לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

תכנית הכשרה ? אינטגרציית קול בתנועה

אחרון האורחים כבר הלך... פעילות זו התקיימה בעבר. להמשך התקשרות צרו קשר עם מרכז סינפסה - אינטגרציית קול בתנועה
עבודה קולית »  קול בתנועה »  תכניות לימוד קול בתנועה »  קול בתנועה »

להצטרפות והזמנה
עם : סמדר אימור ומורים אורחים
מתי : רביעי- רביעי 3/2/2021-9/9/2020 9:30-15:30
עלות : ₪2600
עם :

סמדר אימור ומורים אורחים

אינטגרציית קול בתנועה ? חזרה למוזיקליות אורגנית. תכנית מקוונת משולבת, ספטמבר 2020 ? פברואר 2021

אינטגרציית קול בתנועה ? חזרה למוזיקליות אורגנית. תכנית מקוונת משולבת, ספטמבר 2020 ? פברואר 2021

הפרקטיקה מציעה סביבה טרנספורמטיבית וכלים מעשיים לריפוי גופני-נפשי והתפתחות תודעתית. דרך תרגול חוויתי, המשלב עבודה קולית ותנועתית עדינה. במצב של קשיבות עמוקה (mindfulness), מתאפשר חיבור מחודש אל כוחות חיים ראשוניים, ביטוי עצמי אותנטי וזרימה יצירתית.

אינטגרציית קול בתנועה פותחה בידי סמדר אימור במהלך עשרים וחמש שנות חקירה.

השיטה שואבת את השראתה ממקורות מגוונים: מגישות מערביות לחקר התנועה והפרפורמנס, תפיסות עולם בודהיסטיות ודאואיסטיות, מקורות בפסיכולוגיה המערבית (במיוחד עבודתו של ויניקוט) ופרקטיקות של ריפוי מתחום הריטואלים השמאניים (במיוחד בהשראת עבודתם של מוד רובר ויז`י גרוטובסקי).

התכנית השנתית אשר מורכבת בעיקרה ממפגשים מקוונים בזום, כוללת גם שני אינטנסיביים במהלך השנה של מפגשים בסטודיו.

במפגשים אלו נוכל לתרגל חלקים שאין אפשרות לתרגל בזום: עבודה סומטית במגע, אלתור בדואטים, בטריו, ובקבוצה.

מפגש עם מגוון נושאים העולים במרחב השדה הקבוצתי. נושאים שאנו מתרגלים אותם כמו שיקוף, הדהוד, סינכרוניזציה, השתתפות, התערבות, תמיכה וכ`ו, הינם חלקים בעבודה של הפרקטיקה אשר פחות ניתן לתרגל אותם במסגרת מפגשים מקוונים.

התכנית מחולקת לחמש יחידות הוראה, כל יחידה בת 4 מפגשים.

בכל יחידה נתמקד לסירוגין בין חיזוק והעמקת היסודות, שהם המפתחות העיקריים של התהליכים הטרנספורמטיביים לבין שכלול השפה המוזיקלית והיכולת לאפשר התמסרות גמורה והיות כלי מוזיקלי דרכו מקבלים ביטוי עולמות אישיים וקולקטיביים.

מושגים בסיסיים בפרקטיקה : העצמי המוזיקלי. מוזיקליות אורגנית. מערכת אורגנית השואפת לאיזון וריפוי. אינטליגנציה קולית. אינטגרצייה בין מערכתית. אוטוביוגרפיה קולית רשומה בגוף.

המשתתפים בקורס יקבלו חומרי קריאה וצפייה רלוונטיים לתכני הלימוד וכן רשימת ביבליוגרפיה של ספרות רלוונטית. הקלטות של השיעורים ישלחו לאחר כל שיעור.


בנוסף המרכז מציע קורסים ותכניות נוספים

מבנה התכנית :

שעור פעם בשבוע.

ימי רביעי בשעה 18:00

תחילת התכנית : 9/9/20

סיום התכנית: 3/2/21

שני אינטנסיביים בלייב בסטודיו: 12-13/11/20 28-29/1/21 (אינטנסיב סיום התכנית-הצגת עבודות קוליות-נופים פנימיים)

סה"כ : 20 שיעורים שבועיים בני שעתיים כל אחד.+ 24 שעות בשני אינטנסיביים בסטודיו= 44 שעות מלאות.




בינהם :

תכנית הכשרה למנחים ומלווי תהליכי ריפוי ושינוי בשיטת אינטגרציית קול בתנועה. תכנית דו שנתית + שנת התמחות כאסיסטנטים ופרקטיקום

תכנית דו שנתית להתפתחות תודעתית ויצירתית בכלים של קול ותנועה. (כולל מסלול הכשרת מנחים ומלווים בפרקטיקה). 2020-21, חוות טור סיני

שיטת אינטגרציית קול בתנועה מציעה סביבה טרנספורמטיבית וכלים מעשיים לריפוי גופני-נפשי והתפתחות תודעתית. דרך תרגול חוויתי, המשלב עבודה קולית ותנועתית עדינה במצב של קשיבות עמוקה (mindfulness), מתאפשר חיבור מחודש אל כוחות חיים ראשוניים, ביטוי עצמי אותנטי וזרימה יצירתית.

יחודו של הקול האנושי ככלי לביטוי על-מילולי, הוא בהיותו השתקפות ישירה של אחדות הגוף-נפש. קולו של אדם ייחודי כמו טביעת אצבעו. קולנו מהדהד את ההיסטוריה הרגשית והגופנית שלנו כמו גם את הווייתנו המשתנה בכל רגע. תהליך העבודה משקם את הקשר האורגני הראשוני בין הגוף והקול, ומאפשר לנפש ביטוי של עולמה המסתורי, הבלתי מילולי דרך שפת הקול והתנועה. זוהי שפה ארכאית, קדומה, פרי-היסטורית ועם זאת רלוונטית תמיד, שפה המחברת אותנו עם שורשי התת מודע האישי והקולקטיבי הראשוניים ביותר ועם חיוניות שמחה הקשורה לשורשים עמוקים אלו.

התרגול נוגע בשורשי החוויה האנושית הבסיסית, הקדם מילולית והקדם תרבותית, ומשקם את הקשר שלנו עם מצבי תודעה ואופני ביטוי שהיו נגישים לנו בשלב הטרום-מילולי ? כבעלי חיים וכילדים. דרך צורת העבודה, לאוטוביוגרפיה הרשומה בגוף (סומאטית) מתאפשר ביטוי קולי-תנועתי רחב: מקולות ראשוניים, המשחררים אנרגיות כלואות, ועד עבודה מוסיקלית ספונטנית ואותנטית, המארגנת דימויים פנימיים, זיכרונות, תחושות, מצבי גוף-נפש מופשטים, לתוך דימויים קוליים ומבנים מוסיקליים וקצביים.

פרטים נוספים בקרוב

סמדר אימור ומורים אורחים

מרכז סינפסה - בית ספר ומרכז סדנאות המהווה מרחב להתפתחות אנושית יצירתית בשפת התנועה והקול- השפות המסתוריות של הנפש. צרו קשר: טלפון , אימייל ובקרו באתר:
הצטרפו להחלפת פרטי התקשרות ו/או להמשך הזמנה

>
Gabriela Gabi Mozes
מיכל ליף
חנה משיח
דינה רחמני זילברשטיין
דינה רחמני זילברשטיין
דינה רחמני זילברשטיין
איילת אברהם
אטי קמחי
ניקול קינן
<

שיתוף חברים
עם : סמדר אימור ומורים אורחים
מתי : רביעי- רביעי 3/2/2021-9/9/2020 9:30-15:30
עלות : ₪2600