לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

על קרניו סקרל להריון, לידה וילדים



קראניו סאקרל" הינה עבודת קשב לפעימת הנוזל המוח השידרתי. היא התחקות אחר מערכת מדהימה ששוכנת בקרבנו, טבועה בתוכנו, מערכת מדויקת להפליא אשר מאתרת עכבות פיסיות ורגשיות ומאפשרת שחרור ואת הבריאות לבוא לידי ביטוי מלא

בכל שלב משלבי ההתפתחות הראשונים של ההיריון, טמונים סיכונים באתגרים פוטנציאליים. כל טראומה שאישה חווה במהלך הריונה: נפילה, תאונת רכב, לחץ נפשי, רעילות ועוד עלול לחוות גם העובר המתפתח. אין ספק שהעובר המתפתח הוא יצור עדין, המודע בהחלט לטבעם ולאיכותם של הדברים המתרחשים סביבו ומגיב עליהם.
תהליך הלידה הוא אחד האירועים המעצבים ביותר בחיינו. בזמן הלידה הילוד נתון לפעולת דחיסה אדירה במסע שלו מהאגן החוצה – בתהליך זה יכולה להיות השפעה גדולה מאוד על תפקודו של מנגנון הנשימה הראשוני, ובעקבותיו עשוי להישאר דפוס שיישאר איתו בחייו הבוגרים. אם בעת לידתו חשוף התינוק ללחצים כתוצאה מדחיסת הראש מהאגן החוצה, בזוית שגורמת ללחץ על עצמות הגולגולת או למתחים שאינם משתחררים – יתארגן מבנה גופו, נשימתו ונפשו בהתאם.
אגירתם של לחצים ומתחים שמקורם בתהליך הלידה הוא עניין שכיח. על אחת כמה וכמה בתהליך של היריון ולידה, חריג וטראומטי במיוחד.
רצוי שכל תינוק ייבדק בידי מטפל קרניו סקרלי מיד לאחר הלידה או כ-3 שבועות לאחר הלידה. המטפל בשיטה הקרניו סקרלי בודק תחילה אם ישנם סימנים כלשהם לטראומטיזציה, ובהתאם לאבחונו מחליט על אופן הטיפול / טיפולים.
טיפולים בשיטה הקרניו סקרלי עשויים להואיל מאוד בפיתוח הדרגתי של משאבי העוצמה שלהם, כמו כן להואיל מאוד הן בחיזוק המערכת הכללית, מערכת העצבים והן בהתמקדות בעקה או טראומה ושחרורן – לפני שהשפעתן תתקבענה בגוף.
במידה שכבר ישנם דפוסים מקובעים כמו אצל ילדים – לשחררם ולהחזיר את המערכת לבריאותה ועוצמתה התקינה.
גם אימהות לאחר לידה יכולות להפיק תועלת רבה מטיפול קרניו סקרלי, התומך באיזון מחדש לאחר הלידה.
הטיפול יכול לסייע רבות לשחרור מתחים, החזרת האגן ועצם העצה לאיזון, למצבו הקודם, לשחזר ולחזק את הרקמות והשרירים ברצפת האגן ולהקל בכאבי גב תחתון שנותרו מהלידה.
כמו כן לשחרר מתחים, פחדים ועומסים רגשיים שהצטבר לפני ובזמן הלידה.
הטיפול יכול מאוד להואיל גם במקרים שבהם משך המאמץ בלידה השפיעה על מערכת העצבים שלהם וגרמו לה לתחושות של עייפות ודיכאון של לאחר הלידה.
טיפול קרניו סקרלי עוזר לעתים תחופות לשחרור מיקומים ודפוסים של מיקום הרחם שהשתנה בעקבות הלידה – מצב הגורם לכאבים מתמשכים באגן.

לסיכום – ישנו סיפוק רב גדול ומרגש בעבודה הקרניו סקרלית, במיוחד עם ילודים, תינוקות, אימהות וילדים – ההשפעות והתגובות הן מהירות במיוחד.
הנאה גדולה לעקוב אחר התקדמות של תינוקות המגיעים לרמות גבוהות מאוד של אינטגרציה וחיוניות.
לעקוב ולחוות באימהות שמגיעות עם טראומה וסבל ולאט ובהתקדמות מדהימה משחררות, מתחזקות וחוזרות לחיוניות גבוהה.

המאמר פורסם גם כאן »

שי לי פיינברג שי לי פיינברג מוסמכת APP –מטפלת בכירה בפולריטי, מטפלת מוסמכת בקרניו סקרל ומוסמכת ללמד מטעם הארגון הקנדי לפולריטי וקרניוסקרל. מטפלת ב-12 שנים האחרונות. למדה בנוסף עיסוי רפואי, רפלקסולוגיה, פלדנקרייז לתינוקות בהדרכת חוה שלהב במסגרת ליווי תפתחותי מוטורי

כל המאמרים של שי לי פיינברג קרניוסקרל:

קרניו סקראל לתינוקות ולנשים לקראת לידה

קרניו סקראל לתינוקות ולנ

הטיפול הקרניו סקראלי לאישה ההרה, לעובר עצמו, ולשניהם יחד כיחידה בלתי נפרדת, מאפשר רגיעה עמוקה למערכת העצבים המרכזית והאוטונומית, ומזור למתחים פיזיים ונפשיים.» מאת שי לי פיינברג

כל הפעילויות של שי לי פיינברג קרניוסקרל:

קורס קרניו סקרל - להכשרת מטפלים

קרניו סקרל - לימודים

קורס קרניוסקרל ייפתח ב 28/2/2016ימי ראשון 9:00-13:00קרניוסקרל היא הקשבה מאפשרת לתנועה הריתמית של נוזל המוח והשדרה. תפקידה לבטא את נשימת החיים שלנו ואת הבריאות בתוכנו. הכשרה למטפל מוסמך.» עם שי לי פיינברג

ראשון
קורס קרניו סקרל - להכשרת מטפלים

קרניו סקרל - לימודים

עם: שי לי פיינברג

מתי: ראשון

שיתוף חברים
עם : שי לי פיינברג