לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

הפעלה+הרצאה בנושא חקר המוח, תנועה וריקוד

אחרון האורחים כבר הלך... פעילות זו התקיימה בעבר. להמשך התקשרות צרו קשר עם דר. אלי יהלום
פסיכותרפיה גופנית »  התמקדות »  הרצאה התמקדות »  התמקדות »

הצטרפ/י
עם : אלי יהלום ורחלי לנגפורד
מתי : שישי 2/10/2015 11:00
עם :

אלי יהלום ורחלי לנגפורד

חקר התודעה ? גילוי העצמי הפנימי:
הרצאה מאת ד"ר אלי יהלום

הצדדים הבלתי מוכרים של ריקוד ומחול ? על מוח בתנועה
הרצאה מאת רחלי לנגפורד
שתי הרצאות בזו אחר זו-

חקר התודעה ? גילוי העצמי הפנימי:
הרצאה מאת ד"ר אלי יהלום

בשנים האחרונות יש בעולם פתיחות רבה יותר לחקר התודעה, החושים, הרגישות, הפרעות קשב, ריכוז וסטרס שמקבלים יותר ויותר מקום בהשכלה הגבוהה ובמחקר האקדמי. לאחרונה נפתח בת"א מסלול משולב: לימודי תואר ראשון במסלול בין-תחומי בחקר התודעה, המשלב מסלול בלימודי פילוסופיה ומסלול לימודי ביולוגיה תוך התמקדות בחקר התודעה.

מדענים דגולים קנו את עולמם בהארה אינטואיטיבית של שניה אחת באמבטיה או מתחת לעץ שתפוח נפל על ראשם...

גילוי והתחברות לתודעת העצמי והתחושות הפנימיות דרך תנועה וריקוד
אוהד נהרין, כוריאוגרף ומנהל אמנותי של להקת בת שבע, פיתח מתוך מקום של פציעה קשה בעמוד השדרה, את השפה הנקראת כיום " גאגא " ראו את נטלי פורטמן בסרט מיסטר גאגא מסבירה את השילוב בין תנועה לריפוי. הגאגא משלבת בין התנועה המודעת והתנועה הלא מודעת. התנועה המודעת בעצם היא התנועה שאנחנו בעיקר למדנו לעשות וחוזרים עליה כל הזמן. תנועות הגאגא למעשה מחברות אותנו תחושתית לאני העצמי הפנימי והתרגול של התנועות המורכבות והבלתי שיגרתיות היוצאות מתוך התודעה הפנימית עוזרות לנו בפיתוח הרגש וההקשבה לגוף שלנו וגוף של החברים בסביבה כולל האנרגיה העוטפת אותו.

מחקרים שנעשו על ילדים הראו השפעה מובהקת של אימון בריקוד ותנועה לפני בית ספר על הכישורים החברתיים שלהם והתנהגותם בזמן הלימודים.
תודעת תנועה בזמן ציפה מבוקרת
ציפה על מי מלח מגנסיום, בתוך חדר חשוך עוסקת גם כן בתנועה שבתוך האין תנועה, התכנסות רכה אל תוך האין כלום האלוהי העצמי שבתוכנו מלווה במוזיקה מרגיעה או בשקט מוחלט, מפחיתה סטרס, מעצימה את האינטואיציה, הריכוז והיצירתיות תוך הבהקת העצמי כאן ועכשיו. שאלות ודילמות רבות עולות בצורה ברורה בזמן הציפה ופתרונות אינטואיטיביים מתגלים. תירגולי ציפה של שעה במשך מספר פעמים, מגביר את כושר הריפוי של הגוף ומביא לעשייה בחוויה של תשוקה ויצירה.

אודות ד"ר אלי יהלום-
ייזם ומנהל של חברות ביוטכנולוגיות. בזמנו הפנוי עוסק בהנגשת חקר התודעה הנעשה מחוץ לאקדמיה לחוקרים במוסדות המחקר כדי שיעבדו יחד בשיטות מדעיות ויפתחו במשותף ידע וטכנולוגייה לשימוש הציבור ורווחתו.
בנובמבר 2014 יזם וערך יחד עם פרופ. עודד מימון, כנס בנושא חקר התודעה באוניברסיטת ת"א.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

הצדדים הבלתי מוכרים של ריקוד ומחול ? על מוח בתנועה:
הרצאה מאת רחלי לנגפורד

בהרצאה נכיר את הצד המדעי של ריקוד ותנועה. איך זה שריקוד עושה לאדם טוב, מהם הדרכים הנכונות ללמוד שיטות חדשות של ריקוד, על המערכת המוחית של ניורוני מראה והקשר שלה לצפייה במומחים לריקוד, על האופן בו תנועה ומחול משנים טמפרטורת אזורים גופניים והדרך לזהות ריקוד על ידי טרמוגרפיה. רחלי תציג גם על ממצאים מרתקים אודות שימוש בתנועות יזומות לשינוי מצבים קוגניטיביים, דעות קדומות ומצבי רוח ? על השימושים הבלתי מוכרים של ריקוד ומחול.

אודות רחלי לנגפורד-
רחלי לנגפורד הינה המנהלת המדעית של מרכז גלים. מרכזת את חקר ההבטים הגופניים והמוחיים של סטרס והשלכותיו. מעבירה הרצאות ברחבי הארץ והעולם אודות השימוש בחקר המוח לשיפור יומיומי של בריאות וסגנון חיים למטרות אישיות וטיפוליות.
מחקר הדוקטוראט של רחלי מתמקד בהיבטים המוחיים של מוות קליני ושיטות החייאה. רחלי בוגרת תואר שני בחקר המוח מטעם בית הספר לרפואה שבאוניברסיטה העברית בירושלים בנושא תיקון מומי מוח מולדים באמצעות תאי גזע.

אלי יהלום ורחלי לנגפורד

ד"ר אלי יהלום - עוסק בהנגשת חקר התודעה הנעשה מחוץ לאקדמיה, לחוקרים במוסדות המחקר כדי שיעבדו יחד בשיטות מדעיות ויפתחו במשותף ידע וטכנולוגייה.

רחלי לנגפורד- חוקרת מוח. מרכזת את חקר ההבטים הגופניים והמוחיים של סטרס והשלכותיו.
הצטרפו להחלפת פרטי התקשרות ו/או להמשך הזמנה

שיתוף חברים
עם : אלי יהלום ורחלי לנגפורד
מתי : שישי 2/10/2015 11:00