לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

ריברסינג-נשימה מעגלית מודעת

גילת סגל www.gilatsegal.co.il - גילי - דרך גוף
גילת סגל www.gilatsegal.co.il - גילי - דרך גוף
מאת: גילת סגל


ריברסינג היא טכניקה הנקראת גם נשימה מודעת או לידה מחדש. זוהי טכניקה פשוטה ויעילה, המעוררת את אנרגיית החיים שבגופנו, ומהווה דרך נפלאה להתפתחות אישית ולריפוי טבעי.

ריברסינג היא טכניקה הנקראת גם נשימה מודעת או לידה מחדש. זוהי טכניקה פשוטה ויעילה, המעוררת את אנרגיית החיים שבגופנו, ומהווה דרך נפלאה להתפתחות אישית ולריפוי טבעי של הגוף באמצעות הנשימה.
הנשימה מחברת אותנו לחיים. הנשימה היא החיים במובן הרחב ביותר שלהם. היא מכילה הכול. שני פניה של הנשימה - השאיפה והנשיפה, הם פניו של השלם. שאיפה-התרחבות, גאות, התחדשות, קבלה, חיים, הולדה, הצד של ההתהוות, ובהמשך לה הנשיפה- נתינה, שחרור, מוות, התמסרות, התרוקנות.
נשימת הריברסינג היא נשימה מעגלית, המחברת בצורה רכה ורציפה בין שאיפה לנשיפה, בין חיים למוות, ומאפשרת לנו להתחבר אל הרמות הרחבות והכוללות של ההוויה שלנו.
הטכניקה נתגלתה מחדש במערב בשנות ה-70 ע"י לאונרד אור. לאונרד אור חווה לראשונה את זיכרון הלידה שלו עצמו בעת שהתנסה לראשונה בנשימה מודעת באופן מיקרי. הוא החל לחקור את הנושא בשיתוף עם תרפיסטים, ולאור ההבנות שהגיעו אליהם משויכת היום שיטת הנשימה המודעת לתחומי הטיפול העוסקים באיזון גוף נפש.
אם כן, הנשימה השווה לחיים מכילה את הקצבים המשתנים המבטאים את קשת הרגשות. אנו עדים לכך בחיי היומיום: כאשר אנו מצויים בסערה רגשית קצב הנשימה משתנה. כאשר אנו נרגשים, כועסים, או לחילופין אוהבים ושלווים, אנו חווים ריתמוס שונה של נשימה.
הרגש נולד על ידי המחשבה. לתבניות מחשבה יש השפעה ישירה על הנשימה. אמונות שהשתרשו בנו במהלך החיים יצרו חותם בדפוס הנשימה שלנו.
בריברסינג ניתן להבחין בכמה דפוסי נשימה עיקריים. ככלל, ככל שמתרחבת נקודת המבט שלנו, ומאפשרת להכיל את הגיוון והריבוי בביטוי האנושי, מתרחבת גם הנשימה ואיתה אנרגיית החיים. האחזות במחשבות של פירוד, שיפוט, וביקורת, מצמצמת את החיוניות שבנו.
אנשים החיים בדריכות מתמדת ובמתח עשויים לנשום נשימה חלקית המתבטאת באזור החזה בלבד מבלי שהבטן תשתתף. נשימה מסוג זה מאפיינת גם נשים השבויות בדימוי גופני, ולא מרשות לבטן "לצאת החוצה".
אנשים ששוללים את הביטוי היצירתי שלהם, או מדכאים ביטוי של רגשות,עשויים לנשום נשימה גרונית, המתאפיינת במתח בצוואר ובשרירי הלסת.
הבטן היא מרכז ריגשי . אצל הנשים היא מכילה את הרחם, היא מייצגת את התשוקה ליצירה לבריאה, את המציאות הרגשית הפנימית של האישה, ואת מערכות היחסים בחייה. בזמן של הדחקה ריגשית ויצירתית או בלבול ריגשי, ניתן להבחין בדפוס של נשימה הפוכה: הבטן נכנסת פנימה בזמן השאיפה ויוצאת בנשיפה.
ילדים קטנים נושמים באופן טבעי ומלא. הם גם צוחקים יותר (צחוק כרוך בפעולה נמרצת של שריר הסרעפת, ובכניסה של חמצן רב). מבוגרים, כתוצאה ממתח ולחץ, נושמים רק כ- 60% מכמות החמצן הדרושה.
בתהליך הנשימה המודעת אנו מאפשרים לנשימה להוביל. להוביל אל רזי הגוף. אל זיכרון רחב ואינסופי שהוא אוצר בתוכו. הנשימה מובילה אותנו אל התבונה העמוקה. היא עוקפת את הסכרים השכליים, ומובילה אותנו למקום המדויק והנכון עבורנו. במהלך תהליך הנשימה הגוף מוצף בחמצן ואנרגיה. הנשימה מנקה ומטהרת את הגוף מפסולת ורעלים וזרימת האנרגיה שוטפת את הגוף ומעוררת אותו. ניתן לדמות את התהליך למקלחת אנרגטית, כך שבסוף התהליך הנושם חווה, על פי רוב, שלווה פנימית, שקט וקלילות, כאילו השיל מעליו משא מיותר ונולד מחדש.
תהליך הריברסינג הינו תהליך חוויתי המשתנה מאדם לאדם, ומטיפול לטיפול. כל התנסות היא מיוחדת ושונה. הכל בהתאם לנכונות, למצב הפיזי, הרגשי והמנטאלי של הנושם. הביטויים של תהליך הריפוי והשחרור הם מגוונים: הנושם עשוי לחוות שחרור רגשי עמוק המתבטא בצחוק או בכי. כמו כן הנשימה עשויה להוביל למפגש עם הגוף. מפגש שמתבטא בתחושות פיזיות. לעיתים הנשימה מרחיבה את מצבי התודעה של הנושם, ואז הוא עשוי לחוות תובנות עמוקות, טראנס עמוק, או מדיטצייה שלווה. הנשימה גם יכולה להוביל את הנושם לביטויים אקטיביים יותר, תנועתיים וקוליים.
הריברסינג יכול להיעשות במתכונת של טיפוליים פרטניים או קבוצתיים. באמצעות הנשימה המודעת ניתן לכוון, לטפל ולרפא מגוון רחב מאוד של נושאים. בסדנאות נשים שאני מנחה, אנו בוחנות נושאים הקשורים למודעות נשית ומיניות נשית. אנו מאירות נושאים כגון: הילדה הפנימית, איזון בין זיכרי לנקבי, האישה היוצרת והמרפאה, הרחם ומשמעויותיו, לידה ולידה מחדש ועוד...(בסדנאות ריברסינג לנשים אני נוהגת לשלב תרגילים מ"אומנות ההוויה" הכוללים משחק, ותנועה). הכניסה לתהליך הנשימה היא הדרגתית. לאחר שהצפנו את התכנים והאמונות הלא מודעות מגיע שלב של הרפייה ושל דימיון מודרך שמסייע להיכנס למצב עמוק יותר של הרפייה והתכווננות, ובסוף שלב הנשימה, שבו מתרחש תהליך הריפוי והשחרור בפועל.
עם הזמן, ככל שחווים יותר נשימה מודעת, המודעות שלנו מתרחבת. אנו הופכים ערים לדפוסים מעכבים, ויכולים לשחררם ביתר קלות. אנו הופכים מודעים לשינויים בקצב הנשימה, ויכולים להעמיק לשורשי התת מודע המפעיל ומשפיע על נשימתנו. אנו לומדים את היכולת הטבעית והפשוטה של הגוף לרפא עצמו ולהתמלא באנרגיות חדשות ונפלאות באמצעות הנשימה. ככל שמתרגלים יותר אנו חווים יותר תשוקה,שימחה, חיוניות וחיות.

המאמר פורסם גם כאן »

גילת סגל מורה ומנחה בדרך הרוחנית יצירתית נשית. מורה ומטפלת מוסמכת בריברסינג. מנחת סדנאות נשים. מפתחת שיטת "אומנות ההוויה" גילת סגל-מטפלת מוסמכת בריברסינג. מנחת סדנאות נשים. www.gilatsegal.co.il [email protected]

שיתוף חברים
עם : גילת סגל