לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מה זה אומר?



התכנים שעולים מהגוף שונים לרוב מהסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו מהראש, שלרוב רק יוצרים מרחק נוסף בינינו ובין תחושת הגוף. לכן, ההצעה שלי היא לאפשר לתכנים לעלות ורק להיות איתם, להקשיב לגוף.

לעיתים אני קמה בבוקר ומיד עולה בי תחושה חזקה לגבי מה הולך להיות היום.
התחושה פיזית והיא עוברת בגוף. אני חשה אותה פעמים רבות דרך הנשימה, לעיתים בגרון או בבטן. התחושה חזקה והיא יכולה להתבטא לעיתים גם בחוסר שקט, מועקה או כבדות, בתחפושת של עייפות או באנרגיה רבה של עוצמה. משהו עומד לקרות היום..

מניסיוני משהו אכן יקרה. אלא שבבוקר אין לי מושג מה יקרה וישנן אפשרויות רבות. התחושה אכן נכונה, אלא שהפרשנויות וההסברים לא בהכרח נכונים.
הדבר היחיד שברור הוא שיש בי תחושה חזקה ואני קשובה לה ונותנת לה מקום. בין אם היא קשה, מפחידה או משמחת ..

לאורך השנים אני רואה כמה התרחקנו מההרגשות שלנו, מלהרגיש דברים - בין אם טובים, מורכבים או קשים.
אנחנו פשוט פחות מיומנים בלהרגיש. רובנו מתורגלים יותר בלחשוב, להבין, לנתח. אפילו את הרגשות שלנו אנחנו מנסים להבין לעיתים דרך הראש.

כשאני שואלת בסטודיו את התלמידים מה הם מרגישים כעת בגוף, פעמים רבות התלמידים לא יודעים לזהות באיזה רגש הם נמצאים, מה עובר עליהם כעת. הגוף מדבר אלינו כל הזמן וללא הספקה. נדרש זמן מה עד שלומדים להקשיב לו מחדש. הגוף מוסר לנו מסרים, מציע הצעות, לעיתים מנסה להאט אותנו ולעיתים לזרז, לעיתים הוא מתחנן (כמו בזמן מחלה) ולעיתים רחוקות, כשהוא כבר ממש נעלב, הוא משתתק. זה לא קורה הרבה, אבל ברגעים קיצוניים בחיים, במקרי טראומה, יש שתיקה, ומשם יש תהליך לפתוח חזרה את הגוף, שהוא יחזור וידבר.

כשנולדנו היה זה רק הוא - הגוף שדיבר. כל תחושה עלתה בעוצמה ודרשה מיד התייחסות, והגוף נרגע רק כשהוא קיבל את ההתייחסות המתאימה.
עם הגדילה שלנו התחלנו להקשיב פחות ופחות לגוף. חלקינו כגדולים אף מתמחים ביכולות להתעלם ממנו. הגוף יכול להיות בסבל ובכאבים, ואנחנו נמשיך כאילו הכול כרגיל.
תלמידה אחת שהיא גם פרופסור לפסיכולוגיה, שיתפה אותי שעד שהיא החלה לרקוד היא חוותה את הגוף שלה מהגבות ומעלה. עם פתיחת חווית הריקוד היא גילתה שיש גוף שלם גם מתחת לגבות.
הגוף הוא הבית שלנו.

כל פעם מחדש זה מדהים אותי עד כמה אנשים חיים ללא בית בעולם, הומלסים ללא הגוף שלהם.
זה לא פשוט לחיות ברחוב או לחיות בבית שרק לעתים רחוקות באים לסדר, לנקות ולארגן אותו. יש כאלה שעזבו את ביתם, לעיתים בגיל צעיר מאוד, ואז הם חוזרים אחרי שנים רבות, פעמים רבות בעקבות מחלה. חוזרים ומגלים בית נטוש ועזוב, עם חשבונות לא מטופלים, צנרת שאינה בשימוש, ואז צריך להתחיל לשקם, לנקות ולשפץ את הבית, שהוא הגוף.

אני מזמינה את כולנו לתת זמן ומקום להקשיב לתכנים שהגוף יבחר לספר לנו.
התכנים שעולים מהגוף שונים לרוב מהסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו מהראש, שלרוב רק יוצרים מרחק נוסף בינינו ובין תחושת הגוף. לכן, ההצעה שלי היא לאפשר לתכנים לעלות ורק להיות איתם. ללמוד להיות עם תחושה, לזהות את הגל של התחושה: מתי הוא עולה ומתי הוא עובר, לדייק את האזור בגוף בו אנחנו מרגישים ובעיקר לא להפריע לתהליך ולא מהר לפרשנות: אז מה זה אומר?

הסקרנות או הצורך שנובע מההרגל להבין את "מה זה אומר?", פעמים רבות מביא אותנו לנתח, להסביר ולסדר את החוויה במקום לרגע להיות איתה. לכן נאפשר לעצמנו זמן להיפתח ולהעלות תכנים. נקשיב למה שעולה מהגוף, למה הגוף מספר לנו, נאסוף את המידע, ורק אז נאפשר למילים שעולות מתוך הגוף לתת שם לחוויה.

אילנית תדמור רקדנית, כוריאוגרפית ומורה מובילה לאימפרוביזציה וקונטקט.התנועה היא דלת כניסה לחקירה פנימית והיא הדלת הפותחת חסימות ושחרור של פחדים מצד אחד, וחלון לשמחה וחיות מצד שני. מקימת סטודיו PLAY, מרכז להתפתחו ושינוי דרך גוף, תנועה ואימפרוביזציה.

כל הרשימות של סטודיו PLAY אילנית תדמור:

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

להיכנס לסטודיו פיתה ולצא

אחר הצהריים הסתמסתי עם חבר טוב, שגם רוקד בסטודיו, ואז הוא שאל אותי: "את במצב `פיתה`? איך תלמדי?” » מאת אילנית תדמור / חן

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

» מאת אילנית תדמור / חן

חג פסח - ואיך הוא קשור לאימפרוביזציה?

חג פסח - ואיך הוא קשור ל

פסח זה זמן טוב לשאול שאלות. אם זה מההגדה, דרך עם מי נשב לארוחה, או שנבחר לא לשבת ביחד, ועד לדרך בה ניפגש עם המשפחה וחברים. זו האימפרוביזציה, אמנות שאילת השאלות.» מאת אילנית תדמור / חן

לרקוד עם כולם

לרקוד עם כולם

טכניקת הקונטקט אימפרוביזציה מכילה בתוכה מפגש שמאפשר לכולם להיות שווים. כולם יכולים לרקוד קונטקט, בכל גיל ובכל רמה פיזית.» מאת אילנית תדמור / חן

לרקוד עם כולם

לרקוד עם כולם

» מאת אילנית תדמור / חן

כיצד אנחנו מתבוננים?

כיצד אנחנו מתבוננים?

"אם אתה יכול להביט ראה, אם אתה יכול לראות התבונן" (ז`וזהסאראמאגו). העיניים מייצגות את היכולת שלנו לראות בבירור, עבר, הווה ועתיד. » מאת אילנית תדמור / חן

כיצד אנחנו מתבוננים?

כיצד אנחנו מתבוננים?

» מאת אילנית תדמור / חן

שתי שפות - תנועה אחת

שתי שפות - תנועה אחת

האפשרות להיפגש, יהודים וערבים, אנשים ואנשים, דרך אמנות האימפרוביזציה והקונטקט. קצת על המסע שלי ושל ראעבה מורקוס שותפתי, מסע של מפגש, של אמונה וגם של תקווה.» מאת אילנית תדמור

שתי שפות - תנועה אחת

שתי שפות - תנועה אחת

» מאת אילנית תדמור

על ריקוד ושיוויון - לרקוד עם כולם - קונטקט אימפרוביזציה

על ריקוד ושיוויון - לרקו

טכניקת הקונטקט אימפרוביזציה מציעה מפגש. מפגש של כל אחד עם עצמו, מפגש עם אנשים שונים.היא מציעה מרחב למפגש שפתוח לכולם.הזמנה פשוט להיפגש, דרך דואט כאן ועכשיו.» מאת אילנית תדמור

להסכים לקוד, להסכים להיות פגיע

להסכים לקוד, להסכים להיו

מה מאפשר לאנשים לעבור תהליך דרך הגוף? לעבור תהליך דרך הגוף שיאפשר להם גילוי של מקומות חדשים, בתנועה ובחיים בכלל.ולא, זה בכלל לא קשור למצב פיזי, גיל או נסיון.» מאת אילנית תדמור

הילינג דאנס - על ריקוד, ריפוי ושינוי

הילינג דאנס - על ריקוד,

ההילינג דאנס נוצר מתוך רצון לחבר, לבנות גשר בין מקומות של הרפייה לבין המירוץ המטורף של החיים.מה הגוף יכול ללמוד על מעברים, מה אנחנו יכולים ללמוד מזה על החיים.» מאת אילנית תדמור

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

עצירה ותנועה ככלים לצמיח

היכולת לעצור להקשיב היא זכות.מספיק שינוי קטן, כדי להוציא אתכם מההתנהלות המוכרת:ממקום אוטומטי למקום של נוכחות ערה.תשומת הלב לפרטים החדשים, היא המפתח לשינוי.» מאת אילנית תדמור

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

» מאת אילנית תדמור

לרקוד חופש - מסע של גוף ותנועה באי יווני

לרקוד חופש - מסע של גוף

לרקוד חופש מסע של מפגשים: שלי עם עצמי, עם הגוף שלי, עם הקארמה שלי, עם האנשים שבחיי. מסע שהתחיל באי פארוס עם ניסים אמון והמשיך בסטודיו בתל אביב עם אילנית תדמור. רוצים גם? זה לגמרי אפשרי!» מאת חן קס

אימפרוביזציה - בסטודיו ומחוצה לו

אימפרוביזציה - בסטודיו ו

אימפרוביזציה היא כלי המאפשר לכל אחד להתחבר אל הגוף שלו, אל היצירתיות הטמונה בו ולפתח דרכים מגוונות בתקשורת.» מאת אילנית תדמור

ריקוד מגע וריפוי - מה שהם ומה שביניהם

ריקוד מגע וריפוי - מה שה

לרקוד, להקשיב, לגוף, לנשימה, לפרטנר. לרקוד מתוך הקשבה, קשר שאינו מערב מילים, הסכמה, אפשרויות, מודעות, חמלה. תקשורת באמצעות שפת הגוף, לרקוד מתוך מקום שקט. כמה אושר..» מאת אילנית תדמור

להתאהב בלרקוד

להתאהב בלרקוד

הרגע בו הבנתי שאני יכולה פשוט לרקוד..» מאת אילנית תדמור

להתאהב בלרקוד

להתאהב בלרקוד

» מאת אילנית תדמור

הילינג דאנס - לרקוד, לחוות, להירפא

הילינג דאנס - לרקוד, לחו

ההילינג דאנס נועד לאפשר לגוף לחוות את התנועה ממקום משוחרר ופתוח, להיות קשוב, להיות בזרימה, ופשוט לרקוד.» מאת אילנית-תדמור

אנסמבל פליי

אנסמבל פליי

המאמר נכתב על ידי אילנית מנהלת האנסמבל, לקראת מופעם הראשון במסגרת מופעי PLAY 27 בסטודיו» מאת אילנית-תדמור

אנסמבל פליי

אנסמבל פליי

» מאת אילנית-תדמור

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

אילנית תדמור מספרת - קרי

חברים יקרים, כפי שהינכם יודעים ב 30/12 יצאנו איליה, אביב ואני למסע של שבועיים במוסקווה שכלל סדנאות והנאה למרות שהיה מאוד קר, ורציתי לשתף אתכם בחוויות שלנו» מאת גילה אילנית-תדמור

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

» מאת גילה אילנית-תדמור

כל הפעילויות של סטודיו PLAY אילנית תדמור:

קורס אימפרוביזציה בתל אביב

שיעורי אימפרוביזציה

האימפרוביזציה מציעה דרך עבודה מאד אקולוגית, לרקוד עם מה שנוכח בי ברגע זה. היא מאפשרת ללמוד תכנים חדשים וגם דברים שאנחנו כבר יודעים, ובכל פעם מזווית מעט אחרת.» עם אילנית תדמור / חן / מיכל

שלישי
קורס אימפרוביזציה בתל אביב

שיעורי אימפרוביזציה

עם: אילנית תדמור / חן / מיכל

מתי: שלישי  | 19:30

שתפו חברים