לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

עיסוי תאילנדי



העיסוי התאילנדי הוא אחד מאומנויות העיסוי ריפוי העתיקות בעולם.הטיפול מתמקד בפתיחת נתיבי האנרגיה ע"י לחיצות ומתיחות עם דגש על מערכת השלד-שריר ופיסול גופו של המקבל לתוך תנוחות יוגה שונות.

התאילנדים קוראים לעיסוי התאילנדי “nuat paen boran” שפירושו "עיסוי עתיק". זו שיטה בת 1700 שנה ומאומנויות העיסוי וריפוי העתיקות בעולם.

שיטה זו התהוותה במזרח הרחוק ושורשיה נעוצים ברפואה ההודית העתיקה (איורודה), יוגה, אקופרסורה, והעיסוי הסיני (אנמה). כל אלו הגיעו לתאילנד ושם שולבו למקשה אחת. יחד עם תזונה וצמחי מרפא, הוא מהווה את אחד משלושה עמודי התווך של הרפואה התאילנדית המסורתית.

באותה עת, החלו נזירים מיסיונרים להפיץ את תורתו של בודהה ברחבי המזרח ועימם הרופא והיוגי שיוואגו. שיוואגו, שהיה בעל ידע רפואי עצום, היה גם מרופאיו האישיים של הבודהה. בעוד הנזירים השכילו את תושבי סיאם בהשקפות בודהיסטיות, שיוואגו העביר את הידע הרפואי לעם ארץ הזהב.

התאילנדים רואים בו אבי הרפואה התאילנדית ורוחשים לו כבוד רב. לפני כל עיסוי נהוג לקוד קידה בה מכבדים ומודים לשיוואגו, ומבקשים את עזרתו בריפוי המטופל.



שיוואגו קומרפאג` – אבי הרפואה התאילנדית


איך זה נעשה?

לעיסוי התאילנדי מגוון עצום של תנועות ותמרונים המיועדים לעזור לנו לחזור למצב התקין. המטפל משתמש באצבעות, כפות ידיים, מרפקים, רגליים, ברכיים ואף עצמות הישיבה שלו, כדי ללחוץ, למתוח, לכופף, להרים, לסובב ולדחוף את גופו של המטופל. כאמור, תרפיה זו מפותחת ועשירה מאוד בטכניקות כגון: לחיצות מתיחות, מניפולציות, עצירת דם ועבודה על קווי אנרגיה.

לחיצות: בתאי מסאז קיים שימוש רב בלחיצות, הנעשות באופנים שונים: לחיצות סטטיות, לחיצות בתנועתיות ולחיצות המשולבות במתיחה. הלחיצות מחממות את הגוף, יעילות לשחרור השרירים, ממריצות את הדם, עוזרות לניקוז לימפטי, מעוררות את מערכת העיכול ומרגיעות את מערכת העצבים.

מתיחות: שיטת העיסוי התאילנדי היא העשירה ביותר במתיחות, ורק תנוחות היוגה, "אסנות", משתוות אליה. כאשר מבצעים את המתיחות בצורה נכונה השפעתן על הגוף חיובית. אדם המקבל טיפול זה באופן קבוע ולאורך זמן יהנה מאיברי גוף גמישים, חזקים ובריאים.

מניפולציות: המניפולציה היא תנועה מהירה בעלת טווח תנועה קטן, אותה מבצעים על מפרקי הגוף. בעת ביצוע מניפולציה אנו למעשה גורמים למיקרו טרואמה במפרק. הדבר גורם לזירוז חילוף החומרים באזור ויעיל להורדת כאב ולשמירת תנועתיות תקינה במפרק.

עצירת דם: בטכניקה זו לוחץ המטפל באזור בו עובר כלי דם ראשי, בגפיים העליונות ותחתונותו בבטן, דבר הגורם לעליית לחץ הדם בכלי בדם שנמצאים מעל נקודות הלחץ. העצבים הרצפוטורים קולטים את השינוי הזה, ושולחים מסר אל הלב שיאט את קצב פעימותיו כדי לאזן את לחץ הדם.
האטת קצב פעימות הלב מביאה את הגוף להרפייה כללית מוחלטת. כאשר משחררים את הלחץ, זורם הדם בבת אחת ובקצב מהיר מאוד בכלי הדם וברקמות. דם טרי זה עשיר מאוד בחומרי הזנה וחמצן ומנקה היטב את הפסולת ורעלנים. התחושה בגוף כאשר הדם זורם בצורה מוגברת, היא של גל חום המציף את האזור ונוצרת רגיעה כללית בגוף כולו.

פתיחת קוואי אנרגיה: כל שיטות העיסוי האסייתיות מטפלות בעזרת לחיצות על נקודות בנתיבי אנרגיה בגוף. הייחוד של העיסוי התאילנדי הוא בכך שהוא מתמקד גם ובעיקר בקווי האנרגיה שעליהם מצויות נקודות הלחיצה ולא רק בנקודות עצמן.





השפעות הטיפול

העיסוי התאילנדי עובד על שרירים, גידים, מפרקים, עצבים, וכן על איברים פנימיים. הוא משפיע על כל הגוף כיחידה אורגנית שלמה אחת. האפקט הכללי לאחר טיפול, הוא פתיחה של מפרקים תפוסים והארכה של השרירים, בשילוב עם תחושה עמוקה מאוד של הרפייה שלווה.

שרירים שהוקפאו בתנוחה מכאיבה, עתה חופשיים לחזור חזרה למקומם הטבעי, בכך מופחתים או מועלמים כאבים בתנועה, כאב הקרנה עצבי, וכאבי מפרקים.

אחד הדגשים בעבודת גוף זו, הוא שחרור מערכת העצבים כך שהגוף יוכל להרגע לתוך מצב של ריפוי. כשחלקים של הגוף נעולים בספאזם תמידי (כיווץ לא-רצוני), בלתי אפשרי לטפל באופן מלא. רוב האנשים בעלי כאבים לא מודעים לכך, אך מערכת העצבים שלהם נועלת רבים מפציעותיהם בנעילות תמידיות שלא משחררות.

הגוף של רוב האנשים הוא א-סימטרי כתוצאה של קונטרקציות בלתי משוחררות אלו. העיסוי התאילנדי יכול לפתוח מנעילה רבים מספאזמים אלו, ובכך לשחרר את הגוף לחזור חזרה למקום של איזון.

למי זה מתאים ?

עיסוי תאילנדי מתאים לקשת רחבה של צרכים. בימינו השימוש בעיסוי התאילנדי אינו רק למטרות
ריפוי. למעשה רוב הטיפולים בעיסוי תאילנדי שנעשים כיום בעולם הם למטרות רוגע והנאה. הוא יכול להיות עיסוי מרגיע ומפנק, כטיפול מתחזק ומונע וגם לטפל במגוון בעיות.

יחד עם זאת, באפשרות השיטה להיות מאוד עוצמתית ביכולתה לטפל בבעיות כרוניות. לאלו אשר יש להם טעימה לתרופה חזקה וכח הרצון לקבל אותה, בהחלט יוכלו להפיק ממנה לאין שיעור.




העיסוי כתפילה ואומנות

הבסיס האנרגטי של הטיפול הוא פתיחה של כל נתיבי האנרגיה, על מנת שאנרגיה מהיקום תוכל לזרום בחופשיות ואנרגיה חסומה, היוצרת מחלה או כאב, תוכל לנוע החוצה. בנוסף, המטפל מגרה את זרימת האנרגיה על ידי לחיצה בנקודות חיוניות לאורך קווי האנרגיה. טיפול פותח ומשחרר שכזה מיועד גם לאנשים בריאים וגם משמש כטיפול מונע מחלות.

בתאילנד נחשב העיסוק בעיסוי התאילנדי לעיסוק רוחני שנלמד ומתבצע, לעתים קרובות במקדשים . מטפל טוב עושה את העיסוי תוך תהליך מדיטיבי. הוא פותח ב- Puja , תפילה מדיטטיבית במהלכה הוא מתרכז ומבקש עזרה ממוריו הרוחניים בתהליך העבודה והריפוי אותו הוא עומד להעניק. המטפל מעסה בערנות מלאה, מודעות גבוהה וריכוז מוחלט. התהליך קשה ודורש מיומנות ומסירות מוחלטת.




פסלי אבן במקדש תאילנדי


קיים הבדל מהותי בין עיסוי הניתן באווירה מדיטטיבית לבין עיסוי הניתן באופן אוטומטי, כחלק מעבודה. לפי התורה התאילנדית, רק מטפל שעובד בהלך רוח מדיטטיבי יפתח אינטואיציה לזרימת האנרגיה בגוף ולמסלולי הפראנה.

העיסוי התאילנדי, מעצם היותו, פועל לעומק הגוף והנפש, ועל כן משרה על המטופל הפחתת מתח, מנוחה והרפיה. השימוש במתיחות איטיות וממושכות מקנה לגוף גמישות ועמידה בלחצים . בנוסף , מועיל העיסוי התאילנדי כמייצב נפשי, הגדלת המודעות לגוף ולנפש, הפחתת מתח נפשי והשריית שינה רגועה, מגדיל את היכולת לתת ולקבל, מסייע להגברת הביטחון העצמי, ומסייע להצלחת טיפולים בשיטות נוספות.


אייל ארליך - מטפל הוליסטי

www.eyalerlich.co.il

המאמר פורסם גם כאן »

אייל ארליך כתבו מספר מילים על עצמכם

מטפל ומרפא במגע ובהילינג.

טיפולים בראייה הולסיטית הכוללים התבוננות בגוף ונפש בכל מיני רמות התייחסות. הטיפול הוא אישי, אינווידואלי לכל אדם לפי צרכיו.

כל המאמרים של מטפל הוליסטי:

עיסווי תאילנדי - רקע היסטורי

עיסווי תאילנדי - רקע היס

סקירה קצרה של העיסוי התאילנדי דרך שורשיו הבודהיסטייים בהודו ועד הגעתו לסיאם לכפרים ובית המלוכה

תהליך אישי דרך צ`י ניי טסאנג

תהליך אישי דרך צ`י ניי ט

הצגת עיסוי הבטן צ`י ניי טסאנג מן הרפואה הסינית, תוך דגש על ההשפקה הטיפולית העומדת מאחוריו כיום.

הילינג - דרך הגוף

הילינג - דרך הגוף

מאמר אודות תהליכי ריפוי דרך התבוננות בגוף

עיסוי בטן צ`י ניי טסאנג

עיסוי בטן צ`י ניי טסאנג

מאמר מבוא אודות עיסוי הבטן צ`י ניי טסאנג. כותב המאמר אייל ארליך הינו מטפל בצ`י ניי טסאנג

עיסוי תאילנדי ידיים רואות טיפול דרך הלב

עיסוי תאילנדי ידיים רואו

ידיים רואות ? טיפול דרך הלב

טיפוח מודעות דרך התבוננות

טיפוח מודעות דרך התבוננו

מתי בפעם האחרונה ישבת לשיחה שקטה וכנה עם האדם הקרוב ביותר לליבך, עצמך ?

עיסוי תאילנדי - המרדיאנים התאילנדיים

עיסוי תאילנדי - המרדיאני

תירגום מאמר של ד"ר פנפה סבשהרואן - מנכ"ל מוסד רפואה אלטרנטיבית ומסורתית בתאילנד

הילינג

הילינג

הילינג הוא צורת טיפול הוליסטית, המטפלת באדם באופן שלם. טיפול הילינג כולל, בהכרח, טיפול בכל רבדי האדם- גוף, נפש ונשמה.

עיסוי באבנים חמות

עיסוי באבנים חמות

שיטת עיסוי גוף בה נעשה שימוש בשמן חם ובאבני בזלת חמות המונחות על הגוף ויוצרות שינויי טמפרטורה בחלקי הגוף השונים.

רפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה

שיטת טיפול טבעית, המבוססת על עיסוי וטכניקות לחיצה של כפות הרגליים, היוצרים השפעה על הגוף כולו.

עיסוי שוודי

עיסוי שוודי

העיסוי השוודי מתמקד בשיפור זרימת הדם ונשיאת החמצן אל הרקמות הרכות של הגוף (שרירים, רצועות, גידים). הוא מסייע לעבודת הלב ולכן העבודה היא על איברי הקצוות מהכפות אל מרכז הגוף. אספקת הדם טובה לשרירים, ומזינה אותם ומנקה מהם רעלים. חלק מהטכניקות נועדו ללוש» מאת אייל ארליך

עיסוי שוודי

עיסוי שוודי

» מאת אייל ארליך

שיתוף חברים
עם : אייל ארליך