לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

מרידיאן יוגה ותזונה סינית

תרגיל מערכת האש- לב ומעי דק - טיפולים אלטרנטיבים יאור - דרך גוף
תרגיל מערכת האש- לב ומעי דק - טיפולים אלטרנטיבים יאור - דרך גוף


תרגול יום יומי נכון ומדוייק עם הגוף בשילוב תזונה נכונה ישפרו את חיינו בצורה משמעותית. מרידיאן יוגה זוהי שיטת תרגול שנותנת לנו המון אנרגייה, שקט נפשי וריפוי עצמי

מטרת המאמר, היא לעורר מודעות בקרב בני אדם בכל גיל לעבוד עם הגוף בצורה יעילה ולעשות תרגול יום יומי, בעיקר בבוקר כולל שיפור תזונתי על מנת לשפר את המצב האנרגטי והבריאותי שלנו.

ברצוני לשתף אתכם בהחלטה חשובה שקיבלתי לפני מס` שנים והשפיעה על חיי בצורה משמעותית. הכל החל לפני מס` שנים כאשר החלטתי לעזוב את מקום העבודה הקבוע שלי וכן לקחתי מחוייבות לעצמי לעשות תרגול של שעה כל בוקר כהשבנתי כבר הרבה זמן לפני כן את החשיבות של תרגול ועבודה עם הגוף.

לאחר תרגול עצמי של כשנה הבנתי שהחיים שלי השתפרו ללא היכר: יותר ויטאליות וחיוניות, יותר רגוע, הרבה סימפטומים ובעיות שהיו השתפרו או נעלמו לחלוטין.
דבר חשוב מאוד שהבנתי הוא שעשיית התרגילים בבוקר מעוררת, ממריצה ומרגיעה אותנו ומשנה לנו את היום לחלוטין. הרגשתי הבדל משמעותי בימים שלא ביצעתי את התרגילים בבוקר.

בשלב הזה הבנתי, שהשאיפה והשליחות שלי בחיים, היא ללמד אנשים את התרגילים עליהם עבדתי ולעזור לאנשים לפתח מודעות לסגל אורח חיים נכון הכולל תרגול עצמי יום יומי, בעיקר בבוקר אפילו של רבע שעה, שינוי תזונתי ומציאת הייעוד/ מימוש הפוטנציאל העצמי שלנו.

סוג התרגילים שתרגלתי במשך כשנה בעבודה עצמית הינו תרגילי מתיחות מרדיאנים ("דו אין") והם מבוססים על ספרו של שיזוטו מסונגה היפני שהמציא את הזן שיאצו.
עם השנים, בהמשך ללימודי השיאצו והתזונה, למדתי גם יוגה, אירוודה וצ`י קונג בהודו והחלטתי לשלב בתרגילים אאסנות (תנוחות) של יוגה, מתיחות מרדיאנים וצי` קונג (שיטת תרגול אנרגטי סיני) על מנת להגיע לתרגול הרמוני ומכיל שיביא ליותר אנרגייה, גמישות, שקט נפשי וריפוי עצמי.

הביטוי מרידיאן יוגה, כוונתו תרגול רוחני, מנטלי ופיסי שע"י שילוב בין יוגה ועבודה עם הצי` (פראנה=אנרגיית החיים), מביא אותנו למודעות וחיבור לגוף וכתוצאה מכך למצב תודעתי אחר, המחבר אותנו לנשמה.

בשל העובדה שהשיעור שלי מבוסס ברובו על תרגילי מתיחות מרדיאנים המבוססים על המסורת הסינית הקדומה, ברצוני להתייחס לביטוי ולהסבירו יותר לעומק.
מרדיאנים- הכוונה, ערוצי אנרגייה הזורמים בגוף. הביטוי מגיע מהרפואה הסינית שמצאה שנים עשר מרידיאנים עיקריים שאחראים לזרימת הצ`י (אנרגייה) בגוף.
צ`י= פראנה=אנרגיית החיים- הבסיס לכל מה שקיים בעולם.
הרפואה הסינית מקשרת כל מרידיאן לאיבר בגוף ולשעה מסויימת במחזוריות היום ("שעון האיברים הסיני") שבה הם בשיא הפונקציונליות שלהם ולמעשה זהו הסדר הטבעי בו האנרגייה זורמת.

כל זוג מרדיאנים מקושר למערכת/אלמנט:

מערכת המתכת: ריאות (03:00-05:00) ומעי גס (05:00-07:00)
מערכת האדמה: קיבה (07:00-09:00) וטחול (09:00-11:00)
מערכת האש: לב (11:00-13:00) ומעי דק (13:00-15:00).
מערכת האש המסייעת מגן הלב (19:00-21:00) ומחמם משולש ( 21:00-23:00)
מערכת המים: שלפוחית השתן (15:00-17:00) וכליות(17:00-19:00)
מערכת העץ: כיס מרה (23:00-01:00) וכבד (01:00-03:00)

באמצעות תרגול מרידיאן יוגה נכון ויעיל, אנו מזרימים את הדם ואת הצי` בגוף, משחררים חסימות אנרגטיות ומגיעים להקלה משמעותית בסימפטומים הקשורים לאותו מרידיאן ואיבר קשור ובעקיפין לשיפור משמעותי במצבנו הבריאותי כולל: יותר ויטאליות ורעננות, פחות עייפות, סטרס ודאגות, הקלה על כאבים ובעיות שונות ושינה טובה יותר.
במאמר זה, ברצוני להתייחס למרידיאנים הקשורים למערכת המתכת (איברים קשורים ריאות ומעי גס) ומערכת האדמה (איברים קשורים הטחול והקיבה).
מערכת המתכת ( מרדיאנים ואיברים קשורים ריאות ומעי גס).

עפ"י הרפואה הסינית מערכת המתכת קשורה להכנסה וסילוק. הכנסה של אויר וצ`י וסילוק פסולת. אחד מתפקידי הריאות עפ"י הרפואה הסינית הוא השליטה בנשימה והפצת צ`י (אנרגייה) - הריאות מכניסות אוויר ומפיצות את הצ`י לכל הגוף וכן מחזקות את מערכת החיסון- מספקות הגנה מפני פתוגנים (מחוללי מחלה חיצוניים כגון וירוסים וחיידקים).

סימפטומים של חוסר איזון במרידיאן הריאות/חולשת ריאות: יכול להתבטא במערכת חיסונית חלשה ונטייה למחלות חורף, קשיי נשימה, אסטמה, שיעול, בעיות עור ועוד.

אחד מתפקידי המעי הגס הוא סילוק פסולת פיסית ורגשית.
סימפטומים של חוסר איזון/ חולשת מעי גס- עצירות, -צואה יבשה, תקיעות רגשית.

המלצות תזונה לחיזוק הריאות והמעי הגס: לאכול ירקות בצבע לבן ובעיקר ירקות שורש מעט חריפים כגון צנון וקולורבי שיניעו את הצ`י, דגנים מסלקי לחות כגון שיפון ודגנים מחממים כגון שיבולת שועל. להמעיט באוכל קר ומקרר: פירות וירקות חיים, מים קרים ובייחוד להמנע ממוצרי חלב היוצרים לחות בגוף ומקשים על מערכת הנשימה.

חיזוק אלמנט המתכת והמעי הגס ניתן על ידי ביצוע התרגילים הקשורים כל בוקר ושינוי תזונה.
רצוי לבצע תרגילי מתכת בסיסי ומשלים כולל תרגילי מרידיאן הריאות והמעי הגס בשביל להתעורר, להכניס אוויר, לשפר את מערכת הנשימה ולשחרר פסולת פיסית ורגשית. הזמן הטוב ביותר כאמור לביצוע תרגילים אלו הוא בין 04:00-07:00 בבוקר.
מערכת האדמה ( מרדיאנים ואיברים קשורים הטחול והקיבה)

מערכת האדמה, היא זו שנותנת לנו את השורשים והיציבות בחיים והיא זו שאחראית על יצירת צ`י זמין לגוף, על מערכת העיכול, פוריות, החזקת איברים במקומם ושליטה על השרירים והגפיים התחתונות.

לטחול תפקיד משמעותי ברפואה הסינית בעיבוד המזון- יצירת צ`י (אנרגייה זמינה לגוף) מהמזון והעברתו לדם. הטחול אחראי על שינוע החומרים בגוף לטובת הזנת הרקמות.

הקיבה- אחראית על העיכול. חשוב מאוד לאכול ארוחת בוקר טובה בין השעות 07:00-09:00, שיא פעילות הקיבה עפ"י הרפואה הסינית.
סימפטומים של חולשה וחוסר איזון של מערכת האדמה: חוסר אנרגייה ועייפות, מחשבות טורדניות ובלתי פוסקות, בעיות עיכול למיניהם: גאזים, נפיחויות, כבדות ועייפות אחרי האוכל ( הטחול מלא בלחות). שלשולים, טחורים, צניחת איברים, דימומים מסיבים מהרחם, שטפי דם, סימנים כחולים.

פוריות- בין אם זה פיזי או מנטלי- מערכת האדמה קשורה לתפקוד השחלות והשדים לייצור הביצית ליכולת להכנס להריון ולשמור על ההריון. כל השינויים בגיל ההתבגרות והמעבר לגיל פריון- התפתחות המחזור החודשי קשורים לאדמה. מרידיאן הקיבה משפיע על ייצור החלב ועל ההנקה.

פריון מנטלי/ מחשבתי- טחול חזק מעבד נתונים, היכולת ליצור משהו חדש. טחול חלש מעבד רעיונות ולא קורה כלום(טוחן הלוך ושוב רעיונות ושום דבר לא קורה(.
בעיות שינה- קושי להרדם עקב דאגות ומחשבות אובססיביות- חולשה של מערכת האדמה.

יציבות- מנטלית ופיסית- האדמה נותנת לנו ביטחון במקום שלנו ומתוך זה להרגיש בטוח ביכולותנו לייצר שינוי. חולשת אדמה- חוסר יציבות וקרקע, מחשבות בתנועה ממקום למקום או להפך: נוקשות, עקשנות וחוסר רצון ויכולת להתגמש וליצור שינוי בחיים.
שרירים- הטחול שולט בשרירים וגפיים - שרירי הגפיים וטונוס השרירים. חולשה תתבטא בחוסר יכולת להחזיק עצמנו.

כיצד נתמוך במערכת האדמה?
נבצע את כל התרגילים שתומכים בקיבה ובטחול- התרגיל של היום- תרגיל אדמה בסיסי שעובד על הטחול והקיבה.

תזונה תומכת מערכת האדמה: אוכל חמים וניטראלי בדגש על דגנים מבושלים: שיבולת שועל, דוחן, כוסמת, קינואה, גריסי פנינה (יש להתאים את סוג הדגן על פי האנרגייה שלו- מחמם יותר או פחות ועל פי אבחון של מערכת העיכול- יש דגנים שכדאי לצרוך שיעצרו שלשולים ויש דגנים שיש לצרוך שייקלו על עצירות). להמעיט באוכל קר ומקרר- מוצרי חלב (יוצרים לחות בגוף), פירות וירקות חיים, מים קרים. הפחתת סוכרים, בצקים, קמח לבן, מוצרים מעובדים, חומרים מייצבים ומשפרי טעם, צבעי מאכל, מטוגנים. ניתן להשתמש בממתיקים טבעיים כמו מולסה, סטיבייה, אגבה, סילאן חרובים.
ירקות בצבע כתום- בטטה, גזר, דלורית, דלעת תומכים במערכת האדמה. תבלינים מחממים ומחזקי צ`י(טובים גם לתמיכה במערכת המתכת ): בצל, שום, כרישה ג`ינג`ר.

לסיכום, תרגול יום יומי נכון ומדוייק לגופנו ושינוי תזונתי יביאו לאיזון הגוף והנפש, למודעות והכרה עצמית ולשיפור משמעותי במצבנו האנרגטי והבריאותי.
"אימוץ אורח חיים נכון נותן אנרגייה, שקט נפשי ושמחת חיים. זהו מתכון לחיים בריאים ומאושרים. אנו הרופאים של עצמנו".

יאור גיא ברהום מטפל שיאצו בכיר עם נסיון רב שנים.
מטפל בפרחי באך ובתזונה סינית ואירוודה כולל ארומתרפיה.
בשנים האחרונות טיפל והעביר סדנאות רבות בארץ ובעיקר בהודו, מתוך כוונה לממש ולרפא את עצמו עצמו ומתוך רצון לעזור לאחרים לאמץ אורח חיים נכון.

כל המאמרים של טיפולים אלטרנטיבים יאור:

פחדים וחרדות האם זה דבר רע? Fears and anxieties are they bad

פחדים וחרדות האם זה דבר

לימדו אותנו לחשוב שפחד וחרדה זה דבר לא טוב, אך אם נתבונן בהם נלמד שהם מגנים עלינו בעת סכנה והם ביטוי של אהבה.נלמד כיצד לחיות יחד איתם ולא "לחסל" אותם עם כדורים» מאת יאור גיא ברהום- Yaor barhum

הקשר בין דחף למתוק, עייפות, דאגות ושינה

הקשר בין דחף למתוק, עייפ

המאמר מתאר את הסיבות והקשר בין דחף למתוק, דאגות ושינה עפ"י הרפואה הסינית ויוגה של ההכרה וונותן פתרונות מעשיים הכוללים שינוי הרגלי חיים ותזונה וטכניקות של יוגה » מאת יאור גיא ברהום

תפקידי המרידיאנים- The meridian Functions

תפקידי המרידיאנים- The m

תפקידי המרידיאנים בחתך מערכות והשפעתם על הגוף והנפש. עפ"י הרפואה הסינית ישנם 12 מרידיאנים עיקריים המחולקים לחמש מערכות (אלמנטים): מתכת, אדמה, אש משולש) ועץ.» מאת יאור גיא ברהום- yaor guy barhum

תפקידי המרידיאנים- The meridian Functions

תפקידי המרידיאנים- The meridian Functions

» מאת יאור גיא ברהום- yaor guy barhum

כל הפעילויות של טיפולים אלטרנטיבים יאור:

הדרך לבריאות בעזרת צי קונג, יוגה ומודעות

הדרך לבריאות

שיעור וסדנה הכולל יוגה תרפיה, צ`י קונג, "אסנות" / תנוחות יוגה לחיזוק השרירים והעצמות, פרניאמה (נשימות), מנטרות (במלל ובשירה), טכניקות לעבודה עם כאב, פילוסופיה וופסיכויוגה.» עם יאור גיא ברהום

הדרך לבריאות בעזרת צי קונג, יוגה ומודעות

הדרך לבריאות

עם: יאור גיא ברהום

יוגה וצ`י קונג טיפולי שיקומי

יוגה וצ`י קונג טיפולי שי

יוגה וצ`י קונג טיפולי שיקומי: שיקום גב ושקט נפשי. טיפול אחד על אחד כולל און ליין!» עם יאור גיא ברהום

כל השבוע
יוגה וצ`י קונג טיפולי שיקומי

יוגה וצ`י קונג טיפולי שי

עם: יאור גיא ברהום

מתי: כל השבוע

טיפול זן שיאצו

טיפול שיאצו

הטיפול נותן אנרגייה ומאידך מאוד מרגיע ומשחרר ומסייע לגב ועמוד שדרה, למערכת הנשימה והעיכול, לשינה טובה ולשקט נפשי. בטיפול משולבים לחיצות על נקודות אנרטיות (מרידיאנים), מתיחות ועבודה אנרגטית.» עם יאור גיא ברהום

טיפול זן שיאצו

טיפול שיאצו

עם: יאור גיא ברהום

מיני ריטריט שיאצו, יוגה, צ`י קונג ותזונה

סופ"ש שיאצו, יוגה ותזונה

בסופ"ש זה נלמד מיומנויות משמעותיות שיתרמו לשיפור איכות החיים(שיאצו, צ`י קונג, יוגה ותזונה נכונה עפ"י הרפואה הסינית והאירוודה), יחברו בין גוף ונפש ויתרמו למצב הפיזי והנפשי. ניתן גם און ליין!» עם יאור גיא ברהום

מיני ריטריט שיאצו, יוגה, צ`י קונג ותזונה

סופ"ש שיאצו, יוגה ותזונה

עם: יאור גיא ברהום

סדנת מרידיאן יוגה וצ`י קונג

מרידיאן יוגה וצ`י קונג

סדנה און ליין האטה יוגה` בגדש על יסודות נכונים ו alignments תרגילי מרידיאן יוגה וצ`י קונג 5 האלמנטים בדגש על תזונה סינית עפ"י הרפואה הסינית והאירוודה כולל עצות לכללי תזונה ותוספים» עם יאור גיא ברהום

סדנת  מרידיאן יוגה וצ`י קונג

מרידיאן יוגה וצ`י קונג

עם: יאור גיא ברהום

סדנת זן שיאצו למתחילים 4 מפגשים

זן שיאצו למתחילים

שיאצו הינה שיטת טיפול שבה המטפל לוחץ על חלקים ונקודות מסוימות בגוף המטופל. בסדנה זו נלמד להכיר את השיאצו דרך קבלה(אנו המטופלים) ודרך נתינה(אנו המטפלים) ונעבוד בזוגות על מזרנים על הרצפה.» עם יאור גיא ברהום

סדנת זן שיאצו למתחילים 4 מפגשים

זן שיאצו למתחילים

עם: יאור גיא ברהום

שיעור יוגה וצ`י קונג Yoga & Qi Gong

יוגה ו qi gong עם יאור

שיעור Yoga ו qi gong בשיעור ייחודי זה יאור מלמד את יסודות היוגה ומשלב אסנות(תנוחות) של האטה יוגה ויוגה טיפולית בדגש על alingements וכן תרגילי מרידיאנים וצ`י קונג קלים ופשוטים לביצוע» עם יאור גיא ברהום

שלישי-שבת
שיעור יוגה וצ`י קונג  Yoga & Qi Gong

יוגה ו qi gong עם יאור

עם: יאור גיא ברהום

מתי: שלישי-שבת

לייף סטייל קואוצ`ינג ומודעות דרך הגוף

להיות ולעשות

בסדנה זו נלמד להתחבר לגוף דרך סדרת משחקים ופעילויות חוויתיות שמטרתם שיפור הריכוז, הגברת מודעות לעצמנו ולסביבה ושיפור הקשרים החברתיים שלנו. כן נבצע תרגילים שונים שיניעו את האנרגייה בגוף.» עם יאור גיא ברהום

לייף סטייל קואוצ`ינג ומודעות דרך הגוף

להיות ולעשות

עם: יאור גיא ברהום

שיתוף חברים
עם : יאור גיא ברהום