לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מסלול לימודי התמחויות קרקס

הצטרפ/י
עם : קרקס שבזי
מתי : ראשון- רביעי
עם :

קרקס שבזי

מסלול לימודים אינטנסיבי לבוגרי בתי ספר לקרקס ואמני קרקס המעוניינים להכנס לחצי שנה של לימודי התמחות והעמקה ביצירה וטכניקה עם המורים הטובים בארץ. בואו ללמוד ולהתמחות בקרקס!

✧✧ למי המסלול מתאים? ✧✧

מסלול התמחויות הנו נלמד יחד עם תלמידי שנה של המסול המקצועי.

לכל המעונין לפתח את הכישורים ויכולות הקרקסיות שלו, לשכלל ולהתמקצע בהם מבחינה טכנית ומבחינת היכולת
לתרגם את הטכניקה ליצירה.

על מנת להתקבל לתוכנית יש להגיע עם ניסיון ויכולת מבחינה טכנית (לפחות אלמנט אחד מרכזי) וניסיון בפרפורמנס.

✧✧ היכן מתקיים ומתי ? ✧✧

המסלול מתקיים בלב שדרת אמנים במתחם קרקס שבזי בקיבוץ עין שמר.
תוכנית הלימודים אינטנסיבית של כ 20-24 שעות שבועיות למשך 6 חודשים.

✧✧ מה כולל? ✧✧

✧בנוסף לתכנית הלימודים, הסטודנטים יהנו מסדנאות עם מורים אורחים מהארץ ומחו"ל, צפייה במופעי קרקס ומפגש עם אמני קרקס מהטובים בארץ!
✧המסלול מורכב משעורי בסיס לכולם: אקרובטיקה, תנועה ופרפורמנס
✧העלאת פרזנטציות פנימיות ופרזנטציות מול קהל - של יצירות בתהליך, ומופע סיום גדול.
✧תוכנית לימודים אישית: שתתבסס על בחירת התמחות עיקרית והתמחות משנית מתוך סל אפשרויות רחב.
✧תלמידי המסלול יהנו מעבודה במתחם קרקס, ציוד ברמה הטובה שיש בארץ, וליווי של קהילת הקרקס והמורים הטובים ביותר.

================

✧✧ המורים במסלול ✧✧

================

✧✧ רוני כלב: התמחויות טיסו והתמחות טרפז

אמנית מורה לקרקס אווירי. שחקנית. עוסקת בקרקס ב 20 שנים האחרונות. הייתה ממקימי הקרקס בבנימינה. הופיעה ויצרה במסגרת להקת מחול אווירי "מה הקשר", הופיעה עם תאטרון נוצר, תאטרון שלומי וההצגה טרנקילה. הקימה את קרקס שבזי. ביימה והופיעה ולימדה במסגרתו בשנים האחרונות.

את הכשרתה בקרקס התחילה אצל אורית נבו, במקביל למדה בתאטרון החדר. אח"כ המשיכה את הכשרתה בתחום הטרפז אצל זואי מאסטרו בפריז. למדה ליצנות אצל שלומי גולן, מחול אצל ליאת דרור וניר בן גל. תאטרון במסגרת תאטרון החדר. ממשיכה עד היום ללמוד במסגרת השתלמויות מקצועיות אצל מורים בארץ ובעולם.

✧ מה לומדים?
אני אלמד 2 התמחויות שונות: אחת טרפז ושנייה טיסו
במהלך שנת ההתמחות אלמד את התלמידים שלי בכמה רמות.

הרחבת הידע הטכני על הטרפז/טיסו:
תנוחות בלאנס, תנוחות כוח, מעברים דינמיים, דרופים, רצפי פלואו ואחיזות לא שגרתיות.
הבנת העקרונות העומדים מאחורי כל תרגיל טכני, כדי שבהמשך יוכלו להגיע לבד לתנוחות ומעברים חדשים ולסמוך על עצמם.
חיפוש אחר שפה תנועתית אישית שתייחד אותם כאמני קרקס.

================

✧✧ יובל עוז: התמחות בעמידות ידיים

תלמידו של קלוד ויקטוריה (צרפת) ב Hand Balancing וב- Head Balancing משנת 2006.
הופיע על בימות ברחבי הארץ ובעולם.

אוהב ליצור, לחשוב, לייצר, לחלום, להגשים, ומאוד אוהב את כל תחום עמידות הידיים.
מלמד עמידות ידיים מזה כעשור.

יובל שם דגש על עבודה בטכניקה נכונה תוך כדי עבודה ברוח עבודה רצינית אבל חיובית וסקרנית.

✧ מה לומדים?
בהתמחות בעמידות ידיים כל תלמיד/ה יתקדמו בקצב האישי כשהמטרה תהיה להגיע לרמה טכנית ככל האפשר עד סוף שנת הלימודים. הרמה הטכנית תוכל לשמש ככלי לביטוי בימתי לחלק היצירה שמגיע מיד אחרי.

================

✧✧ יסמין וייס: התמחות בחישוק אווירי
אמנית-יוצרת מחול וקרקס עכשווי.

מתמחה באקרובטיקה אווירית בפרט על חישוק אווירי ומשלבת מחול בתוך האוויר ועל הקרקע בתוספת של אקרובטיקה רכה ותיאטרון פיזי.התחלתי לרקוד משאני זוכרת את עצמי.לפני 7 שנים נחשפתי לעולם הקרקס והתאהבתי בו , נרשמתי לבית הספר לקרקס ,מחול ותיאטרון פיזי "סנדסיאל" למדתי שם שלוש שנים והתמחתי בחישוק אווירי ומאז אני מחפשת את השילוב המדויק והמפעים בין מחול ,קרקס עכשווי ותיאטרון פיזי.

השתתפתי ויצרתי פרויקטים שונים בארץ ובחו`ל בתחום המחול והקרקס בינהם :תיאטרון מחול בודפשט , "הפסקת אש" בורדל טוטאל תיאטרון הקאמרי , "קונקריט" אופיר יודלביץ , "All u need" אנסמבל ON , "מימה" דואט נשי בקרקע ובאוויר יסמין וייס וג`ניפר כהן , "2 טיפוסים" יסמין וייס ונעמן שלצר ועוד..

✧ מה לומדים?

בהתמחות נתמקד בלמידת ושיפור הטכניקה הדינמית ויצירת שפה תנועתית על החישוק באוויר ובקרקע.נלמד לבנות רצפים תנועתיים השוזרים בתוכם אלמנטים דינמיים וקואורדינטיביים ,נתחבר לצורה של החישוק נתעגל ביחד איתו 🙂

================

✧✧ נעמן שלצר: התמחות בעמוד סיני והתמחות באקרובטיקה רכה

נעמן שלצר, בוגר ביה"ס סנדסיאל לקרקס ותיאטרון מחול. אמן ויוצר קרקס עכשווי, מתמחה באקרובטיקה על הקרקע ובעמוד סיני. התחלתי את דרכי בעולם הבמה בשלב מאוחר יחסית (גיל 23) אבל תמיד עסקתי בתנועה וביצירה. ביצירה של אני עוסק בחקירה של חומר, אובייקטים והשימושים שלהם מבחינה פיזית. אילו דימויים הם יוצרים, ומה הם יכולים לאפשר לפרפורמר מבחינה תנועתית. מאז 2019, אני ובת הזוג שלי, יסמין וייס יוצרים ומגבשים שפה אומנותית משותפת בנוסף לפיתוח משותף של דרך להוראת תנועה אקרובטית.

אקרובטיקה רכה- בהתמחות נעסוק בפיתוח הטכניקה והעשרת אוצר המילים האקרובטי, נלמד דרכים שונות ללמידה והתגברות על מכשולים פיזיים ומנטליים. נלמד איך לקחת ולערבב מהלכים אקרובטים, ליצור שילובים שונים ופירוקים של תרגילים עד כדי "המצאת" או מציאה של טכניקה אישית. נחפש יחד את הכיוון היצירתי שמעניין אותנו ובאופן ספציפי נעסוק בדרכים שונות לחקירה אקרובטית של חפצים/חומר.

עמוד סיני- התמחות על אלמנט מדליק שמשלב עבודת קרקע ועבודה באוויר. בהתמחות נלמד טכניקות שונות של עבודה על העמוד ונחפש את הדרך הכי פחות מאמצת וכמה שיותר נעימה. העבודה על העמוד מזכירה בדברים רבים עבודת קונטקט עם פרטנר- העקרונות שנעבוד סביבם הם העקרונות התנועתיים של דחיפה ומשיכה. נחפש יחד דרך ליצירה של ביטוי תנועתי אישי מהקרקע לאוויר.

================

✧✧ ניר רוזמן ונועה מטלון: התמחות אקרובלאנס (H2H)

שנינו מתעמלים מגיל צעיר, התעמלות קרקע, קפוארה, אקרובלאנס ועמידות ידיים.
בוגרי קורס מדריכי התעמלות קרקע ומכשירים בוינגייט.נפגשנו באולם ספורט ביקנעם בו אימנו יחד לפני קצת יותר מעשור ומאז אנו מלמדים אקרובטיקה ואקרו באלאנס לילדים ובוגרים בשיעורים וסדנאות בארץ ובעולם.

אנחנו מאוד אוהבים דיוק, ניתוח תנועה, למידה תהליכית ונפש בריאה בגוף בריא.

אקרובטיקה מסתמכת על חוקי הפיזיקה, ברגע שמבינים את החוקים ומרגישים אותם בגוף, ניתן לשחק איתם ואף לשבור אותם בתוך העולם הקסום והיצירתי שמאפשר הקרקס.אחד הרגעים המאושרים עבורנו הוא הרגע בו רואים בעיני התלמיד שנפל אסימון של הבנה!

✧ מה לומדים?

טכניקת האקרובלאנס מתחלקת לשני תפקידים עיקריים: בסיס ופלאייר. תפקידים אלו תלויים אחד בשני ומכאן ייחודו של האקרובלאנס וגם מורכבותו ? העבודה אינה עצמאית ותלויה רק בי אלא בחיבור שלי לאדם שמולי. לאחר שנוצר החיבור בין השניים(או יותר), השמיים (וכמות האימונים) הם הגבול?

בהתמחות באקרובלאנס נצא למסע בו נלמד ונעמיק בתפקידים השונים בזוג ובקבוצה. כל אחד מהתפקידים דורש הכנות ? פיתוח של מיומנויות וחיזוקי גוף מעט שונים, ועל כן בתחילתו של המסע נעבוד על כל אלו בנפרד דרך חיזוק יסודות האקרובטיקה האישיים של כל אחד מאיתנו.

בהמשך המסע נעמיק ונתרגל הרבה את החלק החשוב והלא-מובן מאליו המתבקש מהטכניקה של האקרובלנס ? החיבור בין שניים או יותר. האתגר העיקרי הוא לדייק את הסנכרון התנועתי בינינו ולהתאים את הטמפו אחד לשני דרך שפת הגוף וללא מילים.

================

✧✧ ירון דוידוביץ התמחות ג`אגלינג

בגיל 9, לפני 17 שנים, הגעתי לראשונה לעולם הג`אגלינג דרך הפרויקט החברתי קרקס הגליל, ועם שיתופי הפעולה שלו בהולנד, בגרמניה ובארה"ב, ומאז לא הפסקתי.ג`אגלינג תמיד ריתק אותי.

המשחק שבו, הפשטות. הרעיון הכל כך פשוט של לזרוק ולתפוס כדור, למצוא עוד אפשרויות, עוד דרכים, עוד עניין. היום אני יוצר ומופיע במסגרות שתי הופעות מבוססות סקיל של ג`אגלינג תוך שימוש בקומדיה תאטרלית-ליצנית- "האחים סירקולד" ו"קרקס בומבה".

חזון אומנותי:
ג`אגלינג הוא למעשה כלי למחקר, של תנועה, של אפקטים ויזואליים, של אשליות.
הוא נותן לנו מגבלה לנו בתוכה, למצוא את התנועה הבאה, את הזריקה הבאה, את העצירה הבאה. אינספור אפשרויות.

✧ מה לומדים?

בלימודיי ההתמחות אני אתמקד בשני מישורים:
ברמה הטכנית- אתן כלים לאיך לבנות אימון נכון, איך להשתפר מהר ברמה הטכנית ואיך להיות מורה לעצמך. אתן דגשים נקודתיים לכל תלמיד על הדיספלינה שלו.

ברמה היצירתית- אתן כלים למחקר בעולם הג`אגלינג, אשתף במגוון של טכניקות, סגנונות ואפשרויות.
זריקות גוף, איך ליצור אפקט ויזואלי מעניין, איזונים, מולטיפלקסים, עבודה עם אובייקט אחד, גבהים ועוד המון כלים שימושיים לשדרוג עולם הג`אגלינג שלכם ולפיתוח סגנון אישי

================

✧✧ תאם בנור התמחות חבל אנכי

הגעתי לקרקס כמעט בטעות, הייתי בת 6 וזה היה החוג הכי קרוב הביתה? אבל מאז הכל היסטוריה ? למדתי וגדלתי בקרקס שבזי, בעיקר אקרובטיקה אווירית עם חיבה עזה לחבל. לאחר מכן למדתי 3 שנים בבית הספר Flic באיטליה ? בית ספר מקצועי לקרקס מודרני, שם התמחתי בעבודה על חבל אנכי.

✧מה לומדים?
בהתמחות נלמד חבל בשילוב של טכניקות שונות הכוללות חיזוק, הכנה גופנית ספציפית, הבנת כיווני התנועה האפשריים ולמידת הדרכים להשתמש בגוף כמנוף.

נלמד עבודה דינמית וסטטית ונפתח סגנון תנועה ייחודי באוויר ואוצר מילים אישי.

================

✧✧ מיכל סבירוני - פרפורמנס

מיכל סבירוני ? פרפורמרית, יוצרת, שחקנית, ליצנית, במאית, מציירת ומנחת סדנאות.
סבירוני היא יוצרת תיאטרון עצמאית מובילה. עבודותיה מועלות כבר 20 שנה בכ ? 20 מדינות ברחבי העולם וזכו לשבחים ופרסים בינלאומיים. היא מביאה שפה תיאטרלית אישית וחדשנית, לה היא נוהגת לקרוא "עיצובימוי", תוך שימוש בז`אנרים מעורבים ובהומור.

לאחר שלמדה לימודי תואר ראשון בתיאטרון באוניברסיטת הסורבון, ולימודים מעשיים בבית הספר של ז`אק לקוק, בית הספר לפנטומימה של מרסל מרסו, ולימודי CORPOREL MIME בפריז, השתתפה בסדנאות רבות עד שגילתה את הליצן בגרסתו של המאסטר הצרפתי אריק בלואה ? תגלית ששינתה את חייה על הבמה ומחוצה לה.

בין יצירותיה: האישה שנשמה יותר מדי!, השכונה, אמא של דיקטטור, ללכת על ביצים, דף חלק . משתפת פעולה עם תאטרון תמונע, החנות, קבוצת דוואי, הקרון, הידית ורבים וטובים. חברת אי"ב ? אירגון היוצרים העצמאיים בתאטרון ואומנויות המופע.

================

✧✧ רוני שלו - מנהלת בית הספר

במהלך לימודיה לתואר ראשון בטיפול וקידום נוער, רוני חקרה את החיבור בין קרקס לפעילות עם ילדים ונוער בסיכון. הקימה את מרכז go circus ? מרכז קהילתי לקרקס בתוך בית ספר גבעול בשכונת גבעת אולגה. למדה קרקס בקרקס שבזי והתמחתה באקרובלאנס וחבל אווירי. יצרה את המופעים סולמות וחבלים ומסע צועני יחד עם רוני כלב. מ 2016 מנהלת אמנותית ואדמניסטרטיבית של עמותת קרקס שבזי. רוני עוסקת בשנים האחרונות בקידום הקרקס בארץ, הפיכת העמותה לבית לאמני קרקס, במה למופעים ויצירת תכניות הכשרה בסטנדרטים בינלאומיים ללימודי קרקס במסגרת המסלול המקצועי.

קרקס שבזי

קרקס שבזי זירה לקרקס עכשווי הוא עמותה רשומה. אנו מרכז ליצירה המתמחה בקרקס פיזי עכשווי,בית ספר עם מסלול להכשרה מקצועית לאמני קרקס ברמה בינלאומית, מרכז חוגי, מרכז מופעים ומרחב רזידנס (שהות אמן). אנחנו ממוקמים בלב שדרת האמנית בקיבוץ עין שמר.
הצטרפו להחלפת פרטי התקשרות ו/או להמשך הזמנה

>
אלמוג בן יוסף
קרן יהודה יוחנן
מיטל שחף
מאי שטרית
מיכל ליטמן
Leore G-t
Svetlana Sarian
Svetlana Sarian
רוני כלב
רוני כלב
גדשג
רוני כלב
רוני כלב
יעל קרני
Tamar Levy Harel
Roni Lev
גאולה בוטמן
רוני כלב
ליהי שמעי-רגב
אפרת קלוש
Mayrav Rachmann
לביא שירה
Liron Sandman
ענת עדן קרני
ענת עדן קרני
י ר
עליזה דורון
<

כל הפעילויות של קרקס שבזי - זירה לקרקס עכשווי (ע"ר):

טרפז, חבל, טיסו ורצועות.

שייעור קרקס אווירי

בואו ללמוד לעוף. לפגוש בפחד, בהנאה, באתגר, בסחרור.תהיו הפוכים, תרקדו באוויר» עם רוני כלב

שלישי-רביעי
טרפז, חבל, טיסו ורצועות.

שייעור קרקס אווירי

עם: רוני כלב

מתי: שלישי-רביעי

שיעורי קרקס אווירי לאנשים שרוצים לעוף

קרקס אווירי למבוגרים

שיעורי קרקס אווירי למבוגרים עם רוני כלב. בואו ללמוד לעוף 🧚🏻‍♀️לפגוש בפחד, בהנאה, באתגר, בסחרור. תהיו הפוכים, על אמת, תרקדו באוויר.» עם רוני כלב

שלישי
שיעורי קרקס אווירי לאנשים שרוצים לעוף

קרקס אווירי למבוגרים

עם: רוני כלב

מתי: שלישי

קורס תיאטרון פיזי וליצנות עם אורי וייס

תיאטרון פיזי ו ליצנות

תיאטרון פיזי ו ליצנות - ממסכה ניטרלית לאף אדום. לאחר שנים של סיורים והופעות במיטב פסטיבלי קרקס ובמופעי רחוב בבירות אירופה, נעה ואורי וייס חוזרים לישראל.» עם אורי וייס בקרקס שבזי

קורס תיאטרון פיזי וליצנות עם אורי וייס

תיאטרון פיזי ו ליצנות

עם: אורי וייס בקרקס שבזי

שיתוף חברים
עם : קרקס שבזי
מתי : ראשון- רביעי

פנייתך תישלח ישירות ליוצרים
פרטי התקשרות נוספים יופיעו מיד עם הצטרפותך