מחול מודרני עכשווי
מחול מודרני עכשווי התפתח בתחילת המאה העשרים באירופה ובארה"ב על בסיס הבלט הקלאסי, אך בשינויי תפיסה שיצאו כנגד הנוקשות והקפדנות של הבלט. מחול מודרני נחשב למשוחרר וחופשי הרבה יותר, מחובר לאדמה ומעניק תחושה של שורשיות בזכות שימוש במשקל הגוף של הרקדנים, בביטוי רגשות ויצירתיות. כיום נחשב המחול המודרני לפופולרי ביותר ומוצג על במות ברחבי העולם, ויוצרים רבים במחול העכשווי בישראל נהנים מהכרה ומחשיפה בינלאומית.
נמצאו 102 תוצאות לחיפוש מחול מודרני עכשווי
בבית הספר למחול שלושה מסלולי לימוד: מחול מורחב בשני הדגשים - מחול ותנועה, תיאטרון-מחול - יצירה ופרפורמנס ומסלול מחול ותנועה לרקדנים ומורים בפועל» עם סמינר הקיבוצים
בשיעורים נאמץ לעצמנו עיניים טובות במפגש עם עצמנו ובמפגש עם הסביבה. השיעורים מיועדים למתחילים ומתקדמים כאחד. ניסיון קודם יתקבל בברכה, אך אינו חובה.» עם לירון מיארה
עם: לירון מיארה
מתי: חמישי
מרחב מאפשר ומוזיקה מעולה. הגוף מגלה את שפות חבויותבסנכרון מערכות של נשימה, שרירי פנים ואיברים פנימיים. דרך עבודה זו נבנית יכולת לחזור באמצעות התנועה וחיבור התודעה לאינטואיציה גופנית בריאה» עם אביבה כהן
הפקולטה למחול מזמינה אתכם למועד מיוחד לבחינות הכניסה לפקולטה למחול לקראת שנת הלימודים תשע"ה.» עם הפקולטה למחול
עם: הפקולטה למחול
מתי: שלישי
מגוון שיעורים וסדנאות שעיקרם גוף ונפש בסטודיו מקסים באוירה כפרית.גאגא, חמשת המקצבים, מחול נשים, פילאטיס, יוגה, פלדנקרייז ועוד...» עם מורים שונים
עם: מורים שונים
מתי: כל השבוע
מחול בוטו, מחול הנשמה. הבוטו מאפשר לממש את פנים הוויתנו כדרך ייחודית. זו הנה דרך אמיצה להתבוננות תנועתית מעמיקה בכנות מתמסרת. כך נוצרת שפה תנועתית אישית, בדומה לציור הנוף הפנימי שלנו.» עם מאיה יוגל
מדי יום שלישי 20:00-21:30 בסלון ביתכם :-)» עם יעל שרוני
השיעורים מתבססים על טכניקת הוקינס, עבודת ריליס, תנועה פונקציונאלית, שימוש נכון בשלד ומרכז הגוף כבסיס לתנועה, עבודה מהרצפה ולתוך הרצפה, איכות תנועה מעגלית וזורמת.» עם קרני קידר
עם: קרני קידר
מתי: שלישי-יום אחד
אנו מקיימים שיעורי גאגא/אנשים בימי: א`, ב`, ד`, ה`, 2 שיעורים בשעות 19:00 + 20:15 ימים ב`, ג`, ד`, ה`, ו` שיעורים בשעה 9:00 ימים ג`,ה` שיעור נוסף בשעה 08:00» עם רקדני להקת בת שבע ומורי גאגא
עם: רקדני להקת בת שבע ומורי גאגא
מתי: כל השבוע
שיעורי קלאסי ומודרני לבוגרים עם רועי יצחק הלוי, רותם תש"ח, אלון שטויאר, שיר מדוצקי, לירון כהן, שמרית יעקובי ודינה זיו. כל יום, כל היום...» עם מורים שונים
עם: מורים שונים
מתי: כל השבוע
התלבטות? יש לך שאלה על עולם המחול?
פניה משותפת
המחול כחקירה. המחול כחוויה. המחול שמעמיד במרכזו את הגוף החי, הפועם, ומקלף ממנו צורות ותבניות של זמן ומרחב ואסתטיקה מקובלת. המחול שמפרק את תפיסת הגוף, את תפיסת הזמן והמרחב והאסתטיקה, וממוסס אותן אל חוויתיות סובייקטיבית חריפה שבה השאלה 'איך זה נראה?' כמעט מאבדת משמעות וההתבוננות ב'איך זה נחווה' הופכת למרכזית. זהו המחול שבו בוטו, או קונטקט, או אימפרוביזציה, יכולים להרגיש בבית. ברור שזהו מחול בן-זמננו, מחול אינדיבידואליסטי מאד, אבל גם רחוק מלהיות אגואיסטי. מחייב הקשבה עמוקה לעצמי ולאחר, מחייב סקרנות ודמיון ופיוט, מחייב שיתוף פעולה ואחריות ...
אריה בורשטיין
המחול מודרני נולד בתחילת המאה העשרים באירופה ובארה"ב והתבסס על יסודות הבלט הקלאסי, אך בעצם מרד נגד הטכניקה הנוקשה שלו. חלוצי המחול המודרני ביקשו לבטא יותר יצירתיות ורגשות דרך הריקוד, לעומת ההגבלות והלבוש של הבלט הקלאסי ששלטו אז בזירת המחול המערבי. טכניקת המחול המודרני עושה שימוש מכוון במשקל הגוף של הרקדנים, דבר היוצר תחושה של דרמה ועוצמה, לעומת רקדני הבלט הקלילים שנראו חסרי משקל.
בין המשפיעים הגדולים על המחול המודרני הייתה הרקדנית האמריקאית איזדורה דנקן. דנקן חקרה את המחול האפריקאי ויצרה ממנו מחול חדש שמחובר יותר לשורש ופחות לגובה, כמו בבלט.
אך הייתה זו מרתה גרהאם שייסדה את המחול המודרני העכשווי ונחשבת לאם המחול המודרני. גרהאם פיתחה טכניקות ייחודיות לסגנון זה של מחול, והם עיצבו אותו למה שהוא היום.
בהתחלה ביטוי רגשות, חופש ואלתור במחול המודרני נתפסו כחדשניים. אבל עם הזמן המחול המודרני הוכר כאמנות גבוהה, ויוצרים בתחומי מחול עכשווי בארץ זוכים לחשיפה בזירת המחול המודרני הבינלאומית.
מחול מודרני עכשווי התפתח בתחילת המאה העשרים באירופה ובארה"ב על בסיס הבלט הקלאסי, אך בשינויי תפיסה שיצאו כנגד הנוקשות והקפדנות של הבלט. מחול מודרני נחשב למשוחרר וחופשי הרבה יותר, מחובר לאדמה ומעניק תחושה של שורשיות בזכות שימוש במשקל הגוף של הרקדנים, בביטוי רגשות ויצירתיות. כיום נחשב המחול המודרני לפופולרי ביותר ומוצג על במות ברחבי העולם, ויוצרים רבים במחול העכשווי בישראל נהנים מהכרה ומחשיפה בינלאומית.
המחול כחקירה. המחול כחוויה. המחול שמעמיד במרכזו את הגוף החי, הפועם, ומקלף ממנו צורות ותבניות של זמן ומרחב ואסתטיקה מקובלת. המחול שמפרק את תפיסת הגוף, את תפיסת הזמן והמרחב והאסתטיקה, וממוסס אותן אל חוויתיות סובייקטיבית חריפה שבה השאלה 'איך זה נראה?' כמעט מאבדת משמעות וההתבוננות ב'איך זה נחווה' הופכת למרכזית. זהו המחול שבו בוטו, או קונטקט, או אימפרוביזציה, יכולים להרגיש בבית. ברור שזהו מחול בן-זמננו, מחול אינדיבידואליסטי מאד, אבל גם רחוק מלהיות אגואיסטי. מחייב הקשבה עמוקה לעצמי ולאחר, מחייב סקרנות ודמיון ופיוט, מחייב שיתוף פעולה ואחריות ...
אריה בורשטיין
המחול מודרני נולד בתחילת המאה העשרים באירופה ובארה"ב והתבסס על יסודות הבלט הקלאסי, אך בעצם מרד נגד הטכניקה הנוקשה שלו. חלוצי המחול המודרני ביקשו לבטא יותר יצירתיות ורגשות דרך הריקוד, לעומת ההגבלות והלבוש של הבלט הקלאסי ששלטו אז בזירת המחול המערבי. טכניקת המחול המודרני עושה שימוש מכוון במשקל הגוף של הרקדנים, דבר היוצר תחושה של דרמה ועוצמה, לעומת רקדני הבלט הקלילים שנראו חסרי משקל.
בין המשפיעים הגדולים על המחול המודרני הייתה הרקדנית האמריקאית איזדורה דנקן. דנקן חקרה את המחול האפריקאי ויצרה ממנו מחול חדש שמחובר יותר לשורש ופחות לגובה, כמו בבלט.
אך הייתה זו מרתה גרהאם שייסדה את המחול המודרני העכשווי ונחשבת לאם המחול המודרני. גרהאם פיתחה טכניקות ייחודיות לסגנון זה של מחול, והם עיצבו אותו למה שהוא היום.
בהתחלה ביטוי רגשות, חופש ואלתור במחול המודרני נתפסו כחדשניים. אבל עם הזמן המחול המודרני הוכר כאמנות גבוהה, ויוצרים בתחומי מחול עכשווי בארץ זוכים לחשיפה בזירת המחול המודרני הבינלאומית.