו.

למי זה יכול להועיל?
הנחיה בדמיון מודרך ו NLP יכולה להתאים לכל אחד ולכל מצב.
התפתחות אישית, צמיחה, שינוי, השגת מטרות, הגשמת חלומות, פתרון קונפליקטים פנימיים, ריפוי חרדות למיניהן, פחדים, פוביות, טראומות בדרגות שונות, הפחתת לחצים, תמיכה לריפוי גופני, הפגת כאבים, הרגעות, השלמת תהליכי אובדן ואבל, ליווי תהליכי פריון, הריון ולידה, ועוד... ועוד...
אני תמיד אומרת שכל דבר שבגינו הייתם הולכים שנים לפסיכולוג- ניתן לפתור בדרך שונה, אחרת, מהירה יותר וממוקדת, שמביאה תוצאות מדהימות.

והנה סיפור הצלחה:
יש לי חברה טובה, זמרת, שבתחילת דרכה הרגישה כי בכל פעם שהיא סוגרת הופעה, היא מתנצלת על כך שהיא מבקשת כסף. היא הרגישה לא נעים לבקש כסף על ההופעות, והיה לה קשה יותר לחשוב על להעלות את המחיר שלה, כל זאת למרות שידעה כי היא מוכשרת ויש לה המון מה לתת.
לאחר תהליך של 10 מפגשים, בהם עבדנו על המקום הזה, שלא נעים לה לבקש כסף, על מה זה אומר לבקש כסף, היא עברה שינוי מדהים.
היום, כמה שנים לאחר התהליך שעברה עימי, היא הכפילה את הכנסותיה, העלתה את מחיר ההופעות ומאוד מצליחה בתחומה ונהנית מהעשייה. עד היום מדי פעם היא מתקשרת לספר לי על התגובות שלה ואיך היא התפתחה וגדלה מאותו התהליך. מדהים...

מזמינה את כולכם ולהתנסות ולחוות את העוצמה שבכלים המדהימים האלה ששינו לי את החיים,
המון אהבה ואור 

הילה קורן- מעבר לכל דמיון...
מנחה ומאמנת בדמיון מודרך ו NLP.

© ניתן לפרסם, לשכפל, להעתיק, לצלם, להקריא, להקליט ולהעביר לכל אחד, בכל צורה שהיא ובלבד שהמאמר יישאר שלם כולל הקרדיט לכותבת המקורית בסוף המאמר.

המאמר פורסם גם כאן »

הילה קורן Master Practitioner בדמיון מודרך ו NLP. מנחה סדנאות להעצמה אישית, הגשמת מטרות, תהליכי מודעות ודמיון מודרך במסגרת אישית וקבוצתית, מעבירה הרצאות לקהילה במקומות שונים בארץ בנושא שיפור איכות החיים והעצמה אישית.

כל המאמרים של הילה קורן- מעבר לכל דמיון:

בהשוואה של אני לעצמי אני מרוצה!

בהשוואה של אני לעצמי אני

השוואות הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנו משווים את עצמנו לאחרים, בין אם אנו מכירים אותם או לא, אנו משווים את עצמנו למה שהיינו רוצים להיות או מי שהיינו רוצים להיות ועוד ועוד השוואות..» מאת הילה קורן

NLP - שינוי שמתחיל בחושים

NLP - שינוי שמתחיל בחושי

אנו קולטים את העולם דרך החושים שלנו, זה כבר ידוע, אבל מה זה באמת אומר ואיך אנחנו יכולים לשפר את התקשורת שלנו ואת תפישת העולם שלנו בעזרת החושים?...» מאת הילה קורן

NLP - שינוי שמתחיל בחושים

NLP - שינוי שמתחיל בחושים

» מאת הילה קורן

אז מה זה בכלל NLP?...

אז מה זה בכלל NLP?...

NLP, גישה טיפולית אשר משתמשת בשפתו של המונחה על מנת להגיע אל הלא מודע שלו ולהביא אותו לשינויים הרצויים לו, איך זה קורה? הנה טעימה...כלי מדהים להעצמה אישית- מוזמנים להתנסות : )» מאת הילה קורן

אז מה זה בכלל NLP?...

אז מה זה בכלל NLP?...

» מאת הילה קורן

שיתוף חברים
עם : הילה קורן