לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

גמילה מעישון | הפחד להפסיק לעשן

מאת: allencarr


מה כל כך מפחיד בהפסקת עישון? מעשנים רבים מודאגים מהחלטה חשובה זו, ממה נובע הפחד וכיצד מתמודדים איתו?

כל המעשנים רוצים להמשיך לעשן וכל המעשנים רוצים להפסיק לעשן.
זהו אחד הפרדוקסים שמלווים את חייו של כל מעשן למעט מעשנים צעירים שעדיין מאמינים שיש להם שליטה או בחירה בדבר. עם זאת מרבית המעשנים דוחים ללא קץ את היום הנורא בתירוצים שונים ומשונים ובעישון רק עוד סיגריה אחת לפני שיפסיקו.


בין התירוצים השכיחים אפשר למצוא את: "זה לא זמן טוב", "יש לי לחץ בעבודה", "אחרי החגים", "אני בדיוק יוצא לחופש", "אני מעשן רק כמה סיגריות בודדות ביום", "כשארצה אפסיק" וכן הלאה והלאה.
ברור שתמיד מתי שהוא בעתיד תהיה לנו סיטואציה מלחיצה שתאפשר לנו לדחות את ההפסקה לזמן מאוחר יותר.

בעיה שכיחה נוספת היא שכשאנחנו נמצאים בתקופה מלחיצה או מרגישים לא טוב אנחנו נזקקים לסיגריות בשביל להתמודד עם הקושי וכאשר הכל בסדר אין לנו בעיות או דאגות ואנו מדחיקים את הרצון להפסיק לעשן.

כל המעשנים מודעים לנזקי העישון, לריח הרע, לשיניים הצהובות, לפגיעה בבריאות ולעלות הגבוהה. חלק גדול מהמעשנים אף מודים שכבר אינם נהנים מהעישון, חלק אחר יודה שהוא נהנה רק מחלק קטן מהסיגריות וחלק יישבעו לכם שהם נהנים מכל סיגריה וסיגריה.

אך כל המעשנים בין אם הם מודעים לכך ובין אם לאו ממשיכים לעשן מסיבה אחת בלבד - פחד.
הפחד שהחיים לא יהיו מהנים בלי הסיגריות, הפחד שנצטרך לעבור איזושהי טראומה נוראית בשביל להפסיק לעשן והפחד שאף פעם לא באמת נצליח להשתחרר מאותו רצון לעשן.
מילא לא לעשן יום, יומיים או אפילו חודש אבל לא להדליק עוד סיגריה במשך כל החיים ? זה כבר נשמע בלתי אפשרי וגם אם זה אפשרי זה נשמע כמו עינוי מתמשך, לבלות את כל החיים כשאתה רוצה לעשות משהו ואסור לך.

בעיה נוספת היא שגם מאוד קשה לבחון האם באמת הצלחנו להפסיק לעשן. אם אני צריך לעבור מבחן כלשהו או משימה כלשהי ברגע שעברתי אותם אני יודע שהצלחתי, אך אם המבחן הוא לא לעשות משהו כל החיים, איך אוכל לדעת עד אשר חייתי את כל חיי. אני לא מחכה להצליח אלא בוחן את עצמי שוב ושוב אם לא נכשלתי.

כמובן שלא חסרים סיפורים נוספים שמרתיעים את המעשנים מלנסות להפסיק: כל ניסיון כושל להפסקת עישון, כל סיפור על מישהו שהפסיק לפני כך וכך שנים ועד היום סובל או מתגעגע לעישון. אותם סיפורים על אנשים שהפסיקו ועלו במשקל בצורה דרסטית, או על אנשים אחרים שהפסיקו לצאת לשתות או לבלות במקומות שיש בהם מעשנים כדי להמנע מהגירוי. מי רוצה בכלל לעבור את העינוי הזה?

הבעיה היא שכל אותם פחדים נובעים מדבר אחד בלבד ? הסיגריה עצמה.
חשבו על כך, לפני שהדלקתם את אותה סיגריה ראשונה לא היה לכם כל קושי להנות מאירועים חברתיים, להנות מארוחה טובה או להתמודד עם מצבי לחץ בלי סיגריות, הכל השתבש ברגע שהדלקתם את אותה סיגריה ראשונה.
נכון שבחרתם להדליק את אותה סיגריה ראשונה אך האם באותו רגע החלטתם לעשן כל יום, כל היום מבלי שתהיה לכם אפשרות להפסיק? כמה זמן לקח לכם להבין שאתם מכורים? כמה ימים? כמה חודשים? או יותר נכון כמה שנים?

הקושי והפחד האמיתיים מהפסקת עישון נובע מהאמונה שיש כאן משהו לוותר עליו ושיש צורך להקריב את ההנאה או ההקלה שלכם.
כל הסיבות שמניעות אותנו להפסיק לעשן רק מקשות על הפסקת העישון, אנחנו הרי לא מעשנים בגלל הנזק הבריאותי, הסרחון והעלות הגבוהה, אנחנו מעשנים בגלל אותן סיבות שגורמות לנו כן לעשן. על מנת להפסיק לעשן בקלות ובמהירות יש להתמודד עם אותם גורמים ולהבין באופן מלא את הסיבות שמביאות אותנו לעשן.
ברגע שמסתכלים על "התועלות" שבעישון ומבינים באופן מלא כיצד מלכודת הניקוטין עובדת ? אין צורך במאבק, כוח רצון, ויתור, התמודדות או תחליפים למיניהם.

ברגע שמבינים זאת החיים ללא עישון הופכים להיות הרבה יותר טובים ממה שהיו בזמן שעישנו. אנחנו נהנים יותר מאירועים חברתיים, מתמודדים טוב יותר עם מצבי לחץ ובכלל לא מתגעגעים לסיגריות. להיפך קשה פתאום להבין למה האמנו במשך זמן רב כל כך שאנחנו צריכים לעשות את הדבר הזה וממה בעצם נהננו.

בבואכם לשקול את הפסקת העישון, התבוננו מסביבכם ותראו שמרבית האנשים נהנים מהחיים ללא עישון, גם מעשנים לשעבר שהצליחו להפסיק בדרך יעילה ישמחו לספר לכם כמה כיף להשתחרר מעול ההתמכרות והעבדות לניקוטין.

ישנם החלטות רבות בחיים שקשה לקבל ולעולם לא נדע אם קיבלנו את ההחלטה הנכונה, אבל יש החלטה אחת שיש בה רק יתרונות ואף לא חיסרון אחד וזו ההחלטה אם להמשיך לעשן בשארית חייכם או להפסיק לעשן היום, ויפה שעה אחת קודם.

הכותב: רמי רומנובסקי מעשן לשעבר ומנכ"ל אלן קאר - הדרך הקלה להפסיק לעשן

המאמר פורסם גם כאן »

allencarr שיטתו הייחודית של אלן קאר "הדרך הקלה להפסיק לעשן" היא השיטה המצליחה ביותר בעולם להפסקת עישון ב 20 שנים האחרונות. הסיבה לכך היא שזוהי השיטה היחידה שמתמודדת ביעילות עם הבעיה האמיתית בהפסקת עישון ? ההתמכרות הנפשית והפסיכולוגית לעישון.

שיתוף חברים
עם : allencarr