לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

להיות אני

צילום אד שמיס - ענבר בן יהודה - דרך גוף
צילום אד שמיס - ענבר בן יהודה - דרך גוף


שאלתם את עצמכם פעם מה קורה לכם בחברת אנשים? האם זה בדיוק מה שאתם רוצים? ענבר בן יהודה מספרת על אומץ, אתגרים והאפשרות "להיות אני" בין אנשים.

אנו חלק מחברה גדולה ומסועפת, שלא עוצרת לרגע והתחושה היא שכפרטים יש לנו השפעה מוגבלת על כל מה שקורה. חלק ניכר מהחיים שלנו בנוי על אינטראקציות חברתיות ועל היכולת שלנו ליצור קשרים עם פרטים אחרים בסביבה שלנו. הצורך הזה לקשר, והיכולת ליצור אותו מעצבים את החברה ויותר חשוב, את מי שאנחנו.

במסגרת העבודה שלי עם קבוצות ועם פרטים בתהליכים אישיים אני שומעת יותר ויותר אנשים מעידים על הקושי שלהם ליצור קשר. אני פוגשת בהרבה אנשים שמרגישים מאד לבד, אנשים שעומדים בכל המשימות שהכתיבו להם: עבודה, משפחה, חברים. ובכל זאת, בסוף היום הם מרגישים מנותקים ? בודדים. איך קרה שלהיות מי שאני כבר לא מספק אותי? או אולי לא מרגיש לי מספיק?

ניב, נכנס לחדר מלא באנשים. את חלקם הוא מכיר ואת חלקם הוא לא פגש מעולם. זה עוד מפגש חברתי שהוא חשב לבטל בדקה ה-90, מאותו הפחד שאין לו מה לתרום או שהוא לא מספיק מעניין, אבל הוא הפתיע גם את עצמו והחליט שזו הזדמנות לאתגר: הוא פותח את פיו לדבר, אבל מרגיש מחנק בגרון. הוא רוצה לשאול שאלה, להציג את עצמו, אולי לזרוק איזו אמירה משעשעת, אך במקום הוא משתעל וקצת מסמיק. החדר מסביבו נעלם אל תוך המבוכה.

נשימה עמוקה.

אבל ניב מתעקש עם עצמו ומתחיל לדבר. הלב שלו פועם, והפחד מדחייה עולה בו, החשש שיצחקו ממנו, שהוא יהיה מטרה קלה לביקורת, שהוא ייצא מטומטם. גל חום עובר בגופו, "רק שאני לא אתחיל להזיע" הוא חושב, אבל מחליט לקפוץ לתוך העניין.
כעבור רגע הוא נמצא בעיצומה של שיחה קולחת: שומע דברים חדשים, רואה שאנשים מתעניינים, השיחה מתקדמת והיא רצופה הפתעות קטנות. ניב קולט שעכשיו, ברגע הזה, הוא מצליח להנות ממה שהוא מקבל מסביבו וגם כמעט מכל מה שיש לו לתת.
היה לו קשה ומתוח, הוא לא היה בטוח בכלל גם תוך כדי שדיבר אבל היה לו האומץ לדבר וליצור לעצמו עולם חדש שהוא גילה שמורכב מעוד אנשים שכמוהו, פשוט היו מוכנים לעבור את הגבול.

בעולם הדיגיטלי שלנו יש יותר אפשרויות לתקשורת בין אנשים, תקשורת שהיא על פניו פשוטה יותר כי היא לא מתבצעת פנים מול פנים. יש בה תמונות, שורות מחץ ואייקונים של רגשות אבל מסתבר שנהיה פשוט מדי להתחבא מאחוריהם ולאבד את יכולות התקשורת ה"ישנות", האישיות. ועדיין אנחנו חיים עם אנשים ולתקשורת האישית יש טמפרטורות וקצב לב אחר, המפגש והיכולת לדבר, להסתכל אחד עם השני מייצרים עולם מורכב ואישי שהוא מאתגר ולעיתים גם מפחיד אבל בהחלט מאפשר לפרוץ גבולות ופחדים ישנים.


* קרדיט לצלם התמונה: אד שמיס








ענבר בן יהודה שיטת גרינברג© היא צורת לימוד מובנית דרך הגוף. היא מלמדת אותך לזהות ולהפסיק הרגלים גופניים והתנהגותיים חוזרים שמגבילים אותך בחיים. מטרתה לאפשר לך לעבור את המגבלות הקבועות שלך, כדי להשיג שינוי ממשי בגופך ובחייך.

כל המאמרים של ענבר בן יהודה:

NULL

NULL

NULL» מאת ענבר בן יהודה

NULL

NULL

» מאת ענבר בן יהודה

שש דרכים לעשות ריסטרט ליום שלכם

שש דרכים לעשות ריסטרט לי

שש דרכים יעילות לעשות ריסטרט ולהעלות את רמת האנרגיה שלכם במהלך היום:» מאת ענבר בן יהודה

תשומת לב לגוף

תשומת לב לגוף

מה זה אומר ואיך זה יכול לשפר בקלות את איכות החיים שלכם» מאת ענבר בן יהודה

תשומת לב לגוף

תשומת לב לגוף

» מאת ענבר בן יהודה

חמש דרכים פשוטות להפוך רגש לכוח

חמש דרכים פשוטות להפוך ר

ישנה דרך פשוטה להתמודד עם רגשות כדי לא ללכת לאיבוד בעקבותיהם, אלא לגלות בהם אפשרויות לצמיחה. הנה כמה דוגמאות פשוטות ושימושיות:» מאת ענבר בן יהודה

כח התנועה

כח התנועה

תנועה נמצאת בכל מקום. היא אחד מן היסודות הכי יציבים שקיימים בעולמינו. הרוח, האוקיינוסים, האש, האדמה, בכולם מתקיימת תנועה בלתי פוסקת. תנועה היא למעשה חיים.» מאת ענבר בן יהודה

כח התנועה

כח התנועה

» מאת ענבר בן יהודה

עצירת תנועה שיטת גרינברג

עצירת תנועה שיטת גרינברג

עצירת תנועה מאפשרת לנו לזוז בעולם בתנועה בטוחה, לדעת לאן אני הולך בלי לדעת בהכרח מה יקרה בדרך ועם זאת, לסמוך על עצמי שאהיה מסוגל לזוז ולהשתנות לפי מה שיקרה.» מאת ענבר בן - יהודה

עצירת תנועה שיטת גרינברג

עצירת תנועה שיטת גרינברג

» מאת ענבר בן - יהודה

כל הפעילויות של ענבר בן יהודה:

להשכרה- סטודיו ביתי ואינטימי - אולם

סטודיו להשכרה

להשכרה, אולם מושקע בתל אביב, לסדנאות, חוגים על בסיס שבועי, חודשי או חד פעמי.» עם ענבר בן - יהודה

להשכרה- סטודיו ביתי ואינטימי - אולם

סטודיו להשכרה

עם: ענבר בן - יהודה

מפגשי זום // עצירת תנועה

שיעורי תנועה בזום

מוזמנים ומוזמנות למפגשי עצירת תנועה בזום! ניפגש בימי שישי בשעה 10:00, לשעה של עצירת תנועה על-פי עקרונות שיטת גרינברג.» עם ענבר בן יהודה

שישי
מפגשי זום // עצירת תנועה

שיעורי תנועה בזום

עם: ענבר בן יהודה

מתי: שישי

שיתוף חברים
עם : ענבר בן יהודה